Hvornår dagpleje før jobstart?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Hvornår dagpleje før jobstart?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg er ved at søge et job der starter 1. april. Til den tid er Tobias ca. 6 måneder. Jeg glæder mig meget til at komme på arbejdsmarkedet igen, selvom det selvfølgelig bliver hårdt at undvære sit barn.

Mit spørgsmål er: Hvor lang tid før jobstart skal jeg begynde med at få ham passet? Jeg regner med det ca. bliver 3-4 uger før, men har ingen viden eller erfaring på det område. Han skal i dagpleje, da der ikke er nogen vuggestuer her i byen.

Julie og Tobias 091007

koprecakopreca
    Medlem

Hej!

Vi har søgt plads til Caroline 14 dage før jobstart. Hun er vores 3. barn og det har vist sig, at der ikke er grund til at starte i dagpleje før.

Barnet vænner sig lynhurtigt til de nye omgivelser, så jeg tror mere det handler om, hvordan moderen har det. Barnet skal nok klare sig.

Hilsen Konny og Caroline 8 uger

luffernelufferne
    Medlem

Hej Julie

Min den store blev også passet fra han var 6 måneder eller faktisk 5½ også i dagpleje. Jeg brugte kun 2 dage på indkøring, det er alt rigeligt når de er så små….. det største projekt var sådan set at fortælle hende hvordan med flaskerne, grøden, soverutinerne osv. osv.

Jeg er selv meget spændt på denne gang, for der har vi valgt vuggestue (den samme inst. som den store går i) – og der skal han passes fra 8½ måned…. her har jeg dog afsat 2 uger til indkøring.

Husk at gemme din orlov på den rigtige måde, evt. få en aftale om nedsat tid på orlov med din nye arbejdsgiver.

Malene (som holder de sidste 10 uger på nedsat tid så jeg har 29,5 timer om ugen indtil 2010!)

MountainMountain
    Medlem

Hej Malene

Jeg påtænker også at starter før min orlov er brugt op, men har ikke helt at mig ind i det med at bruge resten som nedsat tid…

Kan du fortælle hvordan reglen er med det? Jeg tænker her på løn, og hvordan man bliver afregnet på den måde? En del er løn og en anden dagpenge?!?

Min “bekymring” er om det rent lønmæssigt kan betale sig.

Gitte

luffernelufferne
    Medlem

Altså jeg får løn for 29,5 time om ugen på mit job og 7,5 time fra kommunen. Selvfølgelig er det ikke specielt meget man får fra kommunen men det er da noget….man får jo bare den alm. dagpenge sats.
    Jeg har en rigtig god arbejdsplads som lader os selv bestemme hvordan vi vil holde vores orlov, for det er ret besværligt for arbejsgiveren. For når du holder ferie skal din orlov afbrydes og du skal på fuldtid og fuld løn…. så der er ret så meget adm. for arbejdsgiveren.
    For mig var det er spørgsmål om jeg skulle gå ned i tid, men det koster jo også, så nu er jeg gået ned i tid på denne måde, og så går jeg nok også ned i tid men uden at få tilskudet fra kommunen når orloven er slut.

Husk der er forskel på aftalebaseret udskudt eller retsbaseret udskudt.

malene

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.