Ronja er blevet storesøster!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Ronja er blevet storesøster!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Dejlige lille Frida kom 4½ uge for tidligt – og vældig uventet – til verden den 28. september 2007 (var sat til den 29. oktober).

Hun var 44,5 cm lang og vejede 2350 g ved fødslen. Hun er født med ganespalte, og det i kombination med den tidlige fødsel gjorde, at vi har været indlagt først på neonatal, og derefter på den almindelige barselsgang til observation og i forbindelse med lysbehandling for gulsot.

Det blev en lidt anderledes fødsel og første periode i øvrigt, end vi lige havde ventet, men alt er forløbet fint, vi havde en god fødsel, Frida har det godt, og hun tager på, som hun skal. Ganespalten gør, at jeg desværre ikke kan amme, fordi hun ikke kan skabe undertryk i munden, så jeg malker ud, og hun får mælken i en blød sutteflaske, som vi kan klemme mælken ud af. Jeg har været rigtig ked af det med amningen, fordi jeg var så glad for det med Ronja, men nu er jeg nok ved at have accepteret, at det er sådan, det er. Ganespalten skal opereres i 14-18 måneders alderen, og vi skal til første undersøgelse i december for at de kan vurdere, hvornår operationen skal foretages. Det er selvfølgelig ikke så sjovt, men det virker altså som om der er taget rigtig godt hånd om det.

Vores store pige Ronja på tre år er meget stolt af sin lillesøster! Hun havde det rigtig svært med den periode, hvor Frida og jeg var indlagt, men efter at vi kom hjem, er det faktisk bare gået godt. Hun vil gerne holde Frida, og bliver meget søsterligt ked af det, hvis Frida græder – så indtil videre går det altså fint med de to.

Fødselsberetningen må komme til senere.

Astrid

P.S. Der står lidt mere her: http://astrid.thusgaard.com

elmerskovelmerskov
    Medlem

Kære Astrid
    Tillykke med den lille Frida. Godt at høre, at hun på trods af ganespalt og tidlig fødsek trives godt.

Vidste i inden fødslen, at hun havde ganespalte?

Elmerskov

shyryuehshyryueh
    Medlem

Stort tillykke med pigen og dejligt at det går godt på trods af ganespalte.

KH. Anette 40 + 1

Mutti0405Mutti0405
    Medlem

Stort tillykke herfra! Dejligt at storesøster klarer det så fint. Flot at du har overskud til at malke ud. Må være dejligt at komme hjem efter indlæggelsen.
    KH Mutti 40+0

PanikmusPanikmus
    Medlem

Hjertelig tillykke med den lille pige. Jeg vil ønske jer alt godt fremover.
    Hilsner fra
    Maria 40+4

kaj1973kaj1973
    Medlem

Tillykke med datteren _ godt at høre at i har det godt trods startvanskeligheder 🙂

Karin + Xenia 2 dage

niller777niller777
    Medlem

TILLYKKE MED LILLESØSTER. DEJLIGT AT HØRE AT DET GÅR JER GODT OG AT DER BLIVER TAGET SIG GODT AF JER.
    DU LYDER TIL AT VÆRE VED GODT MOD TRODS EN UVENTET START.
    HELD OG LYKKE.
    Knus fra Niller 38+4

Anonym
    Gæst

Tak for de søde hilsner! ;o)

Vi vidste ikke på forhånd at hun havde ganespalte, så lige da børnelægen sagde det, var vi lidt chokerede og bange for hvad det ville betyde. Nu har vi fået en hel del at vide, og har set at hun – bortset fra amningen – er en normal lille baby, der har det godt og er smadder-dejlig, så nu er vi nok mere afslappede omkiring det. Men der kommer nogle ting, som vil kræve en del af os – hendes sproglige udvikling efter operationen m.m. Det skal vi nu nok klare. De fleste ganespaltebørn har efter sigende normal funktion og normalt sprog, når de starter i skole, så det går nok.

Dejlig, det er hun i hvert fald! ;o)

Astrid (Frida, 280907)

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Tillykke med lillesøster, og sikke da en turbulent start på livet hun (og I) har fået…..

èn fra min gamle mødregruppe fik sidste sommer en søn med ganespalte, og her oplevede vi/ de også, hvor proffessionelt der blev taget hånd om det hele…..

Held og lykke med det hele….

Mange hilsner fra Christina og Lærke – 17 dage…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.