vand….

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej alle sammen.

lige et kort spørgsmål ang. vand i ben og fødder.

Jeg er begyndt at få vand i fødderne, men en del mere i højre fod end venstre, det ser fuldstændig dumt ud.

Er der nogle af jer andre der har oplevet noget ligende?

hilsen Charlotte (som glæder sig til at gå på barsel om en uge)

Anonym
    Gæst

Jeg har også oplevet at vandet er skævt fordelt i kroppen. Det er vist ganske normalt, men ja, det ser lidt dumt ud med slagside og gør det bestemt ikke nemt at vælge fodtøj;o)

Julie 33

niller777niller777
    Medlem

Jeg har nærmest fået vand i koppen natten over. Når jeg vågner om natten har jeg bare så ondt i fingrerne og om morgenen kan jeg næsten ikke kramme dem sammen…….Det går dog over i løbet af formiddagen. AVVVVVVV. Jeg synes ikke jeg har vand andre steder men det har jeg nok for vægten er steget med knap 2 kg på en uge efter næsten en mrd med stilstand.
    Så vand…det er der.
    Jeg prøver at drikke lidt ekstra og dyrke motion…..
    Hej fra Niller 33+5

Anonym
    Gæst

Hej Charlotte

Jeg har rigtig meget vand i kroppen, både i hænder og fødder (men heldigvis ikke i hovedet :-)) Mine fingre og hænder gør konstant ondt, kan ikke bøje fingrene og har meget svært ved at holde på en blyant. Fødderne er også kæmpe store, de gør heldigvis ikke ondt, de bliver bare trætte, men sjovt nok er min højre fod også større end venstre. Det eneste jeg kan gøre mod det, er at ligge med benene oppe et par gange dagligt, gå i åbne sko (mine sandaler bliver brugt flittigt) og så drikke masse af vand.

Hilsen Stine

Anonym
    Gæst

Motion virker også på mig, men jeg er godt klar over, at det er nemmere sagt end gjort for en del lige nu:/

En anden ting, der virker (og det lyder totalt åndssvagt, men det er rigtigt!!), er at holde gang i maven. Får jeg først forstoppelse, får jeg også ødemer – overalt. Ved øjnene, i fingrene, i tæerne og anklerne. Lægen er ikke vild med min teori, fordi den ikke kan dokumenteres, men jeg gik på et tidspunkt til en homøopat, som mente det gav mening, fordi væskebalancen går i iorden, når tarmsystemet ikke fungerer optimalt.

Summasumarum virker lactulose og motion for mig til at undgå væskeophobninger.

kh.
    Birgitte

Anonym
    Gæst

Jeg har også i forskellige sammenhænge set, at man anbefaler at gå i svømmehallen (måske virker karbad også), da vandets pres stimulerer veneforbindelsen, som skal lede vandet væk fra benene – og hænder og resten af kroppen for den sags skyld. Og hvis man så bevæger sig lidt i vandet samtidig, så hjælper det vel også, hvis motion sætter gang i blodgennemstrømningen.
    Massage skulle også være godt, hvis man sørger for at lave strygende bevægelser i retningen af hjertet – og det kan kæresten/manden jo glimrende sørge for, når man sidder og slapper af foran fjernsynet om aftenen. 🙂

Eva (36+0)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.