sko/støvler…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    stormmiastormmia
    Medlem

Hej piger:)
    Jeg har brug for jeres hjælp mht køb af sko/støvler til Magnus!!

Vi var afsted idag….puha er lidt forvirret…en sagde vi skulle vente til han kan gå…og en sagde at vi godt kunne købe idag!!

Magnus kan ikke gå endnu, men er begyndt stå og gå meget med os i hænderne, skubber rundt med ting og går efter. Så det varer nok ikke længe før han slipper og tager sine første skridt.
    Han går i vuggestue, og har indtil nu haft tykke strømper på og et par regn-futter udover. Synes bare at det er ved at være for koldt med kun det på fødderne. Hvad skal jeg stille op??
    Mon nogen kan rådgive/vejlede lidt i denne situation??

Knus fra Mia og Magnus som igen er snottet og hoster!!!!

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg har inden Magnus kunne gå købt vinter støvler i bilka til ham som han havde på ude og lege/kravle og det gik fint og nu hvor han kan gå så går han fint i dem…. syns det må hjælpe dem til at vende sig til at have en tung støvle på i det de får den på inden de rigtig går…
    Og igår var jeg igen i bilka og købte et par små patrik baby sko til ham som han kan få på når vi skal i byen eller ned og handle.

Det som jeg syns er sværest er at se om de sidder godt og om de er passenden i str…
    Min veninde som er udd i en sko butik gav det rå at hvis der er en sål i så tag den ud og lad barnet stå på den for at se om der ca er 1½ cm fri luft for det skal der være til de små…
    Men det er jo desvære ikke alle sko der er en i som kan tages ud øvøv
    men så har jeg taget hans fod og hold under bunden så skal der jo bare være mere luft end de 1½ cm da de jo er støre uden på end inden i men det er svært….
    Men læs barnet krop magnus sad og kiggede på skoenden da han fik dem på og bed lidt i dem også rejste han sig og gik ud for at lege vidre….

knuz

ChathrineChathrine
    Medlem

Jeg tror helt sikkert han vil have mest gavn af at vente.. Ved man kan få sådan nogle regn sutter til børn der stadig kravler, en nede i min datters vuggestue har dem men ved helt ærligt ikke hvor de fra. Men de super smarte.. Sko og støvler er meget svære for dem at gå i til at starte med og enhver sko sælger vil også sige du skal vente.

mmajssmmajss
    Medlem

Jeg købte et par sko fra Dille (Føtex) til Emma inden hun lærte at gå rigtigt, men gerne gik med os i hænderne. De har fungeret rigtig fint, og som Heidi siger er det altså godt at vænne de små til at have sko på lige inden de lærer at gå. Emma kunne slet ikke have de der tunge og klodsede ting på fødderne i starten, specielt ikke når hun kravlede, men det gik hutigt med at vænne sig til dem. Nu er vi så lige gået over til støvler da de andre blev lidt for kolde 🙂

Min veninde brugte et par alm. læderstøvler med udstrømper i til sin datter i vinteren hvor hun lærte at gå. Og det var rigeligt varmt.

Vh Majs

Anonym
    Gæst

hmmmm så de vender sig til at havde dem på som jeg skrev så mener jeg det bliver nemmer for dem at bruge foden med dem på…
    Magnus har gået i 3 uger og kan uden problemer gå med hans vinterstøvler i græsset uden for selvfølgelig falde han men det gør han jo også uden støvler…..

og hvorfor skulle de ikke må have dem på når de må have sutsko på der er jo også bund på dem……

nå men hej

sommer06sommer06
    Medlem

Hej Majs

Hvorfor mener du at det er godt for dem at få fodtøj på inden de kan gå når alle dem der ellers ved noget om bønesko/støvler anbefaler at man venter.

Min erfaring fra begge børn er at det tager et par måneder fra de første selvstændige skridt til de er klar til at gå rundt udenfor med sko på. Hvad skulle fordelen være ved at forcere den naturlige udvikling?

Min søn har gået i 3 1/2 mdr. og han kan så små gå i sine støvler. Derfor tror jeg at dem hvis børn ikke kan gå uden støtte vil få meget ldit glæde af støvler i vinter. Små lette sko måske, men støvler er altså for svære for dem og har de lige lært at gå kan de alligevel slet ikke gå i sne.

kh
    Dorte

mmajssmmajss
    Medlem

Hej Dorte, Emma havde virkelig mange problemer med at bruge foden når hun fik sko på. Hun kunne knap nok kravle fordi hun syntes skoen var i vejen. Sådan havde hun det også med sutsko i starten fordi vi aldrig har brugt noget til hende.

Jeg mener som Heidi siger at det har hjulpet Emma meget at få de halvstøvler på inden hun lærte at gå rigtigt – dvs når vi har været på legepladsen og når hun har været ude oppe i vs. Nu har hun ingen problemer med sine vinterstøvler, men jeg kan klart se et problem hvis hun ikke havde haft de mindre og meget mere fleksible sko/halvstøvler på først.

Emma har nu gået uden støtte i 1½ måned og hun går altså langt bedre udenfor i sine støvler end i sine siddefutter.

VH Majs

sommer06sommer06
    Medlem

Måske er det bare mig der er autoritetstro. Min søn går fint rundt i sine støvler selvom han ikke fik sko på før han lærte at gå, men det er da rigtigt at det har taget sin tid.

Kh
    Dorte

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.