jordemoder besøg

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Oktober 2007 jordemoder besøg

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Så fik jeg endnu et besøg hos jordemoder overstået. Liam vokser som han skal og hun skønnede ham til 2800, hun omtalte det selv som normalt, men jeg kan se Dina først blev skønnet til det et par uger efter og hun endte som en dejlig baby på 4040 og 59 cm, så mon ikke han blive en smule større?!

Ellers ja så er der ikke meget at fortælle, hans hoved ligger nede i bækkenet, ikke for langt nede og ikke fast, vidste jeg godt da han har en dejlig tendens til at lige vende hovedet rundt og ligesom knibe dte hele sammen… AV!
    Og ja så er det hans hofte der er lige oppe under mine ribben – har virkelig gjort ondt mange gange og det forstod hun godt!

Det var víst det, skal derop igen om 3 uger, hun foreslog 2 uger, men det syntes jeg var for meget….

Line

Hej Line

Hvor er det godt at høre, at alt går som det skal. Han virker til at være en stor og sund dreng 🙂

Har selv været til jordemoder i går og til scanning i dag.
    Min baby vejer godt 2 kg., så det er ikke noget særligt stort barn, men indenfor normalen. Barnet har sat sig fast og jeg døjer en del med bækkensmerter og lændesmerter. Men det er jo klart når jeg nu har ligget på ryggen i 8 stive uger. Alle mine muskler er blevet erstattet af dobbelthager og vinkearme ;-).

Næste tid til scanning er om tre uger…men der tror jeg nu jeg har født. Jeg skal bare holde 14 dage til så er det helt perfekt!!

Vi vil gerne have et septemberbarn, så datoerne alligevel ikke ramler alt for tæt sammen. Men det er jo et “luksusproblem”.

Tina 35+0 (meget længere end jeg har turde håbe…!!)

Vauw har du ligget fladt så længe? Har ikke været så aktiv herinde, så er ikke up to date…! Har haft en trang til ikke at læse og høre om “normale” graviditeter eller hvad ved jeg! I hvert fald bare sætte fokus på noget andet.

2 kilo nej det er ikke i den store ende, men det er nok. Og ja Liam ligger i den store ende, men det har de to andre jo også…

Hvordan med tankerne er de okay? En masse glæde og se frem tiil noget dejligt!
    Ja de dejlige datoer, jeg vil bare gerne føde inden november, men regner også med de går med til at sætte mig i gang inden, for så er jeg gået 10 dage over tid, og det er alt for meget.

Jeg selv synes ikke jeg er mentalt parat til at få et barn lige nu (for ikke at tale om alt det rod der er her hjemme, fordi vi er gået i gang med et nok lidt for stort projekt), jeg er nu så glad ved at være gravid, forstået på den måde, jeg kan finde ud af det, meget lidt panik og det der er gør ikke jeg handler panisk. Men hvad når han kommer ud, kan jeg så styre det, vil angsten få overhånd, vil jeg kunne være glad, være der for Dina, klare Lias 1 års fødselsdag – hmm en masse spørgsmål som gør jeg nok egentlig har det bedst med han bliver hvor han er – og ja så levede Lia jo rigtig godt så længe hun var i maven, så….

Knus
    Line

Ja, jeg blev akut indlagt den 12. juli og blev udskrevet igen den 6. september. Måtte kun gå på toilettet, i bad og ud og hente mad. Ellers var det fladt i sengen. Måtte ikke engang sidde op og spise.
    Min livmoderhals var kun 1,3 cm og åben for oven. Den blev scannet igen 14 dage efter indlæggelsen med samme resultat. Og siden har de ikke “rørt” ved noget dernede. Så jeg ved ikke om jeg stadig har livmoderhals eller om jeg er åben…

Skidt også med det, bare baby bliver inde lidt endnu 🙂

Tankerne har det faktisk rigtig godt for tiden. Jeg er sikker på at få et sundt og rask barn med mig hjem. I lørdags fik jeg købt alle de nødvendige babyting, så nu kan den lille også komme med os hjem og vi kan klare os den første uges tid. Resten må jeg få fat på hen ad vejen.

Ja, mon ikke du bliver sat igang efter 10 dg. når han nu er så stor.

Kan godt forstå du er nervøs for den første tid efter fødslen. Men det er godt, de tager fint hånd om jer. Liam vil vel også blive fulgt lidt ekstra til at starte på for at være helt sikker på han er okay?

Min kæreste skal til Tyskland i morgen, hvilket jeg er lidt nervøs for. Har fået mor + søster som backup, hvis der nu skulle ske noget. Men ellers må jeg jo prøve at klemme ballerne lidt ekstra sammen…

Knus Tina

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.