Når benene biver lamme??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 Når benene biver lamme??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    sjoegreensjoegreen
    Medlem

Jeg har de sidste par uger oplevet et underligt – og forholdsvis smertefuldt – fænomen.

I begge sidder i lysken – helt nede ved trussekanten – får jeg nogle skrækkelige jag, så benene næsten knækker sammen under mig… det er lidt forskelligt om det er et ben ad gangen eller begge på én gang. Det er dog utrolig væmmeligt og gør ret ondt.

Er der nogen af jer andre der har prøvet det samme?

Min første tanke har hele tiden været, at det er fordi hun skruer sig så langt ned, at hun måske rammer og dermed næsten lammer nogle nerver?
    Men fordi det gør så ondt, har jeg da overvejet om det kunne have noget at gøre med noget bækkenløsningshalløj… – det gør dog ikke ondt konstant, men varer gerne nogle timer når det kommer.

Og så er der lige mit KS-ar fra sidst, som siden jeg var halvvejs har hevet og nevet.
    De sidste 14 dage har det gjort SÅ skide ondt, og hvis jeg vender mig forkert, svier og brænder det helt afsindigt “under huden” det er – som det altid har været – kun i højre side af arret.
    Kæft, hvor er jeg glad for, at jeg ikke skal føde normalt, jeg ville være hundeangst for at det sprang under veerne.

Hm…. Godt jeg skal til JM på torsdag – for 3. og sidste gang i øvrigt- kan være hun har nogle gyldne råd at dele ud af…. – for jeg syntes efterhånden det hele er noget gevaldigt møg….. jeg tænker at de 14 hårde dage i sommerhus har spillet en rolle, for så besværet jeg er nu, og så ondt jeg har, sådan har det dæleme ikke været de andre gange.
    18 dage føles fuldstændig uoverskueligt, jeg føler mig som jordens største skvat, og har lige stået med store våde hundeøjne og meddelt min mand at “nu kan jeg ikke mere” :-)….. – men det hjælper jo lige fedt….

Jeg er så træt at at have ondt og være besværet, selvom jeg udemærket godt ved, at jeg har så meget at være taknemmelig for: at jeg er nået så langt nu, at bebse har det strålende, at jeg ikke er blevet “lagt ned” eller indlagt, som flere af jer andre har prøvet osv. – det klinger ligesom bare en anelse hult lige nu, hvor jeg bare er totalt udkørt… – det er strengt at sige, men jeg glæder mig afsindigt til ungerne skal afsted i morgen…

Det mærkelige er, at jeg aldrig har været så glad for min krop, som nu, hvor jeg er absolut højgravid – jeg syntes selv at det sidder noget så fint, og er vældig tilfreds og glad, når jeg hopper i alt det fine gravidtets tøj, der på bedste vis fremhæver alle herlighederne…… så er det sgu sur røv at have så ondt, at man ikke engang kan promenerer…. – høhø – om nogle uger er alt jo næsten ved det gamle, hvor jeg er røv træt at flæskemaven (som aldrig forsvinder) og resten af mit normalt buttede korpus….

Gad vide om man nogensinde bliver helt tilfreds??

Mange hilsner fra Christina 35+5

Anonym
    Gæst

… synes altså det er RART at høre, at du har det så fint med din gravide krop!

Jeg er HAMRENDE utilfreds med min!!!! Synes jeg ligner en sæk et-eller-andet meget tungt!!! Og jeg har IKKE vænnet mig til mavens størrelse. Går ind i folk med den KONSTANT, lukker døre op i den, banker den ind i diverse bordkanter, og hundene falder ned når de forsøger at være skødehunde! Min arme vom er fyldt med rifter og blå mærker KONSTANT!

Jeg er bestemt heller ikke fladmavet normalt! Og har vist aldrig været det! Men for FAN*** da, hvor vil jeg gerne snart se mine tæer igen!!!

Anonym
    Gæst

Hej Christina

Jeg kan godt genkende noget af det, du nævner.

Jeg har et ret stort operationsar (nederst på maven, lige over hårgrænsen) fra jeg blev opereret i forbindelse med en urinvejslidelse. Det har også nevet gevaldigt i dét ar de seneste måneder – det har kløet afsindigt og virker faktisk ret opsvulmet. Det hele bliver værre af, at min bebs gør et eller andet, der ‘forstyrrer’ mit urinrør (spark kan det ikke være – selvom jeg har troet det hele tiden, for både læge og jm påstår, at den HAR vendt sig). Men er du SÅ færdig, hvor gør det dog skide ondt!!

De seneste tre uger har jeg også flere gange hver dag (og i særdeleshed om natten, når jeg vender mig) fået nogle gevaldige jag i lysken. Svært at beskrive… men vist nærmest som en syl, der stikker…. Det kan virkeligt tage pusten fra mig, men det varer sædvanligvis ganske kort tid – i enkelte tilfælde op til et par minutter – inden smerten er helt væk igen. Til gengæld ANER jeg ikke, hvad det er… Jeg nævnte det for min læge i denne uge – hendes bud var, at livmoderen ‘giver sig’, hvilket måske giver mening – min KÆMPE mave taget i betragtning.

Min kæreste sagde i går, at jeg ligner Søs Egelind og Kirsten Lehfelt i én person, når de spiller de dér mænd med gigantiske ølmaver… Men lige i går aftes var jeg for flad til at blive sur… Har et anfald til gode!

Jeg har muligvis et andet bud på, hvorfor i hvert fald jeg får ondt…. Jeg døjer med forstoppelse (gjorde jeg også inden graviditeten). Godt nok er jeg på toilettet hver dag, men tarmen bliver ikke tømt – og på et tidspunkt kulminerer det så – hvilket viser sig på forskellige måder. En af dem er, at det bliver svært for mig at tisse – simpelthen fordi tarmen er så fyldt, at vandet ikke kan passere. Kombineret med at der generelt er meget lidt plads lige nu(!) kan måske godt irriterer nogle nerver, som giver smerterne i lysken. Det lyder banalt, men nerver kan virkeligt gør nas!!

Måske har andre bedre bud?

kh,
    Birgitte

Anonym
    Gæst

Jeg er også gravid for tredje gang – og det GØR mere ondt, i bækken og lænd – måske er det fordi vi er blevet ældre siden første gang, jeg ved det ikke…
    Jeg synes, det lyder som en nerve i klemme – eller hænger det sammen med en plukve…? For jeg har haft nogle plukkveer, der har gjort afsindig ondt i den ene balle og så ned bag på låret, så jeg ikke kunne gå, men det gik over da plukveen sluttede….
    Jeg tror ikke der er så meget at gøre ved det – jeg er næsten sikker på de kloge vil sige: varme og hvile.

Og “helt tilfreds” – Hm… bliver vi kvinder nogensinde det ?!?

🙂 Signe

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Hej igen birgitte.
    Jamen jeg glæder mig så sandelig da også til at se mine tæer igen – de er godt nok blevet forsømt de sidste tre mdrs. tid….. Ligesom tre-fire-måneders babering div. steder i blinde også har sat sine spor, og udløser grineflip hos både Henrik og jeg, selvom jeg alligevel blev noget fornærmet dengang han – i en situation der ellers skulle have været meget romantisk – pludselig udbrød: Guuuud, jeg anede virkelig ikke du havde SÅÅÅÅÅ meget hår dér…..

Prinsessen sparker så hårdt, at jeg har fået blå mærker UDENPå maveskindet?? Det er da helt vanvittigt….

Jeg har også hele mit liv haft top-delle mave, så måske er det derfor jeg nyder det lige nu, for det er de eneste tidspunkter i mit liv, hvor jeg kan fremhæve maven fremfor at skjule den…..

Og så ser jeg bare desværre bare sund og glad ud, selvom jeg ikke vil se sådan ud…. – det er faktisk ikke ret morsomt, for ingen tager det alvorligt, hverken læge, JM, eller andre, de siger bare allesammen, jamen, du ser så dejlig sund og frisk og glad ud, hvor er det godt at se…. – hvorfor kan jeg dog ikke se lidt mere lidende ud, når nu alting gør så skide ondt??

Nu vil jeg snart gå i seng, og når jeg vågner, er der 17 dage tilbage….. – så de næste 17 dage, vil jeg gå i seng kl. 20 så tiden kan gå lidt hurtigere…… -høhø….

Mange hilsner fra Christina 35+5

neta2neta2
    Medlem

Jeg har oplevet noget lignende efter en hel dags havearbejde. Skulle op og tisse om natten, og så knækkede det ene ben sammen under mig, så jeg måtte humpe ud på toilettet.

KH. Annette

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.