sikker på baby har lagt sig til rette…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2007 sikker på baby har lagt sig til rette…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    molly23molly23
    Medlem

den moslede rundt her forleden og det gjorde pænt ondt… er sikker på den har lagt sig tilrette nu i affyrings position… kan også mærke ryg og numse, oppe ved navle, og de der berømte jag, når den skruer sig længere ned i bækkenet.. når den hikker er det helt forneden.. ikke just behageligt… 😉

men det er da mere rart end at have hovedet oppe under ribbenet hvor den har siddet og kukkeluret de sidste par dage…

andre der allerede har lagt sig i position??

molly

wexoebabywexoebaby
    Medlem

Ja også her, det mener jordemoderen i hvert fald… Og jeg tror på hun har ret, for jeg mærker de berømte spart under ribbenene næste konstant, og indimellem står den som en flidsbue, spændt mellem blæren og ribbenene… kan gøre pænt nas skulle jeg hilse og sige…

Syntes det virker som om den er stor, den fylder godt, det lille pus.
    Lidt underligt, for jeg har kun taget 4 kg på indtil videre…

Kristina 28+3

25helle25helle
    Medlem

hej Molly.
    Jeg mærkede det også for ca 4 uger siden. Der gik ca 1 uge med jag og av av, og ved jordemoderen for to uger siden kunne hun da også konstatere at barnet lå med hovedet meget langt nede, men ikke fast. Skal til scanning i morgen så er spændt på at se om den lille har lagt sig mere til rette. Numsen kan jeg også mærke henholdsvis i højre og venstre side under ribbene. Min datter lagde sig også med hovedet nedad i uge 28, denne gang nogenlunde samme tid, da jeg nu er fulde 31 uger henne.
    Helle

Dejligt at læse dit indlæg – Jeg har også mærket de der jag og har undret mig over hvad det var. Skal først til jordemoder om 3 uger, så jeg viste ikke helt hvordan jeg skulle opfatte det – og hikken er der også. “Hikken” sidder helt ned ved bækkenet, så mit lille barn har nok også lagt sig rigtigt… Sparkene er også blevet anderledes, så der sker da lidt inde i maven…!

ShinikaShinika
    Medlem

Ej hvor spændende! jeg har også haft oplevelsen af smerter i understellet og troede bare at hun var begyndt at fylde mere med tiden, men det er da sikkert hovedet der har skruet sig ned i position. Det er dog holdt op igen, og hun er MEGET aktiv, hele dagen igennem med vibrende bevægelser midt på maven, de der mase-bevægelser, som om hele kroppen vender sig rundt, og spark og prikken helt yderst i højre side….

Skal til jordemoder imorgen og glæder mig helt vildt til at finde ud af hvordan hun ligger, og hvordan jeg kan mærke de forskellige kropsdele…

Shinika – som iøvrigt drømte om veer og fødsel inat..
    31+6

Anonym
    Gæst

Hej til jer andre 🙂

Jeg ved det ikke, men tror også at bebs har lagt sig til rette med hovedet nedad for en 4 – 5 dage siden. Lige omkring 5 dage siden havde jeg et par dage med smerter i bækkenet og det kan vel være fordi hovedet nu peger nedad og generer mere i bækkenet pga. sin aflange form end rumpen gjorde ? Bebs er også begyndt at sparke øverst i livmoderen, hvor hun tidligere sparkede helt forneden 🙂 Jeg tror dog, at hendes arme kan udrette mirakler på min blære fortsat …. øhm på vej hjem i tog i går kunne jeg ihvertfald få en akut tissetrang, da hun placerede et ordentligt slag lige direkte ned i blæren 🙂 he he

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.