brystbetændelse!?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 brystbetændelse!?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    kampradkamprad
    Medlem

hejsa.. håber lige der er nogen der kan hjælpe mig her.. Jeg er begyndt at få nogle voldsomme bryst-spændinger.. Og kan ikke lade vær med at tænke på om det kan være bryst betændelse.. Har bare hørt at det gør VILDT ondt og man slet ikke er i tvivl hvis det er det- og SÅ ondt sys jeg ikke det gør..Hehe ved i hva jeg mener? Og i så fald hvis det er det, hva gør man så?! og må min søn stadig drikke mælken?
    Håber der er nogle kloge hoveder !
    Nikita og August

PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej Nikita

Hvis du fryser, har febr og lettere influenzasymptomer kan det være det – prøv at gå i bad og massere dine bryster i cirkler mod vorten, masser også mens baby drikker og læg ungen til så meget som overhovedet muligt! Hav varme fødder, undgå at stå på hovedet i fryseren, læg varmedunk på brysterne, hvil, hvil og hvil – tror nok det er de råd jeg har hørt 🙂

Barnet tager ikke skade af at drikke hos dig – tværtimod hjælper baby dig til at blive dine smerter kvit

>Polkaa

Anonym
    Gæst

…så vidt jeg ved kan det være tilstoppede mælkegange (som kan være en forløber til brystbetændelse) jeg havde det selv i forgårs og gjorde alt det som Polkaa har skrevet om, efter en døgn var det ovre.

🙂 Signe

Anonym
    Gæst

øhh så har jeg et tillægs ?
    I skriver hivs man fryser osv vil det også sige hvis man fryser omkring brysterne efter hver amning så kan det være et tegn på det?

Sagen er den at jeg er lige sat i behandling for betændelse i en revne omkring brystvorten da den ikke vil hele men der skal intet til før jeg fryser omkring brystet efter amning og kort tid efter fryser jeg ekstremt.
    Så mon det også er det der spiller ind her?

knus Henriette og Anders 010907

mette1809mette1809
    Medlem

Jeg har også haft smerter som jeg tænkte kunne være en begyndelse til brystbetændelse men det er gået i sig selv igen.. men ja pas på med kulde. en varmedunk eller pude på er et hit! Og i tilfælde af at det kunne være tilstoppede mælkegange så er det noget med at han skal “tømme” brystet hver gang så du får alt mælken ud og den ikke stopper til derinde. Så sørg for han spiser længe og tømmer brystet.. Ja det er hvad jeg har hørt,, og så bruger jeg en ammetop og 2 kæmpe uldammeindlæg så snart de er tørre efter amningen.. For mine bryster har også haft ubehageligerevner og er stadig meget ømme når jeg ammer av av..
    pøj pøj med det
    Metten og den lille prut

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.