Bærestol eller bæresele?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Bærestol eller bæresele?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    loruplorup
    Medlem

Hej tøser,

Lige lidt hjælp. Vi har lige bestilt en rejse for os alle fire til Thailand i fem uger her til marts næste år.
    Nu er vi blevet i tvivl om, vi skal ud og købe en bærestol til Asker, som Søren kan have på ryggen? Eller om vi bare skal tage bæreselen med? Vi tager også en paraply klapvogn med, med en parasol. Vi skal bo på det samme hotel i fire af ugerne, og det bliver mest dase ferie.

Asker vil på det tidspunkt være fem måneder.

Hvad siger I tøser, nogen erfaringer?

Maibrith, Ella 031103 og Asker 231007

Anonym
    Gæst

Hejsa – det lyder vildt fedt! Hvor er I priviligerede:-)
    Jeg ville nok tage en bæresele hvis det mest er daseferie. Det er nemmere at holde øje med/have en føling med barnet, og hvis I ikke decideret skal vandre, er det nok fint med bæresele. Den bruges nok også mere når I kommer hjem igen. Vi har en Babybjørn med støtte til ryggen – ville ikke undvære den for noget:-)
    Kh
    Mette som skal en weekend i sommerhus ved Nyborg….. great…. det blegner jo lidt sammen med;-)

Anonym
    Gæst

Jeg hælder nok mest til stolen, da en 5 mdr gammel baby jo godt kan være temmelig tung i i en bæresele i længere tid ad gangen.
    Så går man jo og læner sig lidt bagud hele tiden. Måske kunne I låne eller finde en genbrugs.
    Det er jo træls (jep jeg er nordjyde og kunne ikke finde et andet ord) at være så langt væk så længe og så vælge oplevelser fra fordi det er kavt (der var den igen (Besværligt?) )at komme frem med klapvogn.

Hvad med en ringslynge eller en strækvikle? Ved godt at det er lidt mere alternativt, men klart også mere behageligt i længden end en bæresele.
    Jeg bruger selv slynge til Marie, og kan bære storebror Karl på 2½ temmelig længe i den uden de store gener.

Charlotte

sommer06sommer06
    Medlem

Jeg ville helt klart tage en vikle med. Strækviklen til små størrelser og fastviklen til de lidt større. Her hvor lillebror har vundet de 8 kg foretrækker jeg fastviklen. Ville aldrig investere i de andre bæredimser. Man kan bære i viklerne i timevis. Et barn på 5 mdr. ville jeg nok fortrinsvis bære på maven.

kh
    Dorte

hmmm nu har vi selv lige bestilt billetter til USA tur, når Nanna er godt 7 måneder – planen er at tage en bæresele med (vi har en Babybjørn) og så en klapvogn.

I følge venner der har været afsted flere gange med små poder, så skulle det være nok…

Jeg ville nok kun vælge en bærestol, hvis I planlægger længere vandreture… Vi har nogle venner der bor i Norge og de bruger bærestol på vandreture i fjeldet, men det er så også på ture af 3-4 timers varighed og et større barn.

Og ellers som en anden skriver kunne I jo tage en vikle/slynge med i stedet for bæreselen, så er der flere stillinger at vælge i mellem. Men det kræver jo at man kan finde ud af at bruge den!

Rigtig god tur 😉

Mille

signedpsignedp
    Medlem

Jeg vil helt klart sige bæresele, når Asker ikke er ældre. Vi havde en bærestol til Erik, men den kom han først i, da han var lidt over et år. Jeg vil mene at de skal kunne sidde selv for at kunne komme i bærestol. Og det er de færreste der kan det, når de er 5 måneder.

God tur – er ikke spor misundelig 🙂

– Signe

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.