Hvordan underholder i jeres babyer?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Hvordan underholder i jeres babyer?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu er jeg nok en af dem på denne side med den yngste baby. Jeg fødte d. 6. november…

Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at vi hvad I gør for at aktivere og stimulere junior.

Jeg synger for hende, snakker rigtig meget med hende især på puslebordet, nusser hende, prøver at sørge for at hun får en rulletur på maven på vores kæmpebold. Og så har hun en musikuro, som hun er ret begejstret for, og har haft sin debut på legetæppet i dag.

Men jeg er ikke klar over om det er helt nok. Hun har også brug for ro og fred engang imellem (især når storesøster har været en tur igennem lokalet ;-)) og det får hun også. Men sådan noget som at øve at trille og den slags, det er da for tidligt endnu når hun kun er to måneder gammel, er det ikke?

Hvad kunne jeres børn, da de var to måneder ud over at ligge og se bedårende ud og smile, tude, skide, sove og spise?

Min tøs (hun har ikke fået et navn endnu) har for flere uger siden opdaget sine hænder og bruger meget tid på at lege med dem. Derudover synes jeg hun er forholdsmæssigt god til at holde sit hovede, hun siger en del lyde, og hun har haft intens øjenkontakt med os i laaaang tid nærmest siden hun blev født.

Men jeg ved ikke helt hvad der er naturligt at kunne endnu. Synes jeg var mere velinformeret da Emilie var lille. Måske skulle jeg tage og finde noget læsestof omkring babyers udvikling.

God weekend til jer alle!

Anne Mette

kaj1973kaj1973
    Medlem

Her står Xenia stort set selv for underholdningen. Dvs at selvfølgelig synger, leger og nusser vi også, men når hun ligger på legetæppet ligger hun der selv og “snakker” og dasker til tingene.

Efter bleskift smider jeg hende på maven på vores seng som står ved siden af, så hun får trænet rygmusklerne mens jeg rydder op efter os.

Det med at trille komme jo helt af sig selv når de ligger på maven hver dag.

Mht hvad hun kunne ved to måneder, så var det vel bare noget med at ligge og se lækker ud, hvorimod hun nu bruger kroppen mere. Dvs at hun er blevet meget bedre til at ligge på maven, og det er også lykkedes hende at trille om på ryggen et par gange (tror dog ikke det var bevidst).

Hendes hænder bliver studeret meget, og tror hun er ved at finde ud af at de er en del af hende, da hun nu ind imellem dasker til tingene når hun ligger på tæppet. Og så er hun begyndt at grine højt og længe 🙂

Det helt store hit er når jeg lægger vasketøj sammen. Så føler man virklig der bliver sat pris på de husmoderlige gøremål når pigebarnet bare skriger af grin 😉

Men generelt aktiverer jeg ikke ret meget. Hun får bare lov at “være med”. Hun “hjælper” mig med diverse ting når hun er vågen, enten liggende fra legetæppet eller i skråstolen på køkkenbordet hvis der skal bages eller lign.

Karin og Xenia 12 uger – nu med “jeg-laver-bæ” udtryk i ansigtet 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.