Sko/ Støvler????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Sko/ Støvler????

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    niller777niller777
    Medlem

Hej med jer
    Hvad giver I jeres barn med i dagpleje af sko/ støvler og hvad har i selv brug for lige nu.
    Vores dreng har kun hjemmefutter ( og et par søde NIke-sko som er alt for hårde endnu). Han går heller ikke endnu, men uhh det er koldt at sidde i en klapvogn uden andet på fødderne end futter synes jeg.
    Jeg overvejer et par kravlesko med snørre men det er jo også til indendørs brug. OVervejer også dynefutter og støvler. Har nogle af jer købt støvler selvom poderne måske ikke går endnu ( andet end frem og tilbage ved sofaen:)
    Hej fra Niller der snart vil shoppe SKO

Anonym
    Gæst

Asmus går ikke selv endnu, men vi har altså alligevel valgt at købe et par vinterstøvler til ham. Jeg ved godt, at man anbefaler at vente med skoene, til de går mere end de kravler. Men han har jo ikke støvler på hele dagen. Han har dem kun på, når han leger ude, eller sidder i cykelstolen på vej til dagplejen. Jeg synes også, at det var nødvendigt med noget varmere og mere praktisk til hans fødder, end kravlefutter og udendørsfutter/dynefutter (lavet i samme materiale som fylderdragten). Selvom han ikke går uden støtte, så går han meget gerne langs forskellige ting samt med gåvogne – og så er det altså ikke varmt nok eller praktisk med udendørsfutterne.

Indenfor har han som regel et par alm. strømper samt et par tykke uldsokker på – der synes jeg ikke, at det er nødvendigt med sko endnu.

EvaGaia og Asmus 12.10.2007

kamwikamwi
    Medlem

Mathilde går hele tiden – hun har bare alm sko på og så forede dynefutter ud over. Det virker ganske glimrende. Så kan hun vokse i de almindelig sko – men hun kan stadig få dynefutterne ud over, da jeg har købt dem i en str. 98 – så passer de til en størrelse 20 – 23

Kh Karina og Mathilde 211007

kaj1973kaj1973
    Medlem

Xenia er også “heltids-gående” og vi kører efter samme princip som Mathilde. Altså hendes indendørs-sko på, og så kravlefutter udenover.

Faktisk har hun også et par gummistøvler til rigtig våde dage – og hun går fint i dem. Det er så str 21, hvor hun normalt bruger 18, men når hun har hendes sutsko på indeni, kan hun sagtens holde dem på plads.

Karin og Xenia 121007 – som elsker sko…..især vores andres 🙂

lnilamlnilam
    Medlem

Vi har også et par kravlefutter. Og så købte jeg et par sko på tilbud, som hun har haft, men det er efterhånden for koldt med dem.
    Hun går mere og mere, så tænker at vi snart skal have købt et par vinterstøvler til hende.
    Jeg fik at vide i en skobutik i september, at hun syntes, vi skulle vente til hun gik, da deres fødder nemt kan “vokse” 1-2 numre, når de går. Og da de jo ikke er billige sådanne vinterstøvler, så ville det jo være tosset at købe et par, som hun ikke ville kunne passe.
    Men god service må jeg sige – en skobutik, der ikke synes, man skal købe deres sko. Når vi har købt til den store, så viser de også kun det frem de har, der passer til hans fod, selvom det måske kun er et til to par (hvis man er lidt sent ude, som jeg altid er ;o) ). At de ikke sælger for en hver pris, det kan jeg godt lide.
    Nå, det var lige lidt uden for emnet.
    Malin og Klara 151007, nu snart med vinterstøvler

Anonym
    Gæst

Vi har lige købt sådan et par til Lilja som er primært gående nu. Det er rigtig lækre sko i et godt fodformet design, som har meget bløde såler, så de er rigtig gode første gangs sko. Vi har købt dem godt store, så Lilja passer skoene med en tyk sok i.

Jeg synes ikke decideret støvler er noget for dem når de lige er kommet i gang at gå, tror det generer om anklerne og forstyrrer mere end godt.

Har købt dem hos hoppeloppe.dk og hun har fortsat nogle af dem på tilbud tror jeg 🙂

pontuspontus
    Medlem

Robin har gået siden han var 10 mdr og går rigtig godt nu. Han har arvet sin sösters Ecco vinterstövler. De er knapt anvendte og han når da heller ikke at slide dem så meget, da hans födder jo vokser.

Nå, men skoene er kanon gode og han går super godt i dem. Han kan gå i höjt gräs uden at falde og löber nästen i dem. Kan klart anbefale Ecco – de er varme og vandtätte og läkre at have på!

Kh Sofie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.