Hoste hoste hoste…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Hoste hoste hoste…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kris79Kris79
    Medlem

Josefine har længe haft noget hoste, som er kommet og gået… Lægen har tjekket, at der ikke er noget på lungerne, så hun kan/vil ikke gøre mere. Men Josefine hoster videre, og lyder ofte som om, hun er ved at kaste op af det – hvilket hun så også gjorde idag.

Jeg tror simpelthen, hendes hals er megairriteret – ved jo, hvordan jeg selv har det, når jeg er ru og tør i halsen. Men… jeg kan jo tage hostebolcher, varm mælk med honning osv. for at lindre ubehaget og smøre halsen lidt. Er der virkelig ikke noget, man kan gøre for et barn.

Jeg kan godt forstå, man helst ikke giver så små børn hostesaft og anden medicin, men er der ikke noget andet naturligt, der kan hjælpe?

Kristine og Josefine 291007 – er syg på sin fødselsdag, øv

dot1976dot1976
    Medlem

Først et tillykke med Josefine :o) og træls hun skal være syg på hendes fødselsdag.

Mht. hosten, ja så sad jeg faktisk inden jeg loggede på nd og tænkte at jeg lige ville skrive og spørge med den hosten. For hold da op hvor Thea igen igen hoster. Hun er også blevet tjekket ved lægen og der er ingen ting på lungerne og derfor vil han ikke give noget. Meget mystisk for en i Theas dp der slet ikke hoster er på pencilin for 5 gang for lungebetændelse.
    Thea hoster også slim op især når hun kommer ned og ligge. Så hoster hun bare så voldsomt at jeg tror det er slut med hende. Så synd for hende:o(
    Jeg har læst (hvis nok på sep. termin) at nogen giver bio-strath og at det skulle hjælpe. Men nu har jeg givet det til Thea i en uge og på hende hjælper det ikke. Ihverfald ikke endnu, synes tværtimod det er blevet værre. Hun har også fået uldbody på.
    Hvis der er andre med andre guldkorn, modtager jeg dem gerne og prøver dem.

Jeg har overvejet at tage en barn første sygdag imorgen og så få hende tjekket for allergi. Vi har nemlig hund, så måske det er den??

Hilsen Dorthe og Thea – der kun har sovet 1 time i dp idag og stod op kl. 4. Så nu ligger hun og HOSTER i sin seng, for hun er meget meget træt. Håber ikke at natten bliver slem.

MariiiaMariiia
    Medlem

Stakkels jer + poder, det er frygteligt når de ikke har det optimalt.

Elisabeth er heldigvis velsignet med et jernhelbred, så jeg kan ikke sammenligne mig med jeres situation, men hun har hostet lidt når hun har været snottet. Her har jeg givet lun kamillethe med rørsukker i sutteflaske og det har altså lindret noget… Men det er som sagt ikke noget jeg kan hverken dokumentere eller forsvare… Men det kan da i hvert fald ikke skade noget og her hjalp det altså lidt! 🙂

God bedring med jeres små superhostere! 😉
    _
    Maria – der tilgengæld ikke har lavet andet end at være syg siden ungen startede i vugger og nu sidder med 38,6 i feber mens barnet går totalt fri. men men… hellere mig end hende! 🙂

Anonym
    Gæst

Her får Luna Bio-strath, det hjælper immunforsvaret lidt på vej, hun får dråberne i noget actimel hver dag og elsker det. Skal dog lige sige at det IKKE holder hosten fra dørene, for her hostes også, jeg tror bare at det er det fugtige vejr.

Lone

kamwikamwi
    Medlem

Hej
    Endnu engang tillykke med Josefine – træls at hun er syg på hendes fødselsdag. 🙁

Har i fået tjekket for allergi ?

Ellers er Biostrath rigtig godt og en uld-body fra oktober-april. Caroline har altid haft en uld-undertrøje på fra oktober – april – og Mathilde har også fået en på. Det har hjulpet ufatteligt meget på sygdom som følger med i de kolde måneder.

Kh Karina

Kris79Kris79
    Medlem

Næ, hunJeg havde ikke spekuleret over muligheden for allergi/astma. Når hun hoster, lader der til at være noget slim, og jeg har egentlig altid troet, at astmahoste ville være noget “tørt” noget…

Hun hoster nogen gange i løbet af natten, men er ellers i fantastisk humør. Hun kravler ikke rundt med dynen/puden, og jeg har ikke lagt mærke til, at hun ligger og hviler på gulvet i løbet af dagen. Skulle det være tegn på astma/forringet lungefunktion? Uha, lyder grimt…

Nå, men vi skal til 1-års undersøgelse imorgen, så vil jeg da lige spørge lægen, om det er noget, vi skal være nervøse over.

Tak for mange hurtige svar 🙂

Kristine og Josefine 291007 – sover nu og har faktisk ikke hostet efter hun faldt i søvn

sommer06sommer06
    Medlem

Det lyder som astmatisk bronkitis. Hvis det fortsætter må du insistere på at hun får astmamedicin. Hun kan sagtens have astma/(tisk bronkitis) uden at lægen kan høre noget på lungerne.

Hoster hun om natten?

Hvordan er hendes humør?

Går hun rundt med dyne/pude el. lign. om dagen?

Lægger hun sig ned på gulvet i løbet af dagen for at slappe af?

Kh
    Dorte

Lea1975Lea1975
    Medlem

hejsa
    er lige på besøg fra september gruppen. er selv mor til stephanie på 3,5 år som har astmatisk bronkitis og hun hoster og hoster. hun har lige haft den lungebetændelse som man ikke kan lytte sig til. hun hostede så meget at hun faktisk kastede op af det op til flere gang. vi har været ind og ud af sygehuset pga AB. vi stoppede med antibiotika i tirsdags og det havde taget hosten og nu skriver vi så fredag og hosten er tilbage for fuld styrke igen og det er mega træls.
    du skriver at lægen har lyttet på hende og ikke vil/kan gøre mere og der kan jeg kun sige. det Skal du ikke ikke tage for gode vare. du må finde din indre hysteriske, overbeskyttende, pyller mor frem og sige at du vil sendes på børne afd og blive tjekket. du skal mor ikke finde dig i at blive affejet af læge, det er dig der kender dit barn bedst.
    i morgen står den på vagtlæge her og evt en tur på sygehuset.
    held og lykke med hende og rigtig god bedring
    knus lea stephanie 230105 og malou 140907

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.