Gylp Gylp og mere gylp

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Gylp Gylp og mere gylp

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    julemajjulemaj
    Medlem

Eline er nu 10 uger, og den sidste uges tid er hun begyndt at gylpe mere og mere. Efter hvert måltid faktisk. 3 minutter efter hun er færdig med at spise kommer det retur. Selvfølgelig ikke det hele, men en del, og i flere omgange. Det tager hende næsten 45 minutter at “blive færdig” og det bliver mere grynet og tykt til sidst. Hun er helt udmattet til sidst efter sådan en omgang og falder næsten i søvn i armene på mig.

Hun har ikke tidligere gylpet så meget. Andre der har oplevet det, og evt. har nogle gode råd.
    Synes jo det er træls, ikke mindst for hende, der har ondt af det, men heller ikke superfedt at skulle bøvle med v. natmåltiderne.
    Zzzzzzzzzz.

/Julemaj

kamwikamwi
    Medlem

Hej
    Er det i forbindelse med D-dråber, eller kommer det efter hvert måltid?
    En i min mødregruppe fik det råd af hendes SP at prøve at give 1 eller 2 dråber mindre af D-dråberne og se om gylperiet aftog… Hun giver nu 3 dråber, og prøver hun bare en enkelt gang at give mere, så begynder hun at gylpe voldsomt igen… Det virker helt vildt at kun en dråbe ville kunne gøre forskellen, men for hende virkede det – pigen gylper stadig, men slet ikke i de mængder som hun præsterede tidligere…

Her gylper Mathilde aldrig – hun grynter tilgengæld i en halv time efter måltidet, ligesom for at få plads til det hele 🙂

Kh Karina og Mathilde 21.10

julemajjulemaj
    Medlem

Det er ved hvert måltid, så det har vist desværre ingenting med D-dråberne at gøre. Desværre fordi, hvis det da bare var det, så var der da råd for det.
    Synes også hun lugter lidt anderledes ud af munden. Ikke af gylp, men en anden mystisk lugt. Gad vide hvad det kan være. Måske er det bare Moderen der bekymrer sig for meget.

Kh.Julemaj

Anonym
    Gæst

Her har vi også en stor-gylper i hjemmet. Clara gylper og gylper og gylper hele tiden. Vi bruger 3-4 trøjer hver dag + hagesmække + 10.000 stofbleer 🙂

Det er det ikke noget usædvanligt i – men det må ikke gøre ondt og hvis en baby lugter ud af munden (udover gylp 🙂 kan det værre tegn på infektion.
    Jeg vil mene at du straks skal ringe til lægen – gerne lægevagten.

C&C

ps. man kan ikke være overpylret med så små børn! Better safe than sorry…

Min dreng på lidt over 2 mdr. gylper også meget. Min sundhedsplejerske har den “grønne Allomin” (MME) mistænkt for at øge gylperiet..
    Får Jeres børn det mæke MME?

Kh. Pernille og Hjalmar

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.