Til Polkaa og andre med forstand på uld

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Til Polkaa og andre med forstand på uld

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    snenegersneneger
    Medlem

Hej Polkaa,

du skrev på et tidspunkt at I bruger bodyer lavet af uld, bomuld og silke til Carl Gustav. Jeg overvejer også at skifte over til uldbodyer når Emil engang vokser ud af str. 62 – der går nok lidt tid endnu inden vi når dertil ;o)
    Men jeg har søgt lidt på nettet og har kun kunne finde uld/bomuld eller uld/silke. Hvor kan man få alle 3 kombinationer? Eller hvis man skal vælge en af de to ovenstående kombinationer, hvilken en af dem vil I så anbefale?

vh sneneger

mette1809mette1809
    Medlem

Hej hej..
    jeg har været nede og købe den Polkaa talte om i tidligere tråd af både uld silke og bomuld. de er super lækre og kan købes hos Lady marmalade i århus.( http://www.ladymarmalade.dk) Du kan finde dem på nettet og så ringe og bestille. De har netop fået dem med lange ærmer hjem. Det er en rigtig god kvalitet og så er de økologiske hvilket vi herhjemme synes er fantastisk – og som i hvert tilfælde aldrig kan være et minus 😉 Hvis du skal bestille de andre ville jeg gå efter dem i uld og bomuld. men jeg ville foretrække de andre her. eller nogen i ren uld. Mange af dem man kan få i uld og bomuld er ligesom med 2 sider altså en uldside og en bomuld og det synes jeg ikke giver så god en effekt da ulden helst også skal ind mod kroppen da det er der den virker bedst når fx barnet sveder og derfor bliver fugtigt. I Dem hos lady Marmalade er det hele ligesom strikket sammen og der er ikke nogen forskel på ret og vrang. Men iøvrigt kan man få nogen i føtex og bilka i ren uld som også er gode og bløde og er fantastiske når de bliver fugtige af sved eller savl.. eller.. og er rigtig gode til at transportere varmen.. eller holde på den..
    Hold da op.. sikke en smørre..
    hilsen en snaksaglig mette og lille Karl i uldbody

snenegersneneger
    Medlem

hvor ser den lækker ud, den butik :o) Så kan man godt ægre sig over at bo så langt fra Aarhus. Men jeg vil helt sikkert ringe til dem, hvem ved – måske kommer bodyerne endda på januarudsalg? Der er nu flere ting der sagtens kunne friste ;o)

Tak for tippet

PolkaaPolkaa
    Medlem

Kære Sneneger

Altså: Mette har fortalt dig det hele så jeg vil bare fortælle at Lady Marmelade har udsalg fra i dag 🙂

Kh. Polkaa

snenegersneneger
    Medlem

Vil I anbefale at jeg køber kortærmede bodyer til at have under en almindelig langærmet bomuldsbody eller at jeg køber langærmede som han så skal bruge alene uden under-eller overbody?

snenegersneneger
    Medlem

Tak for svaret :o)
    Han er egentlig et ret varmt barn.
    Bruger I så de langærmede uden noget over eller under?

kh sneneger

PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej Sneneger igen

Det er jo en smagssag. Dem jeg fik foræret i tidernes morgen var med korte ærmer, men dem vi selv har investeret i er med lange fordi damen i butikken anbefalede det ift. årstid og egen erfaring. Jeg må sige at jeg er gladest for dem med lange ærmer, men det kommer nok an på om Emilen er et varmt eller koldt barn 🙂

Kh. Polkaa

PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej igen

Jeg bruger den langærmede som natdragt og har altid et perfekt tempereret lille barn. Herudover bruger jeg den indenunder en heldragt hvis det er køligt og bare med bukser og evt. strømpebukser hvis det er mere mildt.

Håber du bliver glad for dem 🙂

Polkaa

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg ville bare lige minde på at det anbefales ikke at bruge uld til børn med allergi eller som er disponile for allergi.

knuz heidi

MozartMozart
    Medlem

Synes at have læst at man helst skal begynde at bruge uld inden vinteren sætter ind og ikke må begynde midt om vinteren. Det var noget med vil man bruge uld, skal det bruges i alle mdr. med “r” i. Altså september til April.
    Synes også at jeg har læst det her på ND.

Mozart

mette1809mette1809
    Medlem

Ja jeg forstår dem ikke.. jeg er selv uddannet tekstilformgiver og alt hvad jeg ved om uld og dets kvaliteter kan jeg ikke se ikke skulde gælde selvom man ikke starter i en bestemt måned.. Uld er jo meget bedre til at isolere og meget bedre til at holde på varmen. Kan varme selvom det er fugtigt… og ja er bedre til at lede varmen. Så udfra min overbevisning er der så mange gode sider ved at bruge uld at det da er synd at man ikke tør begynde nu fordi det skulle være for sent.. Med mindre nogen kan forklare hvorfor uldens kvaliteter forsvinder fordi man ikke er begyndt i en eller anden måned med R? 😉 Har iøvrigt lige læst en artikel om at børn er meget mindre syge når de bruger uld så måske kan det opveje allergi problematikken.. Hvem ved.
    Og vi bruger iøvrigt dem med korte ærmer til.. alt. Både som natdragt fordi karl bliver så varm om natten og skifter mellem vores seng og sin lift så de skulle være noget der var vartm men samtidig ikke for varmt.. Mhm.. Og så bruger vi dem under hans heldragter her mens det er så koldt.
    Pøj pøj med indkøbne,, jeg må også straks ned og tjekke om der er tilbud på dem..eller måske imorgen det blæser så frygteligt
    Kh Mette

PolkaaPolkaa
    Medlem

Vil bare lige sige at jeg er helt enig med dig Mette. Og tror til hver en tid at naturmaterialer – og altså uld – er sundere end alt det syntetiske stads der findes i snart sagt alt tøj.

Hvis der er tilbud på noget relevant i butikken må du meget gerne sige til 🙂

Polkaa

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.