Er det begrænset hvor mange abrikoser tranebær de må spise?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Er det begrænset hvor mange abrikoser tranebær de må spise?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    dot1976dot1976
    Medlem

Thea elsker abrikoser og tranebær, og spiser løs af dem. Hun får dem om formiddagen eller eftermiddag, sammen med en banan eller andet frugt. Igår begyndte hun så at få TYND mave. Jeg kunne ikke lugte det, og havde ikke set hun havde trykket. Så hun var blevet godt rød omme bagi :o( Idag har hun så lavet TYNDT 6 gange, og numsen er stadig RØD. Hun får lov at gå uden ble, bliver tørret med hårtøren og jeg smører hende med natusan salve(hjalp sidst)
    Hun er ikke pivet, jo når jeg tørre hende, men ellers ikke.

Så var det jeg tænkte om det kan være abrikoserne eller tranebær, der giver hende tynd mave? Hun har fået dem i en uge nu og er økologiske.
    Tænkte om det også kan være tænder, men hun har ikke savlet meget idag og sovet fint ifht. sidst hun fik tænder.

Jeg har det bare så skidt med den røde numse, puha kan ikke have det.

Hilsen Dorthe og Thea 02102007

julemajjulemaj
    Medlem

Jeg kan anbefale Inotyolsalve til den røde numse. Den er fantastisk. Virker på ingen tid. Den er lidt svær at smøre ud, men jeg plejer at smøre med lidt fugtighedscreme inden, så går det lidt nemmere.
    Her er det svesker og vindruer, der er det helt store hit, og de giver jo heller ikke ligefrem den bedste mave 🙂

/Mie

sommer06sommer06
    Medlem

Hej Dorthe

Begge dele virker afførende, så det kan sagtens være forklaringen. Prøv at holde igen med det og sørg for at det ikke er noget hun får hver dag.

Kh
    Dorte

dot1976dot1976
    Medlem

Snakkede lige med Theas dagplejemor imorges, og Thea havde også spist mange clementiner og kiwi hos hende i sidste uge. Og ja så er jeg fortsat med abrikoser og tranebær. Må nok lige skærer lidt ned på det, ihvertfald indtil numsen er fin igen :o)

Kan jeg købe Inotyolsalve på apoteket?

/ Dorthe

blomme20blomme20
    Medlem

Ja, inotylsalve fåes på apoteket, er rigtig godt, super til røde numser…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.