Aktivering af de små…..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Aktivering af de små…..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    210603210603
    Medlem

Hejsa!

Vores første barn (Smilla) var utrolig vågen og på altid; hun “nægtede” at sove og skulle følge med i ALT lige fra hun blev født. Vi havde derfor meget vågen tid sammen med hende og hun blev aktiveret tidligt.

Mingus vil gerne sove hele tiden (hvilket vi jo er taknemmelige for). Han er vågen utrolig kort tid, førend han igen er træt. Han sover ikke med det samme, men vil helst hjænge på vores arm og bare kigge. Hvis vi prøver at aktivere ham med lidt legetøj og snak, bliver han rigtig gal og falder i søvn kort tid efter (efter en voldsom skrigetur). Han forsøger at pludre og er meget vågen på puslebordet og også meget interesseret i legetøjet der og vi kan da også snakke med ham og få en masse smil i løbet af dagen.

Men…… da der jo er kæmpe forskel på ham og på, hvordan hans storesøster var, bliver jeg alligevel lidt i tvivl om det kan være rigtigt at han stadig ikke har behov for “aktivering” nu hvor han er 4 uger……..

Hvordan er det med jeres børn? (Er bare nervøs for at han bliver understimuleret samtidig med, at jeg jo godt ved, at de også kan blive overstimuleret). Har nok bare brug for lidt sammenligning……

Anonym
    Gæst

Hej det lyder helt som noget jeg kunne ha skrevet for vores store pige var også vågen og kunn ligge i lang tid selv og kigge på legetøjet. hun sov kun få gange i løbet af en dag og kun korte lure.
    men magnus han vil henge eller sove han gidder overhovedet ikke selv ligge og kigge på noget som helst og som du skriver så kan han da godt smile og pluder til os hvis han er på armen men kun der.
    og hans lure er lange og mange men desvære ikke altid for sig selv med ved mig….

knuz heidi og magnus 5 uger

Anonym
    Gæst

Vores den første er også en pige, som sov meget lidt og var ivrig efter at blive aktiveret. Vores søn derimod er et snorketræ!
    Jeg har også undret mig meget (sammenligner jo lidt med den store), men tænker at drenge måske bare sover mere end piger. Det har jeg i al fald hørt fra flere, der har fået begge slags.
    Mon så ikke knægtene vågner op til dåd på et senere tidspunkt 🙂

Moller5Moller5
    Medlem

Hej!
    Jeg har i de sidste dage gjort mig de samme tanker – mon vi stimulerer Villads nok? Synes nemlig, at han enten sover, bliver ammet eller hænger på arm og skælder ud over, at han ikke ligger og hygge-sutter ved brystet!!
    Han bliver fuldstændig “russisk”, hvis vi lægger ham i kravlegården/på puslebordet og forsøger at aktivere ham. Vi har dog lidt held med at lægge ham på maven, hvor han så er meget dygtig til at løfte hovedet op og kigge sig selv i spejlet. Men det foregår kun et par gange i løbet af en dag, for vi er nødt til at bruge bleskift som vækning midt i amningen (så vågner han op på puslebordet og kommer i tanker om, at han egentlig var i færd med at spise og er mere sulten… VRÆÆÆÆÆL!)… hvorefter vi må skynde os at finde brystet frem igen, for at slukke for vræleriet 😉 Ved brystet falder han så i søvn igen – kan I se mønsteret?!

Tror også, at det er en tendens hos drengebørn – de må jo vågne op på et tidspunkt. Vi havde heller ikke samme “udfordring” med vores datter.

Moller

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.