Natlige svedeture og et ansigt der ligner en der tilhører en 60-årig

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Natlige svedeture og et ansigt der ligner en der tilhører en 60-årig

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    julemajjulemaj
    Medlem

Hej Anne Mette.

Kender bestemt godt til de natlige svedeture. Havde dem ikke rigtig under graviditeten, men jeg skal love for at de er kommet efter fødslen. Sover stadig med sommerdyne, og ca 17 grader i soveværelset, og alligevel kan jeg vågne op med sveden drivende ned af mig. (sjovt nok mellem brysterne…)
    Tidligere har jeg ellers aldrig kunent få det varmt nok i soveværelset og kunne sove med vinterdyne året rundt. De tider er vist forbi….

Med hensyn til hudpleje, så bruger jeg Dr. Hauschka produkter. Jeg har under graviditeten haft problemer med lidt fedtet hud, så jeg bruger deres flydende dagcreme og rosencreme light. De er begge rigtig gode fugtgivere uden at de får huden til at skinne. De er fri for parabener og parfume, da det er en 100% økologisk serie. Det kan anbefales, og er heller ikke sindsygt dyrt.

Mie og Eline 201007

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Er der andre end mig der har oplevet både under graviditet og efter fødslen at vågne op badet i sved og med fugtig dyne og lagen?

Det har jeg gjort nogle gange og formoder at det – ligesom så meget andet – er pga. hormonerne.

Men derfor kunne jeg alligevel godt tænke mig at vide om der er andre der oplever det engang imellem.

Sidste gang det skete, var det i forbindelse med feber. Men det har det ikke været hver gang.

Og hvordan har jeres hud det?

Jeg får ikke drukket alt det væske der anbefales og får heller ikke lige passet min hud så godt som jeg burde.

Er der nogen af jer der kender et rigtig godt hudplejeprodukt der giver en masse fugt uden at fedte?
    Udvalget begrænser sig jo lidt, når det skal være parfume- og parabene-frit.

Mange hilsener fra
    Anne Mette (som snart må få taget sig sammen til at blive 8ugers-undersøgt og få at vide at jeg skal lave nogle flere knibeøvelser ;-))

Anonym
    Gæst

Nå ja, det kunne jeg jo selvfølgelig godt have “ulejliget” mig selv ved at skrive. Jeg bruger allerede Dr. Hauschka og netop de to cremer som du nævner. Der er bare ikke fugt nok i nogen af dem til at dække min huds behov. Jeg er blevet anbefalet rosencremen eller ansigtsolien. Så dem har jeg fået nogle prøver med hjem på.

Håber det virker. for jeg har hele plamager af tør hud forskellige steder i ansigtet. Det er heldigvis ikke så tydeligt endnu.

Jeg har fået piller og serum i det der Imedeen af min mor i julegave. Hamrendes dyre produkter!!! Men virker de???
    Serummet indeholder så alle de parabener man overhovedet kan forestille sig. Så den vil jeg have byttet til noget andet. Men er der noget der kender til pillernes virkning. De koster jo dæleme 800 kr for en pakke!!!

mmajssmmajss
    Medlem

rosencremen om vinteren fordi den er så dejlig fed og giver rigtig god fugt uden at være for fedtet – hvis det giver mening 🙂 Ellers så bruger jeg Urtegaardens dagcreme basis som er en rigtig god creme til hverdag og temmelig billig, men desværre føres den ikke i alle helsekostforretninger. Og så kan jeg anbefale Melissas øjencreme til alle de der små rynker ved øjnene – mine er svundet klart ind siden jeg begyndte med den 🙂
    Vh Majs

Anonym
    Gæst

Det lyder ritig godt med den øjencreme. Synes jeg har fået rigtig msnge rynker ikke mindst omkring øjnene siden fødslen. SUK!

Men tak for rådene 🙂

Anonym
    Gæst

har en rigtig lækker hudpleje serie til sart hud. Den er i grøn emballage og er med aloe vera. Serien omfatter vaskegele, skintonic, dagcreme, natcreme, ekstrafugtgivende gele og en meget fugtgivende bodycreme. Den indeholder ingen skidt og jeg bruger selv serien, som jeg er meget glad for. Prisen er også ok – den ligger på et rimeligt niveau 🙂 Kan varmt anbefales !

KH

Carina

luffernelufferne
    Medlem

Du bør bruge en skrubbe-maske engang ugenligt, så forsvinder alle de tøre pletter hvis du tager en god creme på bagefter.

Malene (som bruger Matas produkter lige nu)

luffernelufferne
    Medlem

hov glemte helt at skrive at jeg sagtens kan nikke genkendende til dine nattelige svedeture, jeg kender dem så ganske godt, have dem også tit under graviditeten og især lige efter fødslen. Jeg synes faktisk det er gået lidt på retur….

Jeg har tænkt på om vi alle måske faktisk tit sveder sådan om natten men bare ikke opdager det fordi vi normalt bare sover hele natten, men jo selvfølgelig ikke gør det med små babyer?!?!?

Malene

Anonym
    Gæst

Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg ikke plejer at svede sådan. For det er så tydeligt når jeg har gjort det. Alt sengetøjet er gennemblødt og jeg er kold og fugtig.

Mht. Body Shops produkter, så lyder det da godt at de endelig har lavet en serie uden parfume og parabener. For det plejer der at være i.

Tak for alle de gode råd 🙂

Mvh. Anne Mette

Anonym
    Gæst

Avene Hydrance Optimale Light giver fugt og fedter ikke. Købes på apoteket. Jeg er sluppet af med skinnende hud.
    http://www.apotekernes.dk/files/43219_AVENE_100x150_web_nov2007.pdf
    Iøvrigt er det jo vigtigt for din hud, at du nok væske indenbords, men det ved du nok 🙂
    Svedture havde jeg kun i graviditeten. Det er stoppet fuldstændig efter fødslen – eller nogle dage efter.

Anonym
    Gæst

Hej !

Ja jeg var også overrasket over hvor mange af deres produkter der indeholder det bras ! Men denne serie er super ! 🙂

KH

Carina

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.