Kolik eller bare luft i maven?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Kolik eller bare luft i maven?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    bebsiventebebsivente
    Medlem

Hej alle

Jeg har en super dejlig og vidunderlig søn, som har været såååå sød de første 3 uger, men nu bliver han mere og mere ked af det hver dag mellem ca. 16.30 og 22.00. Han græder utrøsteligt i af mange omgange. Jeg kan høre hans mave rumler og han presser for at komme af med prutterne. Hans afføring er ok og ikke hård. Det skal siges at han er flaske barn. Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad der kan hjælpe ham? Vi cykler og laver masser af benstræk, men ud over det. Hjælp en træt mor!

KH Randi og Malthe (171107)

luffernelufferne
    Medlem

Prøv at droppe d-dråbene i 3-4 dage og se om det har effekt, det ødelægger i hvert tilfælde hans humør her hjemme. Vi er derfor gået over til a,c,d -dråber, når vi altså husker det…. for de skal stå i køleskabet og så glemmer jeg dem nemt!

Malene

Anonym
    Gæst

Min Sp har fortalt mig at 3 ud af 4 børn har aftenuro mellem kl. 16.00-24.00 – selvfølgelig i forskellig grad. Langt de fleste har problemer med tarmene de første par måneder. Man siger at tarmene endnu er umodne. Det betyder vist også, at tarmene ikke helt er foldet ud endnu. Derfor får de ondt. Vores lille dreng (8½ uge) har også været/er stadigvæk meget urolig. Rådene fra vores SP er:
    – Svøb barnet – fx i dynen. Det beroligere dem at være pakket tæt.
    – Giv barnet sutten (hvis det altså vil have den – det vil vores dreng desværre ikke)
    – Giv barnet 20-40 ml kogt sukkervand eller kamillethe med lidt sukker i – men der må endelig ikke komme for meget sukker i. ½-1 tsk pr. 100 ml.
    – Bær barnet – evt. i slynge eller bæresele (bæreselen er dit barn måske lidt for lille til endnu)
    – Varmt bad inden sengetid kan berolige tarmene.
    – Mavemassage, cyklen med benen osv. (men det gør du jo også)

Håber det hjælper!

Kh EvaGaia og Asmus (12. okt)

mhs1979mhs1979
    Medlem

Hej Randi,

dit indlæg kunne jeg have skrevet for nogle uger siden! Herhjemme har vi haft mere eller mindre samme problem; Arthur SKREG hver aften i mange, mange timer. Det stod på i ca. en måned konsekvent, fra han var 2 uger til han var 6-7 uger. Nu er han 8 uger, og der har slet ikke været de samme skrigeture fra ham i en uge/to uger nu.

Det, vi gjorde, var at give ham mylicondråber (det giver vi stadig af og til, hvis han er utidig og virker til at have ondt i maven), gå til zoneterapeut (tre gange) og til kiropraktor (han havde spændinger i baller og nakke). Jeg ved ikke, om det er noget af det, der har virket, eller om det ‘bare’ er fordi tiden er gået.

I hvert fald får du et stort knus fra mig, for jeg ved, hvor hårdt det er…

Forresten – vi har opdaget, at vi har været dårlige til at forstå, når han var træt om aftenen. Efter vi er begyndt at lægge ham i seng mellem 19 og 21, så er han meget mere medgørlig, både samme aften og næste dag. Mit gæt er, at han har haft ondt i maven og været overtræt.

Held og lykke!

/Maria og Arthur – 2 måneder

Anonym
    Gæst

Du kan også prøve at gi ham mylicondråber før hvert måltid, det gør jeg og Freya er også flaskebarn og kæmper med lidt luft i maven. synes det hjælper på hende

Anonym
    Gæst

Vi har også gode erfaringer med at give mylicondråber til vores dreng. Det har ikke taget mavepinen helt – men det hælper helt sikkert!

Lisbeth og Theodor 111007 (og Valdemar 290605)

Anonym
    Gæst

Hej

Tak for alle Jeres gode råd! Men hvad er Mylicondråber og er de på recept? Det lyder da som om det var værd at prøve.

KH
    Randi & Malthe (171107)

Ja, Mylicon-dråber har også hjulpet os. Clara er også flaskebarn og havde også lidt problemer med maven, men – 7-9-13 – efter at vi er begyndt emd dråberne, er det meget sjældent, at vi oplever, at hun har rigtig ondt.
    Hilsen Kia & Clara (270907)

Anonym
    Gæst

Man kan få mylicon i håndkøb, men det er alligevel bedst hvis du rådfører dig med dit barns læge eller SP inden du begynder på dem. Her i familien får Asmus 10 dråber blandet op i lidt kogt vand 2 gange om dagen. Andre giver dem 3 gange om dagen, men man kan lige så godt starte med den laveste dosis, hvis det virker.

EvaGaia og Asmus (9 uger)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.