Hvor meget bliver der snakket hos jer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Hvor meget bliver der snakket hos jer?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Kris79Kris79
    Medlem

Josefine snakker urtolig meget – men desværre forstår vi endnu ikke så meget.

Det vi forstår er mam, hej, vov, hov, uh og det?

Hvor langt er jeres nået med det sproglige?

Kristine og Josefine 291007

dot1976dot1976
    Medlem

Thea snakker også utrolig meget – men vi forstår ikke så meget af det.

Hun siger: mam, vov, hej, det, muh og ejej (tror det er nej ;o))
    Også synger hun lalala.
    Jeg synes Thea “skriger” meget, så snart hun ser nogen eller noget hun kan lide hviner hun op og griner. Der er gang i snakketøjet, men desværre ikke så meget forståeligt endnu.

Hilsen Dorthe og Thea 02102007

Anonym
    Gæst

Asmus siger meget tyderligt “hej” og i de rette kontekster.

Han siger også “mam”, “a’ dt” (mener tydelivis “hvad er det?”), vov vov (et par enkelte gange) og “ejjj” (begejstring)

Han forsøger helt klart også at kopiere os ind imellem, og selvom det ikke bliver til rigtige ord, så kan man godt høre, at forsøger at få hold på “melodien” i sproget.

Men passer det ikke meget godt med, at man siger, at piger ofte begynder at snakke lidt før end drengene?

EvaGaia og Asmus

luffernelufferne
    Medlem

Her snakkes der ikke så meget endnu, men han råber og skiger…

Han kan dog sige MIN (måske noget at gøre med han er nummer2 og har hørt det rigtigt meget fra store bror)- og mam mam.

Malene

kamwikamwi
    Medlem

Mathilde siger –

Hej
    Ej
    Nej
    Far
    Hov
    Av
    Bum
    Mam
    og SÅ !! 🙂

Alle ord bliver brugt i de rigtig sammenhæng..

Kh Karina og Mathilde – fødselsdag i dag – 211007

kaj1973kaj1973
    Medlem

Xenia er en rigtig dame og snakker mere eller mindre konstant…..dog er der ikke så meget forståeligt imellem. Det vi dog kan forstå er bl.a.:

vov-vov
    hej
    muh
    hov
    hva´det?
    far
    bøh
    og den klasiske: mam-mam 🙂

Karin og Xenia 121007

mimme21mimme21
    Medlem

min dreng siger ingenting. er han en sinke. han har sagt mam mam mam mam, og gør det kun nu hvis jeg står ved gryderne og siger mam mam mam mam, så gør han også. han går tit rundt og siger ba ba ba men tror ikke han mener far for han gør det også når jeg kun er selv med ham. til tider i sengen når han græder kunne det godt lyde som om han kalder moar, men det er meget svært at tyde om det er det. ellers siger han ikke noget

Maælene og josias 041007

MariiiaMariiia
    Medlem

Altså… Elisabeth siger absolut heller ikke noget! Der bliver snakket, hvinet og råbt meget, men ikke konsekvent nogle rigtige ord! Kunne sikkert godt tyde noget af det hun sagde ind i mellem hvis jeg gerne ville, men tror stadig det er mere held end forstand når der kommer noget…
    _
    Maria og Elisabeth – der bestemt ikke er sinke!

Kris79Kris79
    Medlem

Jeg tror bestemt ikke, at nogen af børnene her er sinker bare fordi de ikke snakker endnu. Men jeg synes bare det kunne være sjovt at høre, hvilke ord børnene starter med. Bare rolig – det skal nok komme 🙂

Kristine og Josefine 291007

Anonym
    Gæst

Maja snakker hele tiden og har rigtig mange forskellige lyde, men selvom det meste er uforståelig snak, så er der dog nogle ord som give mening, så som:

HEJ
    MAD (har de sidste to uger fået d’et i enden med:-),
    AAE AAE (og så ae’er hun på en eller forsøger at løbe efter katten, så hun han ae den)
    NA NA NA (oversat betyder det NEJ)

Hvor er hun i det hele taget blevet stor, suk…

Pernille 21+0 og Maja 031007

JONAS28JONAS28
    Medlem

Jonas siger rigtig rigtig meget og gerne hele tiden… Selv i vuggestuen siger de at han “taler” meget af sin alder.
    Noget er selvfølgelig lidt mere forståeligt end andet. Men indtil videre kan vi forstå:
    mama (mig)
    Papa (far)
    mam mam (mad)
    Gu (Gå)
    spis
    ge (ske)
    va va ( vand)
    hej hej
    bip bip (Bil)
    Det bedste er klart når han seriøst kigger på mig og føre lange samtaler med mig som om han fortæller mig et eller andet. Spå svarer jeg med et eller andet trivielt også svarer han i laaaaange sætninger om alt muligt jeg ikke er helt med på hvad betyder…

Hilsen Jonas mor ( som spammer lidt i aften)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.