Sår bag ørerne

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    DenheldigeDenheldige
    Medlem

Hej
    Lille Emil har fået sår bag ørerne. Er der andre der har samme problem og ved hvad det kan skyldes? Er det fordi han gylper og er fugtig? Hvad kan man smøre det med for at hele sårene?

Hilsen
    Emils mor

Anonym
    Gæst

Nogle børn har en tendens til at danne det bag ørerne men hvis du er ekstra omhyggelig med at vaske og holde ham tør kan du holde det væk

Anonym
    Gæst

Hej
    Ja magnus har også en tendens til det og min datter på snart 3 år har også, huden lukker helt tæt bag øret så det får ikke luft og hvis man så ikke lige får tøret ordentligt så er skaden der meget hurtigt det kan også komme til at lugte meget fælt…. Det var sådan vi opdagede det ved freja første gang og der var hun helt betændt der.
    Magnus har også problemet i ørekanten der bukker den så der også er lukket.
    Det eneste der er at gøre er at gnuppe med håndklædet rigtig godt og evt lige tage føntøren men det syns m ikke om lige der ved øret…
    Også kan du smøre med phentanol crem nu når skaden er sket.

Kunz heidi og magnus 17 uger

qrina6qrina6
    Medlem

Jeg til slutter mig de andre, og vil blot gøre opmærksm på at det ikke kun er bag øret, men også i halsfolderne og under armene. Jeg smøre med zinksalve hvis skaden er sket, men prøver at forebygge ved at være opmærksom på alle folder. hihi

Qrina & Josefine 25.08.07

dorthe2107dorthe2107
    Medlem

Det sker når hudfedt, sved og gylp “lagres” bag ørerne. Det er vigtigt at vaske og tørre grundigt, så det ikke får lov at sidde i flere dage.
    Vi fjernede skorperne med olie på en vatpind, og så ellers bare vask og tørre.
    Det er et sted, som er smaddernemt at glemme – i hvert fald lige i starten, og det på trods af at vi jo alle gør vores yderste for at gøre alting rigtigt 🙂
    Hilsen Dorthe

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

Enig. Vaske forsigtigt men grundigt (gerne med en mild sæbe – men sørg for at få den skyllet ordentligt af) og så forsigtigt duppe et tyndt lag zinksalve på. Gerne et par gange om dagen til en start.

Min den ældste havde sårene ved ørene (og kan stadig få dem en sjælden gang – nu 11 år gammel) mens de yngste havde det i halsfolderne…

At tørre med en hårtørrer i folderne efter bad kan forebygge.

/Ida – som lige kom forbi

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.