barnets søvnmønster i løbet af dagen?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 barnets søvnmønster i løbet af dagen?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Sine1979Sine1979
    Medlem

Hvordan er jeres barns søvnmønster i løbet af dagen? Jeg har nemlig tænkt på om det kunne have indflydelse på Oskars aftenputning og nattesøvn?

En typisk dag hos os:
    Oskar vågner kl. 8 og vil spise, vi sover derefter ofte til kl. 9-10, hvor vi står op og går i bad.

Så tager han en lille lur på 15-30 minutter omkring 11 tiden, hvorefter han vågner og vil spise igen.

Kl. 12 kommer han ud i barnevognen og får som regel lov at sove til han vågner (normalt omkring kl. 15-15.30).

Herefter er han vågen til kl. 18 hvor han sover ca. en halv time (vågner af sig selv).

Så er han vågen og vaks i 2 timer men omkring kl. 20 bliver han krop umulig.

Vi har prøvet alting, men han vil hverken sove eller være vågen men helst bare spise, spise og spise med 20 minutters mellemrum indtil kl. 22-23 hvor vi går med i seng og så er der ingenting – så sover han ligeså fint indtil kl 3-4 stykker hvor han lige vil ha’ en tår og igen ved 6 tiden og så forfra kl. 8….

luffernelufferne
    Medlem

Altså det er lidt svært at sige, for han er ikke altid med at regne med, men de fleste dage ser sådan her ud….

Vi står op (7.00)og han får noget at spise, får noget tøj på – det hele skal gå lidt stærkt for han er faktisk ret træt, så inden for en time efter han er vågnet er han ude og sove i barnevognen(kl.8-9)
    Her sover han så tit 3 timers tid, så er han vågen 2-3-4 timer, hvor han får mad 2 gange og lige efter maden anden gang kommer han ud i barnevognen igen (ved 14-15tiden). Her sover han alt fra 20 minutter til 1½ times tid. Så er han somregel vågen igen i et par timer, og så tager han en skaber ved 18-19 tiden….. når han vågner det sådan set kun for at få mad, men her pusler jeg ham og giver ham nattøj på, og får snakket lidt med ham, så han er vågen mindst 1 time…. for ellers tager han den mindt om natten!!! og så ved 23 tiden får ham sin sidste måltid. Så er han vågen med 2 tiden, igen med 4-5 tiden og så starter dagen forfra.

Da jeg kun ammede fuldt var han vågen kl. 1,3,5 og så igen når vi stod op, men nu ser det ud til vi kan skære en enkelt opvågning væk.

Malene

kamwikamwi
    Medlem

Hej
    Mathilde står op kl. 8 – Mad – pusle, tøj på – “lege” i kravlegården
    ammes igen kl. 9.30 – sover i ca. 2 timer – er så vågen i en 2-3 timer… ammes og sover fra 14 tiden til kl. 17 (Nogen gange bliver det kun til en time´….

Fra kl. 17 frem til hun bliver puttet kl. 21.30 hænger hun konstant i patten og sover lidt på armen…

Sidste gan hun bliver ammet er kl. 21.30 og så sover hun nogen gange igennem – og ellers bliver hun ammet ved 3-tiden´…

Hvor længe kan de blive ved med at spise så meget om aftenen ?? Av av av ¨

Karina og Mathilde

Anonym
    Gæst

Hejsa…

Det er ikke til at sige om xxx pylrer om aftenen pga. søvn i løbet af dagen eller andet.
    Mange børn er bare generelt ekstra pylret om aftenen – også min pige!

Clara sover således:

Vågner kl. 7-8, spiser, pusler, leger i kravlegård. En time efter dvs. kl. 8-9 sover hun til formiddag i 1-2 timer. Så spiser hun, leger osv. kl. 11-12 sover hun til middag i ca. 2-3 timer. Herefter er hun godt sulten og rigtig frisk.
    Kl. 15-16 sover hun en lille lur på 15min-½ time og igen en lille lur kl. 18. Om aftenen spiser hun lidt på må og få for tiden (flaskebarn) ingen system der overhovedet!
    Hun kommer i bad + hygger om aftenen og kommer i seng mellem 19-20.

Hun er normalt oppe at spise mellem 3-5 og sover så (desværre) først en time senere… og forfra…

Dette er normalen herhjemme… dog har hun vendt op og ned på det hele i disse dage. Hun NÆGTER bare at sove om aftene aaarhhhhggggg!!!!

C&C (www.123hjemmeside.dk/hellum)

neta2neta2
    Medlem

altså det med at ville spise hele tiden om aftenen – ret belastende. Har du en bæreslynge? Måske er det mest trygheden han søger? Evt kan far bære ham, så der ikke er mad i nærheden. Ellers har vi haft succes med en enkelt flaske. Det er som om (min egen teori) at han er lidt for træt til at blive ordentlig mæt, derfor ligger han og sover og spiser på skift. Med flasken går det lidt nemmere, der skal ikke arbejdes så meget. Han har enten fået den som sidste måltid ved 10tiden, eller ved 8-9 tiden, hvorefter han får sig en lille lur (i slyngen!) og så vågner og får en godnattår hos mig. Held og lykke… Annette og Jonathan

niller777niller777
    Medlem

Her ser dagen nogenlunde sådan ud.
    Silas og jeg står op mellem 8-9. Han er vågen i max 2 timer med mad, leg, nusseri osv og så bliver han puttet i barnevognen til den første lur ca hvor han sover 2-3 timer. Herefter vågen igen 2-3 timer med mad, leg, nusseri osv og så igen en lur i barnevognen til dagens anden lur. Nogle gange en time andre gange 2-3 timer.
    Ved aftenstid er han svær at putte men han har brug for en lille lur om aftenen også. Vi putter igen i barnevognen med hue osv så han forstår at han skal sove. En lift i stuen duer ikke her. Vi lader ham stå i vores udestue hvor der er koldt eller i gangen uden varme på. Nogle gange hvis han er urolig falder han i søvn i slyngen mens jeg går rundt med ham. En HUGGABABY slynge kan varmt anbefales….
    Vi går iseng ml. 22-23 og så spiser han 2-3-4 gange om natten.
    Der er kommet meget mere rytme i dagen og næsten ikke mere skrigeri om aftenen. Jeg er bare SÅ forelsket i den lille mand.
    Knus fra Niller og Silas 11 uger imorgen

Anonym
    Gæst

Hejsa…

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men Julies rytme er rimelig stabil og ser sådan her ud:

Vågner omkring kl 6, spiser og er vågen en halv til en hel time hvorefter hun så spiser lidt igen.

Sover til ca kl 11, hvor hun så spiser igen og er vågen indtil ved 14 tiden, hvor hun spiser igen og falder i søvn.

Sover ca 2 timer, spiser og er vågen 2-3 timer inden hun tager en lille lur på en halv times tid.

Er så vågen det meste af aftenen, måske med et par smålure på 10 minutter, men vil gerne spise konstant indtil ved 23 tiden hvor hun falder i søvn og sover natten igennem til kl ca 6.

Så jeg skal ikke klage over søvn/døgn rytmen 🙂

knus maier

kaj1973kaj1973
    Medlem

Tjaaa…..i løbet af dagen kan man ikke stole ret meget på Xenia. Kun at hun står op kl 6.30 🙂 Men normalen er at hun herefter er vågen ca en time, vi når lige mad, at blive vasket og få tøj på, så er hun putteklar igen.

Herefter sover hun min. 1 time, sommetider op til tre, og sådan fortsætter hun resten af dagen. Omkring kl 17 bliver hun igen stabil. Her vågner hun fra hendes sidste lur, bliver ammet, bliver vasket/kommer i bad, nattøj på og hygge i sofaen indtil far og Xenia går i soveværelset med natflasken kl 18. Herefter hører vi som regel ikke mere til hende før næste morgen kl 18.30.

Det sker dog at hun snupper en nat-snack omkring kl 5 🙂 Men hun har helt selv bestemt hendes sengetid, så ved faktisk ikke om i kan lave om på det endnu. Mener det er omkring 4 måneders alderen at man kan begynde at præge dem i den rigtige retning.

Karin og Xenia 12 uger i morgen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.