Næsespray og gravid…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Næsespray og gravid…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    luffernelufferne
    Medlem

Hej Nadelca

Altså under min første graviditet fik jeg både næsespray og øjendråber mod allergi – jeg kan desværre ikke huske hvad det hed, men det var effektivt…. det var sådan en grøn og hvid tingest.

Nå men i denne graviditet har græspollen heldigvis ikke været så slemt og jeg har faktisk klaret mig næsten helt uden – har dog også været forbi flexonæse men det hjælper jo ikke en dyt…. (har dog hørt det måske var fordi jeg ikke havde brugt det længe nok, noget med at det skal bruges over en længere periode inden virkningen kommer)

Held og lykke med det – heldigvis er der ikke så længe tilbage endnu.

Malene

rmk01rmk01
    Medlem

Hejsa,

Jeg kan desværre ikke komme med nogen mirakelkur, men bare lidt trøst og gode råd.

Da jeg ventede vores søn for 3½ år siden, var jeg kronisk forkølet under hele graviditeten og jeg levede nærmest af Otrivin (min mand truede med at melde mig ind i Anonyme Otrivin Misbrugere 🙂 ). Jeg forsøgte også at holde nogle dages pause ind i mellem, men det var nærmest umuligt, at leve uden mine daglige pust.

Hvis det er nogen trøst, kan jeg fortælle, at hverken min søn eller jeg har taget skade… tror jeg 😉

Du kan evt. gøre det, at du køber en Otrivin til børn. Der er en lavere dosis i hvert pust. Hvis det er nok, er det trods alt lidt bedre. Man kan også på apoteket købe nogle saltvandsampuller eller saltvandsspray – måske er det også nok. Om ikke andet så til at bruge i nogle dage, hvor du kan holde pause med Otrivinen.

Og ellers må du trøste dig med, at det formentlig går over når du har født – hvilket jo er inden for en overskuelig fremtid.

God bedring.

Sarah (på besøg fra september, men skal jo fordrive tiden med et eller andet, så besøger lige de omkringliggende terminer)

koprecakopreca
    Medlem

Hej!

I forbindelse med en slem forkølelse og tilstoppet næse brugte jeg Otrivin, men opdagede på vejledningen, at det ikke anbefales til gravide. Jeg var så efterfølgende hos lægen som klart frarådede brug af Otrivin under graviditet. Jeg blev henvist til at købe saltvandsspray i stedet (Miwana naturel) og dette havde en god effekt.

Håber du evt. kan bruge dette råd!

Konny (33+2)

Hej Malene,

JA jeg har også hørt det med at Flionasen skal bruges over en længere periode, men det kan man jo ikke bruge til noget når det er LIGE NU og her man har behov for luft.

Håber at det bliver bedre når jeg har født og ja jeg håber ikke der er så længe til – er sat til 29.09.

Tak for dit svar.

nadelca

Hejsa,

Jeg kunne egentligt godt tænke mig at høre om der er nogle af jer der døjer med “tilstoppet næse”.

Jeg er selv allergiker og har næsten konstant hævede slimhinder i pollen perioden. Her i min graviditet har det dog taget til.

Jeg fik Nasonex – et næsesprays medikament for et par måneder siden, men det virkede bare slet ikke, med det resultat at nætterne var ret besværlige med tørt svælg og mareridtsagtige opvågninger pga. at jeg ikke kunne få vejret.

Summa summarum så begyndte jeg at tage Otrivin – og det er noget der virker, men igen……. jeg blev vist lidt afhængig af det og stoppede en overgang.

Nu bruger jeg så Flexonase, men det hjælper ikke en dyt, og tør næsten ikke at bruge Otrivin igen, da lægen har sagt at lige præcis Otrivin gør at blodkarrene trækker sig sammen og det ikke skulle være så godt nu da jeg er gravid.

Hvis man går på nettet kan man dog læse at Otrivin kan bruges under graviditet.

Vil meget gerne høre om der er andre der har disse gener og hvad I evt. bruger for at afhjælpe det eller gøre det mindre ubehageligt.

På forhånd tak.

Mvh
    Nadelca 37+3

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.