UK – zoneterapi…???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 UK – zoneterapi…???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    sommer06sommer06
    Medlem

Hej Signe

Jeg havde selv en baby i tværleje indtil jeg var 37+6 – jeg nåede lige at få PKS dato 11/9 en uge før termin. Så skulle lægen lige checke om han havde vendt sig og det havde han sørme.

Mne det jeg ville sige var at jeg af den grund undersøgte sagen og det er ikke zoneterapi men akupunktur. Selve behandlingen hedder moxa.

http://www.2dd.dk/index-filer/page0003.htm

Man kan også fremprovokere en vending ved nogle gange om dagen at:

– ligge på ryggen med bøjede ben og en pude under numsen
    – ligge på maven med bøjede ben og numsen i vejret

Håber din baby vender sig af sig selv.

Men den der nål i ryggen er slet ikke slem – har prøvet det ifm. en epidural og det er no big deal. Kan godt forstå at det er slemt når man har nåleangst, men prøv med noget visualisering for det er kun tanken der er skræmmende, ikke selve nålen.

Kh
    Dorte 39+1

thearamsthearams
    Medlem

Efter at have læst dit indlæg søgte jeg lige lidt på google. Jeg fandt bl.a. en klinik, som direkte skriver, at de arbejder med både vending og igangsættelse.

Så prøv at søge på google, så finder du helt sikkert noget :o)

hilsen
    Thea

Anonym
    Gæst

Så prøvede de at vende hende for 2. gang, men nej – vi må konstatere at “samarbejdsvillig” ikke bliver det første ord, vi kommer til at bruge om hende i hendes konfirmationssang.
    Lægen mente dog, der var chance for, at hun selv ville vende sig inden termin (der er altså kun 16 dage til), så datoen for det planlagte kejsersnit er dagen før termin.
    Jeg er bare så panisk angst for nåle, og tanken om en nål i ryggen har fået mig til at tude mange gange de sidste par dage, derfor…:

Jeg mener at have læst – et eller andet sted herinde – at man kan få zoneterapi for at få barnet til at vende sig. Er det rigtig…? Jeg har klikket rundt i halvanden time nu uden at kunne finde det, så måske er det bare noget, jeg bilder mig ind… Jeg ville bare så gerne undgå den der skrækkelige nål (og som om det ikke er nok så skal jeg gudhjælpemig også komme derind derind dagen før for at få taget en blodprøve, så jeg skal altså stikkes i to dage i træk)

Så ved I noget om det der zoneterapi, så giv lige lyd…

🙂 Signe

Anonym
    Gæst

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt – sende en med nåleskræk til en akupunktør 🙂 men efter at have læst lidt kan jeg jo se, at det jo ikke er noget med nåle… Har fundet én i Ribe der er både zoneterapeut og akupunktør, så hende prøver jeg lige at ringe til imorgen.

Så tak for de gode råd – håber godt nok rigtig meget at det virker.

🙂 Signe

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.