Fup eller fakta

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    thearamsthearams
    Medlem

Babyer må ikke støtte på benene, da det gør at de bliver hjulbenet…

Er det fup eller fakta?? Jeg kan godt se logikken i det, men det er bare noget jeg har hørt for mange år siden, og der er jo så meget, der har ændret sig siden, så måske også dette???

Markus er nemlig helt vild med at stå op, men jeg vil jo nødig være skyld i, at drengen bliver hjulbenet…

Hilsen
    Thea og MArkus (14 uger) som ikke laver andet end at vende sig om på maven, hver gang han bliver lagt på ryggen…

Anonym
    Gæst

Det tror vi ikke på! Vores den store stod op fra han var 2 mdr – nægtede pure at sidde ned… han er snart 4 og ikke det mindste hjulbenet:-)
    Det er hvis de ikke får deres d-dråber at de bliver hjulbenede…
    Kh
    Mette og Viggo som heldigvis ikke ligner sin bror på det område…

MozartMozart
    Medlem

Hmm har også en dreng som er meget glad for at stå og nu også at hoppe og sådan har det været et stykke tid. Har altid haft den opfattelse at når de begyndte på den slags, er de formentlig også klar til det. Men den opfattelse deler min SP ikke. Hun siger at hvis de står for meget i en tidlig alder kan det overbelaste deres knæ. Vores ældste var på sammen måde, men blev nu ikke hjulbenet. Men om ledene er blevet overbelastet kan jeg jo ikke svare på.
    Det er nu ikke fordi at vi ønsker at han skal stå så snart vi har ham på skødet. For han er ikke noget let dreng og man bliver meget hurtig træt i armene. Så jeg ville faktisk ønske at han en gang imellem bare ville sætte sig ned og slappe lidt af.

Mozart

Fup.. Næsten alle børn elsker at stå op hoppe.. Og kender altså meget få der er hjulbenet.. Tror jeg kender 1 eller 2.. Hehe..

Natasja & Josefine, der ELSKER at stå op, men det gør mine arme ikk ;o) Det kan godt blive meget hårdt en gang imellem :o) Men vil hun så vil hun.. :o)

Natasja & Josefine 14½ uger gammel :o)

Anonym
    Gæst

hmm tror altså ikke det hænger sammen alle mine 3 børn har stået op meget tidligt og ingen af dem er hjulbenet (ja ja anders kan jeg så ikke sige noget om endnu) og begge mine piger har været i gåstol siden de var 5 md og heller ingen problemer der og den ældste er da snart 12 år.

Mht hjulbenet og D-dråber hmm man giver D-dråber for at forebygge knogleskørhed

britter80britter80
    Medlem

Hmm jeg vill mene at når de viser tegn til og stå op selv,og vil hoppe og alt det der,så må det jo være fordi de er klar til det. Ikke at de skal gøre det heletiden. Men hvad med de børn der går fra de er 8-9 mdr. gammel????

pontuspontus
    Medlem

Man siger at babyer ikke skal være for meget i gå stol da de kan blive hjulbenede af det. Det er meget logisk, da de ofte ikke kan nå gulvet ordentligt og derfor vender de fødderne indad.

Kh Sofie

PS. MIn datter har stået op siden hun var 2 måneder og nu er hun 2.5 og har flotte, lange slanke ben! HUn har aldrig været i gå stol.

mmajssmmajss
    Medlem

Tror du har ret. Hvis de viser interesse for det er det vel fordi at det er det de vil og kan? Emma vil heller ikke sidde ned på vores skød længere og ‘snakke’ med os – nænej hun skal op og stå og hoppe. Gudskelov er hun ikke så tung – endnu 🙂
    vh MAJS

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.