Årh møg. Og evt. til Frejaogmagnus

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Årh møg. Og evt. til Frejaogmagnus

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    BekkamorBekkamor
    Medlem

Årh altså! Mener jo Theo skal til at have vælling da han vågner oftere og oftere og beder om mad om natten og slet ikke sover sit lange stræk på 8 timer mere. Jeg er så træt for han spiser hver 2-3 time natten og dagen lang. Men jeg ville jo lige spørge min SP og har jo måttet vente pga jul og nytår. Hun var desværre syg, så fik en anden der godt nok var en dum spade, ja undskyld.
    Hun sagde, uden at kende mig eller Theo overhovedet, at han ikke var sulten når han vågnede men bare skulle puttes ( er prøvet og desuden kender jeg mit barn, han er sulten! ) Så sagde hun at jeg bare skulle give kamillethe, selvom jeg havde sagt han er disponibel allergiker og man derfor ikke anbefaler kamillethe da det er en blomst. Så sagde hun køb noget erstatning, bare nan og giv ham det. Så sagde jeg at jeg jo skulle bruge profylac eller nutramigen da han er mulig allergiker, men det synes hun var ligemeget. Han er ikke helt 4 mdr endnu og vil ikke give alm. erstatning før han er ihvertfald et halvt år!

Men almindelig erstatning vil heller ikke hjælpe for han fik noget af min udmalkede mælk i går og vågnede lige så ofte natten lang, for det mætter ham ikke lang tid nok mere.

Så nu tager jeg skeen i egen hånd:) Jeg ved hvad der er bedst for min dreng og vil give vælling en chance og så må vi se om det kan hjælpe. og her kommer Heidi ind i billedet:)
    Har du en opskrift på vællling, mener også du gav magnus det og han fik også nut. eller prodylac ikke?

Anonym
    Gæst

Hej
    Syns det lyder rigtig fornuftig.
    Og ja her er den.

180 ml vand
    2 tsk Majsmel ikke majzena men majsmel.
    nutramigen eller profilaks svarendene til de 180 vand for nutramigen er det 6 måleske.
    1 tsk olivenolie eller tiselolie
    ½ tsk rørsukker eller almindelig sukker.

Jeg kommer sukkeret i da olien smager igennem og de må jo ikke få andet fedt.

vand,olie,sukker,majsmel kommes i gryden bringes i kog gryden tages af varmen og mme kommes i under kraftig omrøring.
    og heldes på flaske husk vælling sut på flasken elles kan de ikke få det ud.

Held og lykke
    knuz heidi

BekkamorBekkamor
    Medlem

SUPER:) Tak for det!

Men hvad er vælling sut er det bare en med større hul?

sommer06sommer06
    Medlem

Man skal blot vælge en olie der ikke smager igennem. Olivenolie er en af de olier der smager allermest igennem. Jeg kan anbefale at man bruger rapsolie i stedet for. Så kan man sagtens undlade sukker.

Anonym
    Gæst

Hej igen
    Der står på de fleste pakker med sutter at det er til vælling, eller nr det og det.
    Jeg bruger mam sutteflasker og der er vællingesutten et krys. De almindelige til mme er bare et hul.
    Så det er forskelligt, men de fleste har en hvor der står til vælling.

knuz

Anonym
    Gæst

Ja men det er noget med at raps er en blomst!!! Og oliven eller tisel er bedst til allergi børn sage min sp. Men det bestemmer man jo selv.

BekkamorBekkamor
    Medlem

så er det hele indkøbt og vi prøver i aften, så må vi se om han vil have det! Men tusind tak for hjælpen!

Anonym
    Gæst

hej
    det var godt glæder mig til at høre hvad han siger til det og om du kunne få det lavet.
    knuz

BekkamorBekkamor
    Medlem

Så fik jeg lavet det og naivt nok havde jeg lavet det uden sukker, for jeg tænkte at hvis han nu kunne lide det uden, så behøvede jeg jo ikke det. Han så bare ud som om han skulle dø da han smagte det:)

Så kom der noget sukkervand i og det hjalp, men han var stadig noget betuttet over det der kom ud, så han fik bare en smule og så ammede jeg efter. Men den smule må da have gjort noget, for for første gang længe sov han til kl. 3 og derfra til kl. 6.45:) Så vælling er på programmet fra nu af!

Men mit spørgsmål går på at jeg synes det tager ret lang tid at køle sådan en flaske ned, så den skal da ihvertfald laves en halv time i forvejen. Det er ikke noget problem med vælling, da jeg bestemmer hvornår han skal have det om aftenen, men hvis man bare skal lave en alm. flaske mme når ungen pludselig er sulten, har man så noget kogt afkølet vand til at stå, som man blander med mme og så varmer i micro’en eller? Det er jo helt nyt for mig:)

Jepper….

Vi har altid kogt afkølet vand til at stå, så når vi har lavet flasken varmer vi det lige i micro’en……Så nemt, tager 30sekunder, så er er der serveret *gg*

Kh Kristine

Anonym
    Gæst

hej
    jeg lever flasker til en dag hver aften som står i køleskabet til de skal bruges så kommer de lige i microen.
    vællingen laver jeg en halv -1 time inden han skal i seng som det lige passer ind

mmajssmmajss
    Medlem

Vi har ikke mikroovn – så når vi skal lave flaske foregår det således: Jeg har 3-4 flasker med kogt vand stående i køleskabet ca. 80-100 ml i hver. Når Emma skal have flaske tager jeg een, kommer kogt vand i fra termokanden (som bliver fyldt med friskt kogende vand i løbet af dagen), og vupti har jeg 37 grader varmt vand ligetil at tilsætte MME-pulver. Det virker som smurt her hos os – tager ca. 20 sek. og er genialt når man ikke lige har en smart mikroovn 🙂 Om natten har jeg pulver i afmålt mængde i en beholder (som jeg også bruger til transport) og så er det endnu hurtigere – smart når man er supersupertræt kl. 3.

Vh Majs

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.