Hmm – er det mig der er pylret?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hmm – er det mig der er pylret?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    mmajssmmajss
    Medlem

Emma har totalt skiftet adfærd i de sidste 3 uger. Siden vi kom hjem fra juleferie har min dejlige storsmilende og hvinende/grinende pige været meget stille. Hun er med hvad angår det fysiske (ruller om på ryggen, holder hovedet, griber efter ting osv.) men hun er bare så stille – og så sover hun jo ikke i så lang tid ad gangen om dagen medmindre jeg lægger hende udenfor. Hun er meget træt – det er så tydeligt at se på hende og hun vågner om natten hver 3. time og skal have lidt mad (og kun lidt – ca. 100 ml MME) og lige af med nogle prutter. Hun opfører sig på andre måder som sig selv – bortset fra at hun spiser lidt mndre end hun plejer, men jeg har været lidt bekymret. Troede bare at det var mig men nu er min kæreste også begyndt at synes hun opfører sig anderledes.

Da Emma sultede pga nedsat mælkeproduktion (stakkels barn) kunne man ikke mærke det på hende overhovedet – hun pludrede og snakkede så det var en fryd at se og høre. I dag er det kun mig der kan få hende til at smile og grine, men uden lyd 🙁 Kort sagt : hun er ikke helt sig selv!

Er det normalt? Hvad siger I andre?

VH Majs og Emma (15 uger i morgen)

Lea1975Lea1975
    Medlem

hejsa
    puha det er ikke nem og ved egentlig ikke hvad mit råd er til dig.
    kan godt forstå du er bekymret, det ville jeg også være.
    jeg ville da lige ringe til sp på mandag og snakke med hende… måske hun har de gyldne råd.
    god weekend til jer
    knus lea og sovende malou i kørepose

Hej Majs.

Klara er stik modsat, meget i vigør, grinende osv. Hun griber også ud efter ting, trækker dem til sig, snakker meget, og samtidig er hun enormt træt. De sidste par uger har hun flere gange takket nej tak til både bryst og MME med skrig, skrål og store grineflip, og i dag har hun pure nægtet at spise i 8 timer i træk! Til trods for at hun var sulten – har dog fået lokket en ½ banan ca, og 110ml MME i hende, foruden lidt alm mm. her midt på eftermiddagen.
    Har lige læst i “60 Vidunderlige uger” at det er “symptomer” på et tigerspring, de har et spring ved uge 5, 12, 19, 26 og så videre…Springet ved uge 19 kan sagtens starte op til 6 uger før. Der sker sikkert mange ting med Emma lige nu – det gør det i hvert fald med Klara. Hun begynder at opdage sine tæer, prøver ihærdigt at vende sig fra ryg til mave, snakker meget mere, prøver sin stemme af osv.

Jeg skal selvfølgeligt ikke kunne sige, om det er det Emma er igennem, men det lyder da til at være det.

“60 Vidunderlige uger” er pt. udsolgt fra forlaget, men er sikker på at den kan lånes på biblioteket.

Håber i snart får jeres “rigtige” Emma tilbage.

Knus Kristine.

puffelinepuffeline
    Medlem

Min datter er også stille i disse uger. Jeg spurgte min sp i går til åbent hus-arrangement. Hun sagde, at det var meget normalt at de en overgang bliver lidt stille, fordi der sker andre ting med dem – fx. motorikken, som de bruger kræfter på. Hun sagde, at det nok skulle vende tilbage igen.

Måske er det også det, der sker med din datter lige nu…
    (Thea er 13 ½ uge)

Puffeline

mmajssmmajss
    Medlem

Tak for det. Det er rart at vide at der er andre der oplever det samme. Det passer også meget godt med at hun af al magt forsøger at lære at sætte sig op. Vi fik Emma til at grine og hvine i går i en længere periode fuldstændig som hun plejer – så det lettede lidt 🙂

gemsengemsen
    Medlem

Hej

Der sker fuldstændig det samme her. Min datter har lært og “sprutte” altså nærmest prutte med munden 😉 Og hun øver sig også gevaldigt på at rulle men hun siger ingen lyde. Det har stået på nogle dage nu, og jeg er ret sikkert på at det er fordi hun træner så meget på andre ting, at hun simpelthen ikke kan overskue mere..

Mvh Jane og Nikoline ( 01.09.07)

Jeg har lige fået bogen vidunderlige uger foræret. det er en ny forbedret udgave af 60 viduderlige uger.
    Der står også, at tegnene til et spring, kan være stilhed og mindre appetit.
    Så mon ikke det er det, hun er igang med.

Annette & Andreas 080907

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.