AAaaarhg – sgu og for helvede – om søvn & amning….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 AAaaarhg – sgu og for helvede – om søvn & amning….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    lijalija
    Medlem

Ja, ham den lille er ved at drive mig til vanvid om natten!!!

Han er den rene engel om dagen – er vågen 1½-2 timer og sover så 2-3 timer i barnevognen dagen igennem, men efter aftensmaden kommer der nogen og stjæler min lille søde dreng og erstatter ham med den rene djævel!!!! Han hænger i patten konstant, går først omkuld ved 22 tiden og melder sig så hver 1½-2 time og vil spise. Allerhelst vil han ligge med patten i munden hele natten, men den går ikke, og jeg lister ham konsekvent over i hans egen seng, når han ikke sutter effektivt mere…..

Jeg kan godt regne ud at det sikkert drejer sig om, at min mælk ikke mætter ham tilstrækkeligt mere, men ungen vil ikke andet!!!!! Havde ellers en stor succes oplevelse med vælling den anden aften, men det var vist en engangsforteelse, for når jeg prøver nu, glor han på mig med det der “C’m on Mor” blik eller skriger og vrider sig som blev han pisket….
    Vi træner som en sindsyg med grød, men det er jo begrænset hvor store mængder der kommer ind….. og man skal jo passe på med de små mavser også….

Åhhhh hvor er det bare tortur når man nu lige havde fået en unge der sov som en drøm fra 1930-800 med to optankninger undervejs, og så lige blive bombet tilbage til minus-søvn igen….

Ved ikke hvbad jeg vil med dette indlæg – skulle nok bare af med mine frustrationer….

Skal heldigvis ha’ SP i mødregruppen idag og hun har bare at ha’ de vises sten….. X’er alt hvad der kan X’es….

Nå, ha’ en dejlig dag allesammen
    Lisbeth og Natmonstret Sebastian 270807

Vi har lidt det samme problem – fra tid til anden. Jeg både ammer og giver flaske, men Klara bliver ikke rigtigt mæt af nogle af delene længere. Så når hun har de der skrigeture om aftenen, hvor hun hverken vil spise eller sove, fordi hun er så hidsig, alt for træt og alt for sulten, så går jeg med hende på armen/sætter mig med hende indtil hun næsten sover og er faldet til ro. Når hun så er faldet til ro, træder Mark til; han har lavet en flaske til Klara, giver mig den, og så vupti snupper han sutten, som bliver byttet ud med flasken. Klara reagerer lige hurtigt i to sekunder, men sutter til gengæld som en gal på flasken og tager gerne 200ml. i løbet af ingen tid, og bagefter kan vi ligge hende i seng og hun sover som en sten.

Her er vi også gået i gang med vælling og skal prøve grød for første gang i dag.

Håber at SP har de gyldne råd til dig 🙂

Kh Kristine.

Moller5Moller5
    Medlem

Hej Lisbeth!
    Kan kun sige, at jeg føler med dig og ved, hvordan du har det. Her er det nøjagtig det samme mønster.
    Villads ammes, men vil dog godt tage en flaske med mme kl. 22 – tager ca 120 ml. Han er først 4 mdr. d 23/1, så vi har ikke rigtig mulighed for at fylde mere på ham endnu.

Jeg har lige vækket ham – og mig selv. Han har sovet i barnevognen siden kl. 8 i morges! Hvorfor tager han ikke sådan et langt stræk om natten??

Hvis din sp har nogle gode råd må du meget gerne sende dem videre 🙂 Min sp kommer først her d. 10/1 og der er jo laaaang tid til, når man er den heldige ejer af et nattemonster…

Moller, Johanne 050605 og Villads 230907

lijalija
    Medlem

Tjaaa… SP kunne jo blot bekræfte hvad jeg selv havde regnet mig frem til. Sebastian er KLAR til noget med mere krudt i, og det er bare om at komme i omdrejninger med at øve skemad….

Han må få op til 3 måltider dagligt, men vi skal selvfølgelig lægge varsomt ud, så maven ikke gør knuder.
    Jeg har fået en liste over tilladte produkter, og det er både grød, grøntsager og frugt. Primært er det meste tilladt – dog undtaget produkter der indeholder GLUTEN og (ko)mælkeprodukter.

Igår fik han 1½ måltid – grød & sveskemos til frokost og en smule kartoffel/gulerod mos til aften.
    Det går stadig meget langsomt, men han ser ikke ud til ikke at kunne li’ det – skal blot træne noget mere mund-motorik så der kommer lidt mere indenbords og kanp så meget ud over det hele. Og så skal hgan lære at man ikke kan spise med 2 knytnæver i munden samtidig….. ;o)

Vi kæmper frejdigt videre i håbet om en (snarlig) bedre nattesøvn….

Kh Lisbeth & Sebastian 270807

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.