Sådan…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Det lyder godt, Krisitine…
    Jeg forstår dog ikke hvorfor det er 28 dage kun, for virkningen kommer jo første efter et godt stykke tids brug? Og så må man for guds skyld ikke stoppe for tidligt, og slet ikke for brat, for så risikerer man tilbagefald (i hvert fald når der er tale om depression)?? Mystisk.
    Kh
    Mette som selv har været der i forbindelse med en alvorlig fødselsdepression for 4 år siden:-(

Nu har jeg snakket med min læge, og jeg skal nu starte på antidepressiv medicin. I første omgang kun af 28 dage, for at se hvordan det virker og jeg reagerer på det. jeg skal dog om 14 dage give min læge besked omkring hvordan jeg har det, om jeg kan mærke nogen forskel osv.

Jeg har det faktisk godt omkring det her, og håber lidt på at det hjælper mig. Jeg er jo ikke vant til at kunne tude konstant – jo altså jeg er en tøs, så kan selfølgeligt græde på kommando osv – men at have den uro i kroppen, være enormt ustabil, svingende, grådlabil osv……

Tusind tak fordi i lytter/læser med, det betyder meget!

Knus fra Kristine, som nu vil ud og shoppe ny mobiltelefon og en masse ting til campingvognen – som jeg ikke aner hvad er *gg*

Lea1975Lea1975
    Medlem

hej søde
    du er alt for sej. godt gået.
    shop du bare løs til campingvognen og ny mobilos er altid godt
    knus lea

lijalija
    Medlem

Jeg tænker igen og igen at du da er et fantastisk stærkt menneske. Der er desværre mange der går rundt og har det rigtig dårligt – som IKKE har mod til at opsøge hjælp. Det har du – og det beviser overfor mig – at du er en af dem der nok skal klare det og komme ud på den anden side som et endnu stærker og lykkeligere menneske.

Jeg synes det er meget flot!!! Hatten af for dig!!!!

Fint at din læge lytter og reagerer, og jeg synes det er rigtg godt at høre at h*n vil følge op løbende og ikke bare udskrive en “evighedsrecept”.

Langt de fleste har en begyndende virkning af antidepressiv medicin i løbet af de første 10-14 dage – men effekten af medicinen topper ofte først efter en måned eller mere…. DEt er en svær og lang ventetid, fordi vi jo alle kunne ønske at det var ligesom med eksvis smertestillende – virkning indenfor 15 minutter… Men hold ud og vær opmærksom på virkning og ikke mindst BI-virkninger.
    Der kan være bivirkninger ved al slags medicin – også den vi tager for sjælens skyld. Nogen er til at leve med – andre kan være meget ubehagelige – men ofte kan man afhjælpe med bivirkningsmedicin, så husk at informere din læge om eventuelle bivirkninger…. Han skal i øvrigt også indberette bivirkninger til sundhedsstyrelsen….

Pøj pøj med det hele og ha’ en rigtig dejlig shoppe tur!!!!

Kh Lisbeth – det er miljøskadet af at ha’ arbejdet i psykiatrien “for-ever”….

jaffelafjaffelaf
    Medlem

Godt t høre at din læge har forståelse for dine problemer.

Nu skal du bare slappe af i dag, og nyde shoppeturen, det er jo nærmest antidepressivt i sig selv, og kalorieforbrugende tilmed!!!

Jeg skriver lige en mail til dig.

Kh Maja

tulle1976tulle1976
    Medlem

Hej Kristine

Dejligt at din læge er lydhør over for dig og han/hun følger op løbende på effektan af medicinen.

Du skal nok komme gennem det her, for bare det at du søger hjælp fortæller mig at du er et stærkt menneske som bare lige skal have lidt hjælp til at komme videre c”,)

God shoppetur & Knus
    Mette & Mikkel 230807

Ej altså tøser også……Sidder lige her og stortuder…..Men det er kun fordi i er så dejlige!!!!!

Min læge giver mig 28 piller til at starte på, og så kan jeg få fyldt op, når han har hørt hvordan jeg har reageret osv – min mor er allergisk overfor visse antidepressiver, og på den baggrund gør han således – ja det løber i familien det her.

Lilja; Jeg føler mig ikke særlig stærk. Jeg er ikke vant til at have det sådan her, altid gå rundt og være ked af det osv….Jeg føler mig enormt svag, men ved at jeg nok skal komme igennem det, selvom det tager tid. Jeg er bare lidt utålmodig nu, fordi jeg troede jo faktisk at jeg havde det godt – eller i hvert fald så godt at jeg kunne tillade mig at sige; Jeg har det godt. Men nej, jeg fik lige et tilbagefald, og det synes jeg er hårdt.

Og ja, jeg vil næsten sige at jeg elsker min læge – bare lidt – fordi han er meget lydhør overfor hvad det er jeg har at sige, og han er meget rolig og sådan; Ja Kristine, men slap lidt af, så ser jeg hvad jeg kan gøre……..Og det er dejligt!

Knus Kristine, som roder lidt med ny mobil 🙂

sjoegreensjoegreen
    Medlem

Hvor er det flot af dig – jeg er sikker på at det er det rigtige for dig lige nu.

Fornuftigt af lægen, at give dig lidt ad gagen, når nu din mor f.eks. er overfølsom.

Som de andre skriver, er det jo bare rigtigt, at optimal virkning først opnås efter 5-6 uger, men at mange mærker bedring tidligere.

Se lidt på det, som om du havde dårligt hjerte; der sker noget kemisk i din hjerne nu, som skal have et medicinsk boost, for at blive rettet op – og sådan er dét bare!!

Mange hilsner fra Christina.

mmajssmmajss
    Medlem

Hej Kristine
    jeg synes det er rigtig godt at du tager fat i tingene. Antidepressiv medicin er, som jeg ser det, en måde at ‘fjerne’ symptomerne på så man nemmere kan løse problemet.

Min læge ser det ikke som usædvanligt at jeg stortuder efter jeg er blevet mor, eller at jeg har haft humørsvingninger, næh – det er bare livsforandringer, der er ikke noget der hedder fødselsdepression eller efterfødselsreaktion der.

Den første læge jeg havde sagde, da jeg gik til ham med den depression jeg fortalte om tidligere, at jeg bare trængte til at tabe mig og få nogle venner! Tak siger jeg bare! Det blev startskuddet til at komme mig, for jeg gik fluks ud og shoppede nyt tøj og nyt hår, vendte problemerne med veninderne og så fik jeg det bedre. Men forståelse ville have været rart 🙂 Så jeg gad godt have sådan en læge som du har.

Kh fra Majs som har fået Emma til at sove på kun 15 minutter og uden skrig! (næsten *g*)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.