Barnedåb-gode ideer!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Barnedåb-gode ideer!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    MCDV2007MCDV2007
    Medlem

Vi har tænkt os at holde barnedåb til marts.
    Vi vil ikke bruge for mange penge på det og overvejer faktisk at holde det hjemme, måske en reception.
    Regner med at invitere 25-30 personer.
    Er der nogen der har gode ideer eller erfaringer til hvordan man kan holde det. Og evt hvad man kan servere som ikke kræver for meget og ikke er for dyrt.
    Eller nogen der kender et sted hvor man kan få noget receptionsmad godt og billigt i kbh området!

Maria og Mikkel ( 1måned og 3 dage)

Anonym
    Gæst

Jeg tænker også på at holde barnedåben som en reception – af flere grunde. Jeg vil gerne have det uformelt. Der er flere som jeg vil invitere, som jeg måske ikke ville invitere til en “fest”.

Hvordan rent praktisk med mad, spisepladser er det normalt ved en reception? Der er vel ikke nødvendig vis dækket op ved eet stort bord? Kan man ikke bare sætte sig rundt ved de eksisterende borde? (I dette tilfælde spisebord i stuen, spisebord i køkken som er i forbindelse med stuen, og så ved sofabordet i stuen). Maden på en buffet.

Anonym
    Gæst

Hos os holder vi barnedåb d. 10 februar når Tobias er 4 måneder og 1 dag. Vi har valgt at lave det som sammenskudsgilde da vi både har købt hus og er blevet gift dette efterår og derfor simpelthen ikke har råd til andet. Indtil videre har vi kun fået positive tilbagemeldinger til det:o)

Vi holder det hjemme og låner stole af naboerne. Vi har inviteret 45 mennesker. Det lyder helt vildt, men selvfølgelig kan alle ikke komme, vi har desuden en stor stue og vi ville ikke vælge nogen fra.
    Lige sådan (dog betalte vi maden) lavede vi til vores bryllup og det var et hit. Helt uformeldt uden bordkort, men hvor vi dog lige rejser os op og byder velkommen opg siger tak for pakker, m.m.

Håber det kan være inspiration:o)

Julie og Tobias 091007

meli1706meli1706
    Medlem

Vi skal holde barnedåb d. 17.februar, der vil Ida være 4 1/2 måned. Vi har valgt at holde det ude denne gang, da jeg ikke orker at stå med noget selv. Vi skal have hende døbt allerede kl. 9.30, og har efterfølgende inviteret til Brunch.
    Melina og Ida 031007

Kris79Kris79
    Medlem

Vi er også lidt i vildrede mht. hvad vi gør. Vi kan ikke holde barnedåben hjemme, da vores (lille) hus er i 3 plan. Min farfar er så dårligt gående, at han dårligt nok vil kunne komme op af trappen til huset – og da slet ikke vil kunne komme på toilettet, som ligger hhv. i kælder og på 1. sal.

Så vi er nødt til at skulle holde det ude af huset. Vores forældre bor lige langt nok væk til, at det vist ikke er hensigtsmæssigt at køre hjem til dem efter selve dåben, øv. Så den står på restauration. Synes ideen om brunch lyder rigtig god – det er bare ikke noget, man kan få her i byen… Så jeg ved ikke, om vi så er nødt til at skulle over i “suppe, steg og is” – det håber jeg ikke, for så bliver det vist noget omstændigt – og dyrt.

Et andet problem er gæstelisten… Hvis vi holder os til Josefines nærmeste familie, dvs. forældre, bedste- og oldeforældre, tanter, onkler, kusiner og fætre, så når vi op på 20, hvilket jo er meget passende. Men jeg kan høre på noget af min familie (kusine og faster) at de regner med at blive inviteret med. Problemet er bare, at hvis vi skal ud i det led, der hedder vores (Sørens og mine) tanter, onkler, kusiner og fætre, så bliver vi RIGTIG mange – og vi kan heller ikke rigtig begynde at vælge nogen ud frem for andre. Øv øv, så vi er nok nødt til at skuffe nogen af de forventningsfulde…

Det eneste, vi har styr på, er sådan set kirken. Josefine skal døbes i Ribe Domkirke, og det er jeg ret glad for, da jeg altid har syntes godt om den.

Nå, men vi må jo nok snart se og få taget en afgørelse på, hvad vi skal gøre.

Kristine og Josefine 291007

kamwikamwi
    Medlem

I vores familie er der frygtelig mange børn. Vi har valgt at holde det i vores lokale sportscenter – her har de lokaler og laver noget rigtig god mad (Og det bliver suppe-steg-is) Men, så er der jo mulighed for at alle de børn (13 stk) kan bruge den store hal til at spille bold og boltre sig og få brugt noget krudt…

Vi bliver 28 til Mathildes barnedåb, som vi holder d. 27 januar – der er hun 3 måneder og 1 uge gammel. Vi regner med at komme til at bruge omkring 7-8000 kr.

Kh Karina og Mathilde

kaj1973kaj1973
    Medlem

Vi er også nærrige når det kommer til barnets store fest 😉 Men nu mest af den simple grund at jeg er i lære og blot får lige godt 5000 kr udbetalt hver måned, så her er ikke det store at rutte med.

Vi skal holde to fester (Xenia skal navngives) en på Sjælland for det fædrene ophav og en i Jylland for moderens ditto. Vi har lejet et lokale på Sjælland som alt i alt kommer til at koste os 500 kr.(Er Xenias oldemor der har lejet det via boligforeningen)

Maden bliver frokostbuffet som jeg laver selv på forhånd. Forskellige tærter, spinatroulade med laks, frikadeller, godt brød og diverse pålæg. Og derudover nogle salater som først laves på selve dagen. Alt det andet laver jeg i god tid og putter i fryseren. Kaffen bliver lagkage (laves dagen før) og småkager som kan bages i god tid – eller købes for at spare tid 🙂

Jyllandsdelen er ikke på plads endnu. Bliver samme mad, men lokalet skal lige findes først.

Karin og Xenia 10 ½ uge

Anonym
    Gæst

Indhent evt tilbud på mad her:

http://www.kokketilbud.dk/

dot1976dot1976
    Medlem

Hej Kristine
    Thea skal også døbes i Ribe Domkirke :o)
    Hvilken dato skal I? Vi skal den 13. januar.
    Vil bare lige nævne at Ribe bowling og Ribe gryden har brunch, Kammerslusen har også, men der skal man være min 20 pers. og det bliver vi ikke. Vi holder det hjemme til brunch, har fået hjælp i køkkenet. Jeg overvejer dog i det nye år at se nærmere på Ribe gryden. Men da vi kun max bliver 18, og der kommer 3 små babyer tror jeg stadig det bliver hjemme. Men det er også et stort stykke arbejde selvom jeg får hjælp til maden. Skal jo stadig forberede maden, gøre rent mv. Nu må vi se.
    Hilsen Dorthe og Thea 02.10.2007

luffernelufferne
    Medlem

Vi holder barnedåb 20. januar – og eferfølgende brunch på langelinie. Vi laver selv en del af maden dagen før og får så 2 piger i køkkenet på selve dagen, til at lave æg/baon/pølser osv. som ikke kan forberedes dagen før!

Vi bliver 60 personer og regner med at bruge omkring 8-10.000 kr – heldigt det er lige der vi får børnepenge!

Malene

Kris79Kris79
    Medlem

Hej Dorthe

Tak for dine forslag – jeg var ikke klar over, at både Kammerslusen og Ribe Gryden lavede brunch, så det vil jeg da prøve at undersøge.

Vi har ikke helt fået dåbsdatoen på plads endnu, men det bliver sandsynligvis i begyndelsen af februar. Vi har været helt rundt på gulvet af jul osv, men nu skal vi have taget os sammen og få styr på den dåb.

Kristine og Josefine

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.