Jeg får spat…

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

…af at Viggo har så megen luft i maven hver aften… er næsten helt sikker på at det er pga sutteflasken – han får kun én i døgnet, til natten, og efterfølgende bakser vi med ham i 2-4 timer. Der kommer en milliard små bøvser og han kan slet ikke finde ordentilig ro… Det er ved at drive os til vanvid… det startede først da vi begynde med flaske for nogle uger siden.
    Om dagen er der ingenting overhovedet. Han sover mere end 4 timer om formiddagen i bv, udenfor… og en god lur om eftermiddagen også. Ingen prolbemer…
    Vil det mon hjælpe med vælling i stedet for? Må vi det nu – han blir 4 mdr d. 6. januar.
    Jeg er bange for at det bare bliver værre – dvs hele døgnet – hvis jeg helt stopper amningen…
    Hjælp (endnu en gang, I skønne kvinder!)
    Kh
    Mette modløs

Anonym
    Gæst

prøv at give mylicon dråber inden flasken det hjælper her.

vi har lige været igang med dem herhjemme fordi han igen fik for meet luft i maven selvom jeg stadig ammer.

og nej ikke vælling endnu da deres små maver langt fr aer klar til det endnu og er det først efter 4 md alderen.

knus Henriette og Anders som får grød en gang om dagen og gud hvor det har hjulpet på det hele

celinapuscelinapus
    Medlem

Ville bare sige at mylicon også har hjulpet her. Celina er flaskebarn og har døjet ufatteligt meget med luft i mavsen.
    Giv 15 dråber på en lille ske ca. 15 min. før måltidet.
    Jeg gav det ca. 3 gange dagligt og giver det til tider stadig hvis hun har lidt ubehag i maven.
    De kommer iøvrigt til at prutte rigtigt meget af det, men uden besvær. her kalder vi dem for mudder-prutter :0)

Det kan købes i håndkøb på apoteket.
    Mvh. Diana og Celina

Anonym
    Gæst

Tak for svar – desværre må jeg sige, at han har været på Mylicon i 1½ md allerede, så det er ikke noget, der kan redde mig nu! Det hjælper ikke på det her, desværre…
    Andre råd??
    Kh
    Mette

molly23molly23
    Medlem

har du prøvet andre sutte flasker???
    man kan få nogle fra mam, tror jeg nok, der gør at de ikke får så meget luft med ned…
    dem brugte vi på den store af ungerne…
    og med godt resultat..

faktisk kan mylicon også give “kolik” agtige smerter pga luft i maven…

molly

mmajssmmajss
    Medlem

Hos os bruger vi Avent flasker der eftersigende skulle minimere luft i maven – det siger de ihvertfald selv hos Avent. Jeg synes ikke at der er mindre luft, men bortset fra en enkelt bøvs i ny og næ har vi ikke de store problemer med luft i maven.

VH Majs og Emma

vejrup75vejrup75
    Medlem

Vi bruger også Avent flasker til Victoria og har næsten gjort det siden fødsel…og hun har faktisk ikke haft nogen problemer med maven!!

Hvis du ikke bruger Avent flaksen…så prøv den!!

Mvh. Leila & Victoria

chrislyngchrislyng
    Medlem

Hej Mette
    Vi har prøvet ALT med Hannah pga kolik. Det er svært at sige hvad der har hjulpet og hvad der ikke har, da det eneste der rigtigt har hjulpet sikkert er tiden. Og tak gudskelov for det.. Puha, næsten 3 måneder med uafbrudt skrigeri:-( Nå, men mylicon hjalp ikke os (hun fik bare trøske af det), og heller ikke infacol (tilsvarende dråber). Dog synes jeg Gripe Water har hjulpet os. Jeg bestilte det hjem fra UK, da man ikke kan købe det i DK. Du kan google det og finde det på den måde. Det er også meget nemmere at give da det bare er en skefuld ifbm et måltid og ikke et kvarter før el. Det satte rigtig meget gang i Hannahs mave, når der var brug for det… Vi kunne ligefrem høre hvordan den rumlede og hun holdte op med at skrige. Kan også bestilles fra Sverige men her er det dyrere. Ellers er det jo mavemassage, cykle med benene mm., der kan hjælpe. Vi har også haft gavn af zoneterapi (tror jeg:-)
    Håber snart det bliver bedre. Mvh Christina

Anonym
    Gæst

Hej og tak for svar!
    Vi har indtil videre prøvet Nuk (?), Avent og Mam.. og to slags mælk -er på Nan HA nu, det vil han gerne have.
    I aften giver vi ham altså vælling – nu er der en uge til han blir 4 mdr så det går nok.
    Hvis ikke det virker med det hellere, så får han vælling af kop i morgen aften…
    Andre forslag??!
    Kh
    Frustrerede Mette (som dog lige har været ude og voldshoppe alene, fordi han jo sover godt om formiddagen pga manglende søvn om aftenen… lidt godt er der da ved det:-/)

chrislyngchrislyng
    Medlem

at skrive at Vælling er ifølge min sp og udlv. brochurer ok at give fra 4 måneder. Se evt opskrifter på mejeri.dk/barnemad
    Pøj pøj

Anonym
    Gæst

Okay… den med grøden laver jeg lige en lytterunde på – tak!
    Mette

sjoegreensjoegreen
    Medlem

En fra min MG havde præcis samme problem – det opstod for alvor 10 dge for pigen blev 4 mdr. – SP mente – når nu hun amede resten af døgnet – at hun skulel give grød til natten, i stedet for en flaske – det har hjulpet gevaldigt – ifølge min SP er vælling gammeldags – meeeen, jeg har da brugt det til begge mine og vil måske vælge det denne gang også – men kun fordi Lærke nu er blevet flaskebarn – ammede jeg fuldt ud, ville jeg tilhver en tid vælge grøden først.

Mange hilsner fra Christina og Lærke – 270907

Anonym
    Gæst

Ved du hvad – jeg tror vi starter med vælling, for grød er jo til at starte med helt på forsøgsplan og i små mundfulde. Vælling tror jeg bedre han kan få lidt mere af fra starten. Vi prøver… det kan ikke blive værre end det er!
    Tak for alle jeres fif – det er guld værd…
    Kh
    MEtte

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.