Godnat – og sov godt!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Godnat – og sov godt!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Sine1979Sine1979
    Medlem

Så har jeg lånt bogen: “Godnat- og sov godt” og er på første aften i gang med træningen… Er der nogen herinde der har erfaringer med den????

Mvh Sine og Oskar (141007)

tutter2tutter2
    Medlem

Den bryder jeg mig slet ikke om…. og jeg må indrømme jeg synes de er for små til det, men det er jo en helt individuel sag og ikke for på nogen måde at være fordømmende.

August sover hos mig om natten, vi starter som regel med at putte ham i liften hvor han af og til selv falder i søvn, andre gange bliver han lige nusset lidt og falder i søvn. Når han vågner efter 5- 6 timer komme han over i sengen. Hvis det nogle aftener ikke virker komme han ind og putte med mig i sengen også sover han.

Det har mine andre 2 børn også gjort og det har ikke været noget problem at få dem til at sove i vuggen evd 4 mdr alderen. http://www.sovecoach.dk – den kan jeg anbefale :o)

shyryuehshyryueh
    Medlem

Hej
    Junior og jeg er på sovecoach.dk og det kan anbefales.
    Han fik aldrig en rytme og han skreg når han skulle sove og skreg, når han vågnede.
    Efter 1 uge på MAGI-rytmen, kan han lægges og så sover han (nogle gange vil han helst putte hos mor)
    Forhen gik aftenen med skrig og skrål og en dreng som ikke kunne finde ro.
    I går blev han puttet kl. 19:00 og sov til kl. 7 i dag, kun afbrudt af to måltider mad.
    Så sovecoach.dk er bestemt værd at prøve.
    KH. Anette og junior 171007

Kris79Kris79
    Medlem

Jeg har lige været inde på sovecoach.dk og kigge på metoden. Det ser da ret interessant ud. Men hvad gør I, hvis barnet gerne vil sove længere, end der er afsat til en lur? Vækker I det for at give mad?

Kristine og Josefine 291007

luffernelufferne
    Medlem

Hej Line

ALtså jeg brugte godnat og sov godt metoden til min store dreng – og det virkede rigtigt godt!!!
    Jeg ved der er mange delte meninger om metoden, og ved at mange synes det er synd for børnene, men altså det tog 2 dage så havde han lært det, og efter en uge sov han bare helt uden problemer.
    Dog vil jeg sige at de er lige små nok til metoden endnu, jeg regner med at prøve når han er 5 måneder eller deromkring, hvis altså han ikke har lært det inden da.

Held og lykke med det

Malene

tutter2tutter2
    Medlem

Vi forsøgte også godnat og sov godt metoden på vores første barn, men det var slet ikke nødvendigt for hun sov bare efter få gange…. Vores andet barn virkede det bare slet ikke, han skreg og skreg og det varede så lang tid at det kunne jeg ikke stå model til, jeg synes simpelthen det var synd han lå derinde og græde ogkaldte på mig…. Så derfor gik vi over til sovecoach, og det virkede meget hurtigt – netop fordi han havde så meget brug for tryghed og nærhed.

Jeg kører ikke fuldstændig efter sovecoach. August får ikke det der måltid hvor han ikke skal vækkes osv. Han sover ca. 5 timer når han er blevet puttet og melder sig så ca. hver 3. time og det er helt fint for mig. Han blvier altså også ammet inden han bliver puttet ud og sove, så sover han bedre og han sover også tit længere end de beskrevede 1,5 time.

Det vigtigste for mig er at han lærer at falde i søvn selv. Han falder ikke så tit i søvn ved brystet, han skal lige bøvse osv. også putter jeg ham om aftenen i liften og sidder ved isdne af på sofaen og lige stryger ham over kinden også sover han. Nogle gange kan jeg også stille liften ind på vores seng også falder han selv i søvn. Jeg vil helt sikkert bruge OP/NED metoden når han skal sove i egen seng og ikke selv kan falde i søvn :o)

Men jeg tror nogle børn har meget brug for MAGI metoden hele dagen, det har min August så ikke, han kører faktisk efter et helt regelmæssigt skema. Og det får han selv lov at regulere. Samtidig har jeg også o andre børn der skal hentes så på det tidspunkt kan han ikke sove.

shyryuehshyryueh
    Medlem

Ja det gjorde jeg til at starte med.
    Målet er jo at han skal sove om natten ikke dagen ;O)
    Og ham her vågnede ca hver time natten igennem.
    Nogle gange sover han så hurtigt videre bagefter, men som regel er han vågen en time, så hans lange lure er på 2 timer.
    Nu vågner han selv, sådan cirka på slaget og kræver mad. Så det er ikke så tit jeg vækker ham.

KH. Anette og junior 171007

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.