Hvordan skal I holde nytår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hvordan skal I holde nytår?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej og fin tråd 😉

Vi skal være hos min moder og hendes super både søde og sjove venner.

Ja det lyder ret sært, da de alle er over 50, men det har vi gjort et par år nu med stor succes 🙂 Og nytårsaften har bare aldrig været den store fest, hvor jeg skulle være smukkere end nogensinde, danse vildere end nogensinde etc.

Vi går alle op i fin mad, snakker godt sammen og plejer at feste tilo den lyse morgen, så nu må vi se hvordan lillemand tager det!

Polkaa, der allerede glæder sig

Anonym
    Gæst

Hej
    Vi holder nytår hjemme hos os selv, med 2 vennepar, som har børn på samme alder som vores egne. vi bliver 6 voksne og 6 børn, så der skal nok blive gang i den, vi er heldigvis alle enige om at det bliver på børnenes premisser 🙂 Vi spiser hamburgerryg, kålpølser, grønlangkål, kartofler og søde kartofler. Derefter hygger vi os og kl 24.00 skåler vi i champange og fyrer lidt raketter af.
    Tror det bliver en hyggelig aften, og er spændt på om vores dreng på 2 1/2 kan holde sig vågen til fyrværkeri.

Anonym
    Gæst

Vi skal til stor fest med overnatning, i en spejderlejr ved stranden – det blir lidt anderledes (er en 30-års fødselsdag oven i nytårsgilde) og jeg er spændt på hvordan det går med børnene. Heldigvis skal min store søns bedste legekammerat også med, og to af vores bedste vennepar, så der er nok at trække på hvis der er for meget bøvl med Viggo – men det blr da lidt specielt at skulle være næsten 50…
    Hvad skal I andre? Tager I den med ro, er I hjemme eller?
    Kh
    Mette som er alene hjemme for første gang i 4 mdr – og som lige har fået Led Zeppelin-cd i fødselsdagsgave… mon der er høj musik eller hva’!!

I år holder vi Nytår hjemme med et vennepar og deres søn på 1½ år. Det bliver super hyggeligt, med god mad, vin, hjemmebagt kransekage, champut og måske en lækker drink eller to 😉

Maden har vi bestilt udefra, da vi alle 4 eeeelsker lækker veltilberedt mad, men ingen af os lige kunne overskue at kokkerere 3 retter 🙂

Bliver helt “lækker”sulten af bare lige at læse menuen:

Torsk og krebsesalat med hummercreme i butterdejsskal.
    Anrettes med plukkede salater vendt i urtepesto.
    Hertil Snekkens koldhævede brød samt økologisk smør fra Stensgård på Fyn.

Helstegt oksefilet smurt med krydderurtesennep,
    hertil bagte rodfrugter, svampegratin,
    rødvinssauce og kartoffelterrin.

Desserttallerken med fransk citrontærte bagt med marengs, tæt chokoladekage og nougatmousse med kirsebærkerne.
    Hertil ferskencoulis og Pisang Ambonglace.

Glæder mig helt vildt – det bliver anderledes end de sidste mange år! For med undtagelse af sidste år, hvor vi var til Nytår på min venindes kollegie, har vi ellers holdt Nytår med 48 andre – venner og bekendte i Kbh. Det var også super hyggeligt med lækker 5 retters menu, kandelabre, gode vine, sange og hvad der nu ellers hører sig til en formidabel Nytårsaften (og fin arbejdsfordeling med numre under tallerkenerne, så alle hjalp til)

🙂

Godt Nytår til alle jer dejlige piger på ND

Kh

Mille (der næsten er mere vild med Nytår end med jul 😉 og Nannapigen

thearamsthearams
    Medlem

Vi skal hen til et hold venner, som har en datter på 1 år. Der kommer et tredje hold venner også, som har to piger på 3½ år og 2 mdr. Så det bliver stille og roligt. Vi har valgt at blve og sove, da jeg efterhånden har lyst til bare et par drinks, og så kan jeg altså ikke køre hjem :o)

vi laver hver en ret, så vi skal tage dessert med. Det bliver en dessert-tallerken med ckokoladedessertkage med hjemmelavet vanilieis, B-52 som chokolademousse (til de, der lisom mig ikke vidste hvad der er, er der tre lag, mørk chokolade med kahlua, lys chokolade med baileys og hvid med cointreu) og så noget lækkert frugt. Vi håber det bliver et hit…

hilsen
    Thea – og Markus, som ruller hel tosset, og vist er ved at få en tand… (Han er altså kun 14 uger, så jeg synes det er ALT ALT for tidligt…)

AvlastenokAvlastenok
    Medlem

Vi skal være en samlet flok af 10 voksne og 5 børn (2xbaby) her hos os. Det bliver super hyggeligt og vi er så heldige at naboen som skal være med, er kok så han står alene for en skøn 3 retters… ovenikøbet en surpris !!
    Og jeg skal ha MOJITOS… Glæder mig som et lille barn til en drink og en irsk kaffe efter maden. Har ingen planer om store tømmermænd, men bare det at kunne igen. Havde jo lige opdaget min graviditet sidste år, samme tid!! Så malkeriet og MME er linet op så jeg endelig kan skåle i andet end børnechamput.. :o)

signedpsignedp
    Medlem

Vi skal til min nieces fødselsdag om eftermiddagen – hun bliver 8 (de hurtige kan regne hvilken dag, hun er født…).

Sidst på eftermiddagen kører vi hjem, nyder en god middag, fyrer lidt krudt af sammen med Erik omkring kl 20, og ser så en god film eller to. Skåle nytår kl 12 og tøffer så tidligt i seng. Vi orker ikke rigtig det store i år. Desuden bliver ungerne så ‘forvirrede’ når der bliver vendt alt for meget rundt på deres rytmer, så deeet… må vente til en anden god gang.

– Signe

mmajssmmajss
    Medlem
    mmajssmmajss
    Medlem

Hej, vi skal bare være os tre – stille og roligt. Det skyldes selvfølgelig dels at vi nu har Emma men også at vi aldrig rigtig har været til de store fester og så at vi nu bor i en by hvor vi ikke kender nogen – vi flyttede lige før Emma blev født. Så vi er bare os – god mad og masser af hygge.

VH Majs og emma

Anonym
    Gæst

og har kun i mild grad ondt af mig selv….

Har nogle invitationer, men da August er sådan en lille pylret pjevs har jeg valgt at blive hjemme. Alle mine venner har børn der er mellem 5-10 år gamle og alle skal holde med andre børnefamilier, og jeg tror sinpelthen det bliver for meget med alle de store børn som skriger og skråler og skal klappe ham hele tiden.

Var til julefrokost hos en veninde med et par store piger og selvom de var super søde som de plejer, ja så var de jo også et par støjende glade piger og det blev bare alt for meget for ham…Han græd og græd. Han ville heller ikke sove og det endte med at jeg måtte tage hjem før tid, fordi han bare var utrøstelig.

Så det vil jeg ikke udsætte ham, mig selv eller vennerne for. Det er for synd for ham.

Så jeg laver en lille “festmiddag” til mig selv og hygger mig med August og kattene..og så går vi sikkert i seng ved 22-tiden…

Holdt nogle afsindigt vilde fester med en ekskæreste, hvor vi 4 år i træk holdt fest for 40 mennesker, med middag først for 10-15 stykker og derefter festede til den lyse morgen..Så har haft min del af vilde fester og gider det i og for sig ikke mere.

Min drøm er at vi skal holde “børne”-nytår med mine gode venner og deres børn, med god middag og hygge på børnenes præmisser…

Er jeg blevet gammel??????

Hrymffff

KH
    Lene

Anonym
    Gæst

vi skal ud til et hold venner så vi bliver 4 voksne og 5 børn i alderen 4 md til 12 år.

Og det skal nok blive hyggeligt det var det sidst vi holdte nytår sammen.

Og vi bliver der og sover har en aftale med min mor he he
    Vores bil er nemlig i stykker og skal låne en bil da vi har små 30 km ud til vennerne og min mor spurgte så om vi skulle bytte nøgler!!!
    Hmm hvad mente hun lige??

jo jeg fik hendes bil nøgle så vi kan komme afsted og hun får vores husnøgle så de kan sove her da de skal holde nytår ved vores genboer som er deres venner he he og jeps det kan vi sagtens finde ud af så vores venner tilbød os overnatning så kan jeg jo snuppe en øl eller to for det skader vel ikke amningen

knus Henriette og Anders 4 md i morgen den 1 januar juhuuuu

snenegersneneger
    Medlem

Kan ikke rigtigt overskue at tage til kbh eller jylland med det offentlige med raketterne flyvende rundt om ørene. Så vi laver lidt lækker mad og drikker et glas hvidvin.
    Det er nu også godt det samme, manden er stadig lidt sløj (og skal starte på arbejdet d.2 efter 1 mds ferie), min influenza har sat sig som en hæslig virus på halsen, så jeg kan næsten ikke synke og har feber, Emilen klynker lidt, så jeg er bange for at jeg måske har smittet ham – og nåh ja, kronen på værket – manden ville tage Emil med ud og handle så jeg kunne få sovet lidt, men elevatoren er i stykker og at slæbe en stor barnevogn ned fra 4. sal er ikke lige sagen….suk…og godt nytår…

sneneger, som hænger lidt med nytårsnæbet…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.