HJÆLP – hun gider ikke spise!!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 HJÆLP – hun gider ikke spise!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hvad er der galt med min lille grovæder??
    Hun plejer at sluge maden og spiser HVER gang hun bliver tilbudt. Hun har helt faste spisetider (har haft det længe) – men fra i nat ville hun ikke spise længere??

Hun har ikke engang spist 1/4 del af hvad hun plejer… Er der mon noget galt?

C&C

Anonym
    Gæst

Hejsa..

Jeg har haft det samme her med min Oliver.. I en lille uges tid, har han nok kun spist halvdelen af, hvad han plejer…?? Men da han er vældig godt i stand, har jeg ikke haft grund til at reagere voldsomt på det. Han har været i godt humør og virket til at trives, men jeg kunne max få ham til at spise 60-100 ml. pr. gang. I løbet af de seneste par dage, er han begyndt at ÆDE om natten, men spiser stadig ikke det store om dagen. Tror, at han nemt bliver distraheret af andre ting, og derfor ikke kan finde ro til at spise.. Men jeg synes, at der stille og roligt er fremgang i det igen. Vi kan jo ikke gøre andet end bare at tilbyde, som vi plejer – bare ærgerligt at skulle smide al den dyre mælk ud!! :o(

Ilse og Oliver 091007

JONAS28JONAS28
    Medlem

Tror at det er det der 12 ugers spring, for Jonas som altid har taget ok på men ikke overdrevent og ikke er en kvabset baby, er også begyndt at spise mindre. Det samme skete da han opdagede sine hænder ved 5 ugers alderen. I halvanden uge spiste han meget lidt af hvad han plejede… Han vejer ca. 6100 og skal dermed spise ca. 1016ml i døgnet, han får max. 800 ned. På en RIGTIG god dag 900ml. ( plus minus at drengen gylper som et vandfald).
    Det man skal holde øje med, er om de tisser som de plejer altså ca. 6 våde bleer i døgnet. Har de det er der ingen ko på isen, så vender de stærkt tilbage på et tidspunkt. Ved 5 ugers springet der, der sov han hele tiden og spiste hver 5. time!
    Så se det lige an… (tjek lige at hun ikke er sløv eller græder mere end vanligt)
    Hilsen
    Jonas´s mor og Jonas som zzzzzzzzzz (4.okt.)

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Der har lige været PRÆCIS det samme her – min engel, som har sovet igennem siden hun var 3-4 uger er den sidste uges tid vågnet midt på natten og har været sulten…. det er dog ikke så mærkeligt, for pludselig havde hun nemlig 4-5 dage, hvor hun kun spiste 60-100 ml. (mod før omkring 150-165).

Nu tror jeg det er vendt lidt igen….. se det er så ulempen med flaskebørn – havde vi ammet fuldt ud, havde vi jo aldrig opdaget det 🙂

Jeg tror også det er et udviklingstrin….

De sidste to nætter har hun sovet igennem igen, og i dag, har hun stortset tømt alle flaskerne – så jeg tror det er overstået.

Mange hilsner fra Christina og Lærke – 3 mdr. – / Glumsø

Anonym
    Gæst

Nu har hun fået meget voldsom diarré – tror vidst jeg tager hende til vagtlægen! Hun har kun spist 50 ml siden imorges… meget mærkeligt!!

C&C

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.