ammeindlæg i uld

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 ammeindlæg i uld

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    manneMmanneM
    Medlem

Har været ude at se på ammeindlæg idag, har købt en kasse engangs, men kan godt forestille mig at det vil være rart med nogle i uld. Vil bare ikke give 100 kr. for et par.
    Er der nogle af andre der har erfaringer med uldindlæg, og kender et sted hvor de ikke er så dyre?
    Overvejer at strikke nogle selv

kh Marianne

ShinikaShinika
    Medlem

Hvor har du set dem henne? Jeg ved at de har dem i matas ihvertfald, og det skulle da undre mig meget, hvis de kostede 100kr …. Men aner det ikke! :-s

flissiflissi
    Medlem

Jeg har et sæt uldindlæg, som jeg er rigtig glad for. De er ikke tætte, så når man lækker, er det nogle gange nødvendigt med nogle engangs indeni. For mig har det kun været aktuelt i starten.

Jeg har været efterårs- og vinterammer og synes, det har været rart med lune bryster.

Uldindlæg ER meget dyre. Jeg ønskede mig mine til jul, så jeg ved ikke, hvad de har kostet, men 100 kr. for et sæt lyder som prisen.

Lisbeth 28+1

manneMmanneM
    Medlem

Det er i matas at de koster 100 kr.

baby010206baby010206
    Medlem

Uld er godt til at holde brysterne varme, men efter min mening slet ikke nok til at holde en tør, når der er meget mælk. Jeg har brugt Pigeons engangsammeindlæg ved begge vores børn, og de er et hit, så man ikke lækker ud over det hele. Ved vores nr. 2 fik jeg af en jordemoder at vide, at Pigeon skulle forhøje risikoen for svamp på brysterne, og så brugte jeg troligt udelukkende uldindlæg de første 2 uger efter fødslen, hvorefter jeg måtte gå over til Pigeon, idet jeg simpelthen var gennemblødt af mælk….

Anne 32+0

ShinikaShinika
    Medlem

Hold da op, sikke en pris! :-s

Jeg har tænkt mig at bruge silke, og det koster sikkert endnu mere.. Havde ikke lige tænkt på at jeg også skulle varme brysterne? Men god ide at ønske sig dem – i barselsgave af manden eller veninderne måske??

karina81karina81
    Medlem

Jeg havde også uldammeindlæg (og ja de er dyre), de er dejlig varme men som nogen siger, så holder de altså ikke mælken inde, så der måtte jeg have alm. engangs på også.

Anonym
    Gæst

Hej

Jeg endte med 3 sæt i uld sidst, jeg havde for meget mælk til at engangsindlæggene gjorde nogen forskel (med mindre jeg havde skiftet hver 10 min). Jeg kan normalt ikke ha uld på inderst men købte indlæg med silke på indersiden, og dem kan jeg jo så bruge her til nr 2 også.

Der ryger jo også nogen kr hen ad vejen med engangsindlæggene, så det bliver måske ikke så forskelligt…

Men ellers er det jo muligt at vente og se til en uges tid efter.

Hilsen Anne (36+2)

ShinikaShinika
    Medlem

dem med silke på indersiden lyder som et hit, hvor købte du dem henne og til hvilken pris ?

Anonym
    Gæst

det er 4 år siden, så jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at jeg købte de første i matas, og et ekstra sæt i babysam, men der var ikke nogen der var billige – det var bare nødvendigt.

Jeg kan i øvrigt huske at de helst ikke måtte vaskes, da lanolinen i ulden neutraliserer mælken, så de blev primært tørret på radiatoren. Men inden denne gang har de nu fået en tur i maskinen, på uldprogram og med uldvaskemiddel alle sammen.

Hilsen Anne

Anonym
    Gæst

De har også nogen til 59 kr pr par i Matas – dem til 100 er der silke på den ene side.
    Jeg har været til ammekursus 🙂 på jordemodercenteret i Kolding, og der anbefalede sundhedsplejersken, at man brugte uld ind mod brystet evt. suppleret med et engangsindlæg udenover.

Janne 35+2

Uhh… synes det er lidt svært at forholde sig til, at der snart kommer mælk ud af brysterne og at der kommer så meget at det lækker…!
    Jeg køber nok både uld og engangs.. Det lyder lidt som det vi i samråd er kommet frem til her…!

Mor om 7 uger (pks)

Kris79Kris79
    Medlem

Jeg har købt et sæt ammeindlæg i uld for 50 kr ved Ønskebørn. Gik egentlig også efter dem med silke på bagsiden, men fik at vide, at disse var lige så gode. Har prøvet dem – bare lidt for sjov, har jo egentlig ikke brug for dem endnu – og de kradser altså overhovedet ikke, men er dejlig varme.

Uld skulle være at foretrække for vinter-ammere, fordi det er utrolig let at få brystbetændelse om vinteren – og det skulle altså bare gøre forfærdeligt nas og kan i nogle tilfælde ødelægge amningen. Det er efter sigende kulden, der er med til at give brystbetændelse, og nogen ammende kan dårligt nok gå ud til postkassen eller åbne kummefryseren uden at få brystbetændelse, hvis de altså ikke har beskyttet sig ordentligt mod træk og kulde.

Håber ovenstående kan bruges til noget.

Kristine 38+1 (på besøg fra okt.)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.