Hjælp, jeg bliver skaldet?!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hjælp, jeg bliver skaldet?!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Har opdaget at jeg taber hår i så voldsom hast, at jeg er skaldet inden min søns 1 års dag hvis det fortsætter. Og det er mystisk synes jeg.

Under graviditeten tabte jeg stort set ikke et hår og havde det flotteste tætte hår. Nu er det glansløst og slidt at se på, og falder altså af i enorme mængder.

Jeg mangler jo nok vitaminer, men hvad er det nu lige for vitaminer man spiser for håret og neglene???? Mener det er noget man får gennem gulerødder, men kan ikke huske det…

Kan nogen hjælpe??

Evt. med et tilskud til en paryk, hvis alt andet glipper 🙁 (Fnis)

KH

Lene…som ikke længere river sig i håret af ærgelse når sønnen ikke vil sove, men sparker katten i stedet..

(altså bare rolig det gør jeg selvfølgelig ikke.)

Anonym
    Gæst

uha jeg har også noget træls hår jeg har måtte lade de lange lokker falde til fordel for en kort frisure da mit det krusede og knækkede det såkaldte ammehår.
    Og jeg fælder også vild meget lige pludselig så mon ikke det stopper den dag man stopper med amningen

knus Henriette og Anders hvis mor stadig kan rive sig i håret dog over vores pubertet hormon fyldte datter

lijalija
    Medlem

…. at man “normalt” taber op mod 100 hår dagligt – men ikke mens man er gravid. De hår der så “skulle” ha’ faldet under graviditeten falder så tilgengæld efterfølgende…

Man er jo gravid i omkring 180 dage = 100×180 hår, som så falder forholdsvis hurtigt efter, og derfor virker det så voldsomt…

Ved ikke om det er en ammestue historie og er selv korthåret, så jeg lægger ikke rigtigt mærke til det…

Jeg lægger dog en femmer til side til tilskud til dig, hvis det fortsætter ;o)

Kh Lisbeth

Anonym
    Gæst

hej
    ja jeg ammer ikke men jeg taber også rigtig mange hår for tiden der er bare hår over alt.
    Og jeg har også hørt det med at man ikke taber imens man er gravid men først bagefter.
    Og jeg kan da huske at jeg også sidst begyndte at tabe hår og frygtede den homonsygdom min mor har som gør at hun taber håret i store totter og de kommer ikke igen….

knuz heidi

BekkamorBekkamor
    Medlem

Jeg ammer også og håret ryger bare af.. Læste for noget tid siden på august at de har samme problem:)

mmajssmmajss
    Medlem

Jeg ammer heller ikke – og taber også mit hår i hvad der nærmest ligner store totter. Min veninde sagde at man har perioder ca. hver 5. år hvor man taber ekstra meget hår. hmmm – underligt at vi så lige pludselig er så mange der er havnet der? 😉 Men jeg har også hørt at man begynder at tabe mere hår efter amning er slut – hvilket jo så passer meget godt her da det er ca. 3 uger siden vi stoppede med det.
    vh
    Majs

Her er der også snart hår overalt – træls…
    Hilsen Gravidfirsttime.

Det er skam meningen, at man ofte begynder at fælde efter endt graviditet, både pga amning men også af hormoner osv.

Min frisør spurgte mig nemlig om jeg fældede meget, og jeg fælder ikke en skid. Har til gengæld næsten dobbelt så meget hår på hovedet at jeg er ved at blive idiot *gg*

Af vitaminer/mineraler så er det Silicium der går ind og hjælper der. Også godt for neglene 🙂

http://www.matas.dk/Sundhed+og+velvære/Vitaminer+og+mineraler/Berthelsen/Naturlig+Silicium.htm

Eller også er der det her;

http://www.matas.dk/Sundhed+og+velvære/Vitaminer+og+mineraler/Medobiotin/Medobiotin+30+tabl.htm

Kh Kristine, som gerne donerer hår hvis det skal være *gg*

Anonym
    Gæst

Jeg fælder også helt vildt.
    Men du kan tage det roligt, -jeg har 3 børn, men er ikke skaldet endnu.

Det værste er ikke at man taber halvdelen af sit hår. Nej det er værre når det begynder at gro ud igen, og det ser ud som om at man har en glorie om hovedet af små korte hår, som stikker ud fra hovedet imellem de lange.
    Så kan det godt være, at jeg køber en kasket.

Charlotte

Anonym
    Gæst

Tak for beroligende svar…nu sover jeg bedre, dvs. pokker heller, men det er da ikke pga håret!

Lisbeth…tak for din tilsidelagte femmer, men den bliver nok ikke nødvendig…:-)

knus
    Lene

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.