Rigtig dårlig mave

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Rigtig dårlig mave

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    julemajjulemaj
    Medlem

Eline har de sidste 4-5 dage haft rigtig vandet afføring, plus at det er mere grønligt end gult (Hun er brystbarn)
    Hun har kun afførring én gang om dagen, mod 2-3 gange tidligere. Synes også hun gylper mere end hun plejer og at hun har lidt dårlig ånde. Det med den dårlige ånde, er dog kun mig der synes det, alle andre kan ikke lugte noget forkert.
    Snakkede med lægen om, om det kunne være en infektion. Det sagde hun, at det kunne det muligvis godt, men at der ikke var noget at gøre ved det, at jeg bare skulle sørge for, at hun får væske nok, og hun spiser som hun plejer, ca. hver 4. time.

Andre der har erfaringer med tynd/vandet afføring, og evt. et råd til hvad jeg kan gøre, hvis der er noget jeg kan gøre, for at det bliver tykt igen.

Hilsner fra Mie og Eline 201007

Anonym
    Gæst

Tobias har altid rimelig tynd afføring, og han fejler ikke noget. Tror der er forskel på deres fordøjelse også afhængig af hvad vi spiser. Han er også brystbarn.

Julie og Tobias 091007

Kris79Kris79
    Medlem

Josefine er også brystbarn, og hendes afføring har hele tiden været tynd – nogle gange lidt grynet. Her i huset hedder det hhv. ‘sød fransk sennep’ og ‘remoulade’. Det har hidtil været mest gulligt, men de seneste par dage er det også gået over og er blevet fuldstændigt grønt. Så det er nok det samme som I oplever. Jeg tror nu ikke, der er noget galt ved det.

Kristine og Josefine 291007

meli1706meli1706
    Medlem

Min Ida har også tit haft tynd afføring. Jeg har talt med min SP om det, og hun siger at det godt kan være hvis de har noget i kroppen.
    Det kan også være noget du har spist. Her plejer det at gå over af sig selv.Jeg tror ikke du skal være nervøs, det er vist helt normalt for brystbørn. Hilsen Melina og Ida 031007

tutter2tutter2
    Medlem

Jo nogle gange fylder August også nogle bleer hvor det er helt tyndt og mere grønligt – det synes jeg at jeg kan huske at mine andre også har gjort. JEg har nærmere tænkt at det er fordi de optager mælken bedre og derfor er restproduktet ikke så stort? Han er ihvertfald tilfreds og virker ikke syg.

Han er et gylpebarn og hvis de gylper meget kan de godt lugte sure :o) Der kan gemme sig mælk bag ørerne og i folderne på halsen……. så måske er det ikke dårlig ånde, men sur mælk??? Det kan jo være svært at få dem tørret af hele tiden, og trods et dagligt bad an August godt lugte lidt af sur mælk, fordi han gylper så meget

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.