Flade baghoveder og mave træning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Flade baghoveder og mave træning

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    JONAS28JONAS28
    Medlem

Hvor gode er jeres til at ligge på maven? (og hvor gode er i til at ligge dem på maven i løbet af en dag?). Personligt vil jeg sige at det halter en hel del, her på det sidste.
    Jonas kunne før i tiden godt ligge et par minutter på maven. Men så kom jul og travlhed og alt mulig andet og fordi han aldrig har været specielt glad for det- så sprang vi over hvor gæret er lavest for at få ro. Det gik der desværre næsten en hel uge med. Resultat= han bliver eddike sur når vi ligger ham på maven nu. har i nogle gode råd til hvordan i har lært jeres at elske det…? Han har ikke noget fladt baghoved eller skævhed , men er død bange for at det lige skulle ske her på faldrebet, det siges jo at der ikke er så meget at gøre ved det efter de 4 mdr. Han er 3…

Hilsen Jonas ´mor som har dårlig samvittighed…

Anonym
    Gæst

En anden måde at træne ryg- og nakkemuskler på er at have dem siddende på dine ben med front mod dig og holde under armene og ligesom lade dine fingre støtte rundt på ryggen og op mod nakken. Så træner de også at holde og stabilisere hovedet i flere retninger-og kan se meget mere end når de ligger ned på maven.

Anonym
    Gæst

Min onkel (som er læge) sagde juleaften til os at Clara var ALT for flad i baghovedet – så nu får hun nærmest ikke lpv til at ligge på ryggen mere!
    Vi har købt et legetæppe som er beregnet til at gøre det sjovt at ligge på maven, prøv at se den her http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=2665&sub=15&page=1
    Den er super god….

C&C

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Altså det link, der er til legetæppet fra LAmaze – vi købte det i julegave til Lærke – og det er faktisk en ret sjov ting, og selvom hun ikke kan fordrage at ligge på maven, så finder hun sig i det nu, i lidt længere tid – den snurrer så let, at hun kan dreje sig 10-15 cm. ad gangen allerede nu. Delen i midten, hvor man lægge dem i, sidder løs, så det også kan fungerer som alm. legetæppe –

Vi købte det i Toys´r us, og der er normalprisen 330 kr. – Så der er lidt at spare, hvis I bor i nærheden af en sådan…..

Det er rigtig sjovt syntes jeg…..

Mange hilsner fra Christina og Lærke – 3 mdr. – som HADER at ligge på maven, men elsker at sidde op, og er meget stabil allerede i ryg og nakke….. så mon ikke det kommer…..

JONAS28JONAS28
    Medlem

Tak for alle de gode råd, jeg vil straks erhverve det legetæppe der og se om det hjælper… Jeg øver med ham stort set hele tiden nu, så jeg må se om ikke jeg kan gøre det til en vane for ham. Han er ellers blevet rigtig god til at holde hovedet oppe, meget længe endda, tror faktisk at det kan betegnes som at han styre det selv nu…
    Mvh. Jonas ´mor som kigger på Jonas der lige har gylpet hele vejen ned af sig selv efter jeg lige har skiftet fra top til tå…AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHH!!!!

mhs1979mhs1979
    Medlem

Herhjemme er Arthur heller ikke begejstret for at ligge på maven på legetæppet, så vi lader ham ligge på maven på vores mave/bryst, mens vi ligger ned. Det er nemlig meget sjovere at ligge på maven, når far eller mor er i øjenhøjde 😉

Og vi lader også Arthur sidde på knæ/ben og holder ham i siderne og støtter ham – det giver god træning til nakke og hoved.

/Maria og Arthur (11.okt.) – som er begyndt at sove middagslur i gården på 2-3 timer, men til gengæld slækker på søvnen om natten… suk.

mmajssmmajss
    Medlem

Vi synes også at Emma var blevet flad, men det siger SP at hun ikke er ? Så vi vælger at tro på hende – Vi har lagt Emma til at sove på siden næsten fra starten og så elsker hun at ligge på maven på puslebordet og kigge på billeder.

Så sidder hun også meget op og er begyndt at ‘hive’ sig selv op – det ligner lidt mavebøjninger og lyder helt vildt sjovt 🙂 Hun vil allerhelst stå eller sidde på vores ben, så der er ikke så megen ligge på ryggen mere. Og vi har et ekstra blødt og tykt tæppe på legetæppet for at skåne hendes baghoved samt pude i seng og barnevogn. Så jeg tror ikke vi kan gøre mere 🙂

VH Majs

kamwikamwi
    Medlem

Begge min piger (Caroline er 4 -) er blevet konsekvent lagt på siden.. Ved godt at det ikke anbefales – men begge mine SP har sagt god for det. Jeg er (LÆS: SKRÆKSLAGEN ) for at Mathilde for mundvandet (tilbageløb) i den gale hals – og det gør hun temmelig tit og hvis hun ligger på ryggen, så ligger hun simpelthen og kigger lige op i luften, mens hun prøver på at “brække” det op igen – det ser forfærdeligt ud. Og i de første to uger, lå jeg hele tiden med et vågent øje og øre, fordi jeg ikke kunne have det.. Så jeg lagde hende om på siden, og det hjalp gevaldigt – og bagefter spurgte jeg SP (Nemmere at få tilgivelse end tilladelse :-)) Og det var helt i orden…

Mathilde bliver puttet med dynen godt i ryggen, og så folder jeg et stofble, og lægger den mellem hendes arme, foran maven…Hun triller dog selv om på ryggen i løbet af natten. Og mor får også sovet fordi jeg ikke ligger og lytter efter hende hele tiden…
    Og så skifter jeg hele tiden side…

LIgge hun i kravlegården bliver hun lagt på ryggen under aktivitets- dimsen, eller på maven og det gør jeg flere gange i løbet af dagen, men nu har den lille fis, jo fundet ud af hvordan man kommer rundt, så det kan godt være det ikke bliver til så megen liggen på maven 🙂 Mathilde elsker at sidde eller stå, og det styrker også hendes nakke kan jeg mærke..

Kh Karina og Mathilde 21.10

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.