2 års runde nogle der er med???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 2 års runde nogle der er med???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

hej
    ja vi skal altså ikke ha denne side til at dø helt så skal vi ikke lige lave en 2 års runde?

Magnus blev to den 4 sep en kanon dag med traktor traktor og traktor
    han er vild med biler og traktor og postmand per og byggemand bob
    han døjer stadig med ørene pt løber det ud af den ene vi skal til ørelægen idag så må se hvad han siger.
    hans astma går det fint med efter jeg fik min vilje og fik ham på spirocort 2 gange om dagen.

han vejer 11 kg og måler 89 cm
    en dejlig fræk dreng han er blevet så dygtig til at sidde på wc og lave og tisse så det dejligt han syns det er så hyggeligt at hans rekord wc tur er på 45 min med en bog……. jo jo hygge

knuz heidi og magnus 2år freja 4år

signedpsignedp
    Medlem

Hej

Rigtig god ide med en runde. Har tænkt på det flere gange, men er hele tiden kommet fra det.

Kirsten blev 2 år d. 27. august. Vi holdt fødselsdag på dagen med besøg af familie og nabo. Hendes gaver afspejler meget godt, hvor bredt hendes interesser går: Dukkevogn, fodbold, bøger, putkasse, små Margretheskåle, Duploklodser. Hun er en pige der vil det hele og er med på den værste.

Efter sommerferien er de to største i hendes dagpleje holdt op, så fra at være den mindste er hun nu næsten den største. Hun er begyndt at småkede sig dernede, og alle glæææder sig allerede til at hun skal i børnehave. Det bliver formentlig til februar eller marts. Allerede nu er hun ikke til at få med videre når vi henter og afleverer storebror.

Hun taler meget , og en del af det er også forståeligt. Hendes favoritord er nej, min, selv og min tur. Hun er meget selvhjulpen, tager fx selv sko og bukser af og på. Hun kan også trække perler på snor til perlekæder 🙂

Da det begyndte at blive køligere og hun ramte den første forkølelse blussede hendes AB op igen, men med spirocort er hun stort set symtomfri undtagen når hun er snottet. Ved 2-årsundersøgelsen målte hun 86 cm og vejede 13,8 kg, så hun har desværre tendenser til at være en lille tyk prop. Vi satser på, at hun vokser fra det.

Hun synes det er dejligt ikke at have ble på, men det sker sjældent, for mor og far synes ikke det er sjovt at tørre op. Og der er ikke den store kontrol over hvad der sker der.

Kh Signe (der stadig(!) er sygemeldt) og Kirsten (der nyder at have god tid om morgenen)

pellefantpellefant
    Medlem

Jeg kan da også fortælle lidt… Freia blev 2 i går, d. 21. sep., og vi holdt fødselsdagen i søndags. Vi (familien) gav hende en kæmpe trampolin, for hun eeelsker at hoppe (og så kan mor og far da også tage sig en hoppetur ind i mellem) ellers er hun vild med alt fra biler til dukker. 2 års undersøgelsen sagde 83,5cm og 10,5 kg, så lillesøster på kun 11 uger er vægtmæssigt ikke langt fra hende med 7,5kg! men de har så også næsten været så forskellige ved fødslen som de næsten kunne have været. Hun er superglad for sin lillesøster.
    Det lykkes ind i mellem på potten, hun taler enormt meget også gerne i sætninger på op til 4-5 ord. vil rigtigt gerne selv tage tøj på og af igen. elsker biler men er også en lille pyntedukke. rigtog hjælpsom, men kan også være stædig som bare f*****. En glad charme-trold.

Anonym
    Gæst

Clara blev 2 den 17 sep og vi holdte for hende på selve dagen og lørdagen før, hun fik baby dukker den ene af os, en my littel pony, en bondegård som hun også fik af, også en udklædningskjole =0)
    hun er 85 cm og vejer med tøj 13 kg, hun snakker rigtig også i sætninger 4-5 ord, elsker dyr , elsker at hjælpe til men kan også være rigtig stædig og en rigtig lille charmetrold

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hold da op, Mikkel er da vist stor i forhold til I andres lækre unger…. 2-års undersøgelsen sagde 94 cm og 14 kg. Hørelsen fejler ikke noget ifølge lægen, meeen…. Nogle gange lader han som om han ikke hører så godt. Så når der er lavet ballade og han får skæld ud kigger han på os og siger : “HVAAAD ???” Han snakker som et vandfald go det meste er forståeligt. Super skøn knægt som der er MEGET gang i !!!

Knus
    Mette & Mikkel 2 år den 23.08

ChathrineChathrine
    Medlem

Hmm jeg vil gerne være med.. Min bliver godt nok først to i morgen, men får slet ikke tid til at sidde ved computeren de næste par dage..
    Hun vejer i dag omkring de 14 kg, med tøj og ble. OG sidst vi målte hende var hun 92-93 men det ved at være lidt tid siden og hun er i den grad vokset, 98 i det meste af hendes tøj,bluser nogle gange større da hun har en lang krop, 25-26 i sko.
    2 års undersøgelse har vi ikke været til og tror heller ikke vi kommer det. Vi går til ørelæge som tjekker ørene, og hun snakker som et vandfald;) 😉 Hvad mere skal der tjekkes..?

Kathrine

janoglisbethjanoglisbeth
    Medlem

Om der er mislyde på hjertet. Det gjorde min læge ihvertfald. Bare lige en lille kommentar;) vh Lisbeth ( på besøg fra Sep 07)

sommer06sommer06
    Medlem

Hej Katrine,

Hvorfor synes du ikke din datter skal til 2 års undersøgelse?

Det handler om at checke den generelle trivlsel og følge barnets fysiske, mentale og motoriske udvikling. Det gør ørelægen ikke.

Kh
    Dorte

ChathrineChathrine
    Medlem

Det ikke fordi jeg ville vil sende hende til undersøgelse, men vi har ikke tid lige de første to uger og min læge holder også ferie så der vil alligevel gå en måneds tid før hun ville komme til, også ved jeg ikke om det er lige meget??
    MEn er helt overbevist om at hun stortrives og hun heller ikke har nogen mislyd på hjerte eller lunger, Den har vi nemlig fået tjekket med billeder for kort tid siden.

PatellaPatella
    Medlem

Ja lad os skabe lidt liv i dette skønne forum igen *S*

Vi har ikke været til 2 års undersøgelse endnu, men derfor kan jeg da godt berette lidt om prinsesse to-ben.

Esther fyldte 2 år d. 18/9 og ELSKEDE at have fødselsdag. Insisterede indtil flere gange på at vi skulle synge ‘hurra, hurra, hurra’ – og spise ‘mere kage med flødeskum på’. Meget nuttet. Hun blev fejret af den store familie og to sæt venner.

Hun er ikke verdens største barn, men jeg kan da se på tøjet at hun vokser. Hun bruger nu str. 86 og str. 22 i sko. Hun er et lille snakkehoved, har store pæne ordforråd på både dansk og engelsk og snakker i fine sætninger – og så kan hun en masse sange.

Der er øjeblikke hvor hun leger fint med storebror og hvor det giver HELT mening at have to unger. Men osse masser at situationer hvor det slår gnister i mellem dem. Helt normalt med andre ord.

Hun elsker sin vugger, men ville egentlig helst afleveres i børnehaven med Alfred hver morgen. Det er en kamp uden lige at få hende ned i hendes egen ‘afdeling’.

Ellers… tjah… sød, sjov og temperamentsfuld. Det er SÅ fedt at se sådan en lille person folde sig ud *S*.

Kh.

PatellaPatella
    Medlem

Jeg får ikke skrevet meget herinde, men har faktisk tænkt på om det gik bedre med dig? Håber da det går fremad, selvom du endnu ikke er klar til at vende tilbage til jobbet.
    Jeg håber du – trods alt – har det ok.

Kh – og tanker fra S

MozartMozart
    Medlem

Lillebror er 89 cm lang og vejer 13,6 kg. Så lille er han ikke. Han bruger str. 92 i tøj og str. 25 i sko.
    Hans sprog er i en rivende udvikling, og der kommer nye ord hver dag.
    Motorisk er han næsten for fremmelig. Han er bare overalt. Kravlede f.eks. til tops i en ribbe i en gymnastik sal i lørdags. Ved siden af stod en dreng på 4 år som ikke turde 🙂

Mozart som slet ikke kan fatte at hun ikke har en baby mere.

RafikiRafiki
    Medlem

Kan godt nikke genkendene til det med ikke at have en baby mere… Sara har endelíg fået godt gang i sproget, og siger ind i mellem til, når hun har lavet i bleen – men potten er vi ikke begyndt med endnu. Hun vejede 10,7 kg. til 2 års undersøgelsen, så hun er en slank pige. Hun trives heldigvis fint.

Hilsen
    Henriette, der har lagt sig med influenza sammen med storesøster.

mmajssmmajss
    Medlem

Emma vejer 12,5 kg og er 89 cm lang. Meget til sin mors overraskelse der troede hun var en del kortere, men det forklarer jo hvorfor hun er vokset ud af sine bukser på det sidste 🙂 Hun bruger 92/98 og hendes fødder vokser som ukrudt.

Emma er en glad og smilende pige, der elsker sin far overalt på jorden, specielt efter at lillesøster er kommet til verden. Hun snakker som et vandfald, får nye ord hver dag og laver fine små sætninger. Elsker at lege vildt – at blive kastet højt op i luften; at hoppe meget vildt på gymnastikbolden og at kaste sig rundt i sengen. Hun elsker sin lillesøster som ‘møs pande’ meget tit 🙂

Fjernsyn er hun ikke meget for, men kan sidde i en halv time bare og kigge i sine bøger. Specielt de store bøger elsker hun.

Hun er glad for sin vuggestue og specielt sin bedste ven Ella som hun bare knus elsker. Faktisk er Ella den anden ting hun siger hver morgen når hun vågner – næst efter mad 🙂 ‘Skal vi op i vuggestuen?’ spørger mor ‘ELLA!!!’ skriger Emma så.

Emma er bare en sød og dejlig pige, dog også med temperament og hysteriske anfald, men det er jo alderen. Vi synes ihvertfald at hun har et dejligt sind og er en skøn skøn pige, men det skal vi jo sige 😉

Vh Majs

jaffelafjaffelaf
    Medlem

Så har vi også været til 2-års undersøgelse, vi har efter sigende ne sund dreng. Moderen er dog lidt bekymret for hans vægt, så vi skal derned om et halvt år til knotrolvejning.

Han vejede 10,9 kilo og er 91 cm høj.Han har lige været syg i fem dage med høj feber, så han har tabt sig lidt.

Han er ualmindeligt aktiv og en af de mest fremmelige til gymnastik, han kaster sig ud i det hele.

Han snakker rigtig fint, og kan lange sætninger, alle farver og tælle til en to fire syv seks. Han kan også kende nogle bogstaver.

HAn er en rigtig charmetrold der selv med feber kan sno vagtlægen om sin lillefinger. Han har en livlig fantasi og påstår vi har hammerhajer i loftet….

Vi glæder os meget til han bliver storebror og se hvordan han tackler den situation…

Kh Maja 28+4

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.