Sut-alternativ efterlyses til vandoman….. (Laangt)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Sut-alternativ efterlyses til vandoman….. (Laangt)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har virkelig brug for nogle kreative forslag til at få løst et stadigt større problem:
    Christian har aldrig interesseret sig det mindste for at bruge sut. Til gengæld har han knyttet sig voldsomt til sin vandflaske (sutteflaske med meget lille hul i tutten, så vandet ikke vælter ud af sig selv).
    Den blev i starten brugt til en lille “snaps” om natten, blev opgraderet til at være et fremragende trøstemiddel i løbet af dagen, og var så pludseligt blevet fuldstændig uundværlig for at kunne sove – både til dagens lure, og til godnat.
    I sig selv ikke noget problem, men med udviklingen er fulgt fyldte tissebleer om natten, som skal skiftes. Og det er jo hverken fedt for ham eller hans forældre…

Vi synes selvfølgeligt det er fint at han er så glad for vand, men er bare nødt til at få mængderne reduceret (vi giver ham selvfølgelig kun bundslatter, ikke fulde flasker, men alligevel er det åbenlyst for meget). Så vi skal finde på noget andet han kan putte i munden når han skal sove.

Som sagt er sut helt og aldeles afvist. Sovebamse ligeså. Han har sovet med en lille bamse i et halvt år, og han værdiger den ikke et blik – er fløjtende ligeglad med om den er i sengen eller ej.

Nogen der har en god idé – også gerne noget som kan bruges når han kommer i vuggestue? Jeg forestiller mig at det vil være i overkanten at forvente at pædagogerne kan holde styr på hans flaske – de har trods alt også andre børn at tage sig af. Han bliver passet af en ung pige – sammen med et andet barn – i øjeblikket, så det går, men tror ikke på den i længden…

Hjæææælp!

Katrine og Christian-lille-mand-fuld-af-vand

idamaria83idamaria83
    Medlem

Hvornår har I sidst prøvet sutten? Annika accepterede den først, da jeg skar amningen ned til 1 gang i døgnet – hun var 10 mdr – da hun ikke fik brystet længere, skulle suttebehovet stilles med noget andet, og det blev sutten. Vi blev bare ved med at prøve, og sørgede for, at der var en sut mellem hendes legetøj, i hendes barnevogn og i hendes seng. Så kom det af sig selv – og nu er den uundværlig!!

Ellers tænker jeg på, om man på en eller anden måde kan lukke hullet i sutten til sutteflasken og så give ham en tom flaske? Ellers var et alternativ måske at give ham en “kold tyrker” og udelukkende tilbyde sutten?

Ovennævnte er bare tanker, har ingen erfaring – og har faktisk heller aldrig hørt om problemet før 😉

/Ida 10+5 og Annika 310807

Anonym
    Gæst

Uha, den er svær… Aner ikke hvad I kan gøre, men vil da foreslå jer at prøve at kontakte sovecoachen og høre, om hun har erfaringer med noget lignende, eller har råd til jer…
    Kh
    Mette

dorthe2107dorthe2107
    Medlem

Herhjemme ville det også blive en kold tyrker. Tea nægtede sut indtil hun var 3 mdr. Så tog hun den. Da vi så skiftede sutten ud til str. 6-18 mdr., så strejkede hun 100 %. Vi forsøgte med den gamle sut igen, men nixen bixen. Så købte vi en sutteklud, som i dag er helt uundværlig. Så jeg kan levende sætte mig ind i, hvad du mener, når du siger flasken er uundværlig for ham. Jeg ville tage den væk og så lægge en anden ting ned. Det tager selvfølgelig tid at vende sig til en ny krammeting, men vi ville nog cutte flasken, hvis det var herhjemme.
    Mvh Dorthe

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.