Har været til scanning.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Har været til scanning.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så har vi været afsted igen.
    Lillebror vejer nu 2642 g.
    For 3 uger siden vejede han 2033 g. så han tager fint på.
    Så nu venter vi bare på at det bliver d. 22/10 til igangsættelsen.

Hilsen Malene

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Nu kan jeg ikke lige huske hvorfor det er du bliver fulgt til scanninger? Hvor langt er du henne?
    Held og lykke med det hele, og dejligt at kende datoen for hvornår du bliver sat igang 😉

Trine.

pontuspontus
    Medlem

Sikke dejligt at høre. Godt de holder ekstra meget øje med den lille:-)

Knus Sofie 41+1

Anonym
    Gæst

Jeg er 36+3.
    Jeg bliver fulgt fordi jeg fik en dødfødt pige 4 dage før termin sidste år.
    Er på blodfortyndende medicin ( sofie døde af blodpropper i moderkagen ).
    Så de skal se at han tager nok på og det gør han.
    Så det er bare super.

Hilsen Malene

Anonym
    Gæst

Hej Malene,

Nu når du skriver det, kan jeg godt huske at have læst det i et tidligere indlæg. Hvor er det bare uretfærdigt og hårdt at skulle igennem sådan en omgang :-/
    Ved man hvorfor du dannede blodpropper i moderkagen? Tænker om det er noget du eller din familie er disponeret for?
    Når du er til scanning, måler de så flow i navlesnoren eller kigger de decideret på moderkagen? (så langt henne i graviditeten fylder baby jo meget derinde 🙂 Jeg er selv scanningssygeplejerske, men har dog ikke scannet kvinder med præcis den historie som du har – derfor den ekstra interesse.
    Iøvrigt dejligt at jeres lille dreng (går jeg ud fra det er når du skriver han) ser ud til at trives derinde 🙂 Men det er nu altid det rareste når man har dem på maven og ved selvsyn kan se at de har det godt. Sådan har jeg det ihvertfald..

Trine 39+6 – Termin IMORGEN!! Kom så uuuuuud….

BeagleBeagle
    Medlem

Hej Malene.

Det lyder jo dejligt at den lille vokser som han skal og at du bliver fulgt tæt. Hvor lang tid før termin bliver du igangsat ?

Jeg venter selv en pige og hun blev vægtscannet til 1987 gram (32+3) overlægen var yderst tilfreds. Jeg er også på Innohep pga livsvarig blodfortyndende behandling efter blodpropper i ben, hjerte og lunger som 16. årig. Har en dreng fra 2004 hvor jeg også fik Innohep under graviditeten.

Har læst din beretning på din hjemmeside og ih, hvor det rørte mig langt ind i hjertet. Håber inderligt I får lillebror hel og velbeholden hjem ! Og jeg tror jeg på 🙂

Mange tanker og knus fra
    Beagle, 32+4

Anonym
    Gæst

Undskyld..
    Jeg har lige været inde på din profil og læse din historie. Så var lidt for hurtigt ude med spørgsmål..

Trine.

Hej Malene

Dejligt at høre lillebror vokser som han skal – kan slet ikke nå at følge med.
    Jeg selv sidder her med snotnæse, og har nået det jeg ville nemlig teater og Tivoli med Dina i går. Nu ville jeg så egentlig også gerne forbi d. 14. (Lia bliver 11 mnd i morgen – puha synes 1 års dagen nærmer sigmed hastige skridt), men på den anden side måtte han også bare gerne komme ud nu! Er fysisk træt af at være gravid, men synes også usikkerheden kommer kravlende og jeg ikke kan styre den som tidligere…

Hvad med dig, kan du godt holde usikkerheden og angsten væk med de ekstra scanninger?

Har en masse plukveer og nogle af dem niver og så vil jeg egentlig ikke føder – av det gjorde altså ondt.

Kan mærke det bliver en kæmpe forløsning her hjemme når han endelige kommer, for Luciano synes meget nervøs, men det er nok også svært at stå på sidelinien og se mig sige av, og ikke vide om det er noget der kan skade lillebror. Min mor er møg bange for der sker mig noget og ja Dina hun reagerer også i øjeblikket.

Jeg håber vi begge to snart har en sund og rask lillebror i armene..

knus
    Line

Anonym
    Gæst

Først tillykke med Lia´s 11 mdr.
    Det er en fantastisk smuk dag idag og vil sende jer alle en tanke på denne svære dag.

Jeg føler mig tryg ved at få kørt ctg hver uge.
    Scanningen jeg var til, var en ekstra en.
    Hende som køre ctg på mig, syntes jeg skulle have en ekstra og det sagde vi ja til.
    Det er også rart lige at blive tilset af en jm. hver uge og jeg har haft nogle spørgsmål, som hun har kunne svare på.
    Havde så lige en panik morgen idag, da jeg ikke rigtig kunne få gang i lillebror.
    Det er nok i takt med at der kun er 8 dage tilbage.
    Ville ønske han kunne komme ud i dag ( gerne igår 🙂 )
    Fik gang i ham efter en gang koldt vand.
    Nu skal jeg til min jm. ( hende som jeg skal føde med ) på tirsdag og onsdag til ctg.
    Så skal jeg bare have tiden til at gå til næste mandag.
    Claus glæder sig jo også helt vildt meget og cecilie er mere med denne gang.
    Hun er så også 3½ denne gang og mere med i hvad der foregår.
    Hun får dog ikke af vide hvad der skal ske næste mandag.
    Man er vel overforsigtig.
    Tankerne om fødslen kommer nærmere og tænker da også , hvad nu hvis noget gik galt.
    Men så tænker jeg på den forløsning det er at få lillebror op på maven og så er den tanke hurtig glemt.
    Jeg kunne blive ved, men det kender du nok alt til.

Knus fra Malene

Glad for at høre de følger dig så tæt og det giver lidt tryghed!

Og jo tak Lias mærkedag gik okay, vi var sammen på graven alle 3, Dina med prinsessekjole, klistermærke på næsen og en cykellygte – hold op det er altså lige det der for mig til at huske på at livet er fantastisk trods alt.

Jeg er også for første gang i dag i stand til at sige mentalt er jeg parat til at få Liam, få ham op på brystet og være mor til 3, og ja så hellere i går end i dag….! Men jeg har jo lige en uge tiil termin, og så kan man jo også gå over tid – puha gad godt vandet gik lige om lidt og jeg snart havde ham i armene…

Nå men jeg håber vi ikke skal vente for længe nogen af os. Luciano har jo bestilt d. 22. så hvem ved måske vi føder samme dag.

Knus
    Line

Anonym
    Gæst

Hej Line.
    Godt at høre at i havde en god dag.
    Det kunne da være hyggeligt hvis vores 2 små prinser kunne dele fødselsdag.
    Er også begyndt at syntes det er ok, hvis vandet går.
    Så vi må nok bare væbne os med tålmodighed.

Knus fra Malene

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.