Mere mad?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    BekkamorBekkamor
    Medlem

Theo plejede at sove mellem 6 og 8 timer i træk om natten og derefter få mad og så sove 3 timer mere og så mad ca. hver 3 time om dagen.
    Men for nogle uger eller 3 siden begyndte han at vågne hver 2 time om natten og gik ud fra at det var for at sætte produktionen op og i løbet af noget dage kom der også masser af mælk.

Men han har slet ikke sovet lange stræk siden, max 3 timer i mellem amninger om natten og lige så om dagen og ofte kun efter 2 timer. Og jeg synes det er så hårdt at gå tilbage til det der afbrudt søvn og er bare ved at gå til, for troede lige det var slut.

Men mit spørgsmål er om I synes jeg skal starte på noget vælling halløj, han bliver 4 mdr den 8/1. Han spiser kun ved et bryst pr amning og vil ikke have mere,heller ikke fra det andet, men det er som om mælken ikke kan langtidsmætter ham?

Ja du kan da godt prøve med vælling, men det er ikk sikkert at det hjælper

Natasja & Josefine

mmajssmmajss
    Medlem

Min SP sagde at når Emma viste tegn på ikke at blive mæt mere, dvs. vågnede ca. hver halvanden time om natten var det et tegn på at der skulle mere til og vi skulle begynde på vælling/grød. Det skulle så gerne, udfra hendes alder, være i midt februar hvor SP kommer forbi igen (hun bliver 4 mdr d. 23/1). Så det kunne da godt være at Theo er nået dertil? Så jeg synes da du skal prøve det….børn er jo forskellige 🙂

VH Majs

lijalija
    Medlem

Sebastian var inde i en rigtig god rytme, hvor han blev lagt kl. 1930 og sov til ved 8-tiden med optankninger kl 24 og kl ca 5.

Den seneste tid (=1½ uges tid) er der blevet kortere og kortere mellem optankningerne om natten, og vi er nu nede på en gang hver 1½-2 timer – det er vildt hårdt, isør når man nu lige havde vænnet sig til mere sammenhængende søvn….

Jeg begyndte for 2 dage siden at introducere ham for grød, men der kommer ikke meget indenbords, så vi træner videre i håb om at han snart får smag for det.

Han gider nemlig IKKE flasken. Ellers ville jeg ha givet ham en flaske med GUL Allomin eller vælling til sengetid.

Sebastian blev 4 måneder den 27.12 og vejer vel omkirng de 8 kilo.
    Han er ellers blevet fuld ammet, men vi må nok komstatere at mors mælk ikke er nok for den lille fyr mere – ihvertfald om natten.
    Om dagen sover han stadig fint 2 x 3 timer udenfor i sin barnevogn plus det løse….

Kh Lisbeth & Sebastian 270807

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.