Hvad er det der gør ondt?? Veer?????

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hvad er det der gør ondt?? Veer?????

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

Hej.
    Så har jeg ringet til FG. JM sagde, at det lød helt normalt, og at jeg bare skulle vente til de blev “værre” og reglmæssige. Hun sagde, at de kunne gå i rigtige veer, eller “gå i sig selv”.
    Så der er ikke andet for end at vente og se om de ikke snart udvikler sig til rigtige veer.

Tusind tak for jeres hurtige svar:)

Betina 40+3

Hej.

Jeg er i dag gået 3 dage over termin.
    Jeg har de sidste to-tre dage haft hyppigere og værre plukveer, men i to dage har jeg også haft “andre” smerter. Det gør ondt i maven og omme i lænden, og river og niver. Det kommer og går. Værst er det om natten. I nat fik jeg smerten, som varede ca. et minut hvorefter det “slap” igen, prøvede derefter at sove igen, men ca. 5-10 min. efter kom det samme igen. Når jeg står op, bliver jeg nødt til enten at stå helt stille og puste og stønne for at trække vejret eller også bliver jeg nødt til at læne mig ind over et bord eller sætte mig ned. Hvis kæresten snakker til mig, kan jeg knap nok svare ham, fordi jeg skal koncentrere mig om at trække vejret.
    Her om dagen kommer det også, men der kan det variere fra 5-30 min i mellem hver. Lyder dette som veer, der bare ikke er helt reglmæssige endnu eller ??

Igår tror jeg også, at slimproppen gik.

Ved ikke om jeg skal ringe til FG, da smerterne virkelig er slemme når de går om i lænden.

Betina 40+3

molly23molly23
    Medlem

det lyder som opstartende veer..
    men ville da lige ringe til fødegangen og få et tjek om de er gode eller om de bare er der og gør ondt…

held og lykke

Anonym
    Gæst

Jeg oplever den samme form for plukveer for tiden.
    De kommer altid i intervaller – mellem 4 og 30 min., varer 40-60 sek. og gør nas!
    De kan være regelmæssige en times tid eller to, men derefter går de i sig selv igen.
    Jeg var til tjek på hospitalet i forgårs, hvor lægen forklarede mig, at det faktisk er plukveer i mit tilfælde. (Og at hun – lægen – havde oplevet det samme i sin anden graviditet.)
    Plukveerne strammer op om maven, ned i skambenet, i lænden og ned i lårerne.
    De kan måske være fremprovokeret af, at barnet fortsat borer sig dybere ned i mit bækken, at jeg ikke slapper nok af i løbet af dagen, at jeg p.t. har meget dårlig mave e.l.

Jeg fik at vide, at så længe det føles sådan her, at det plukveer i mit tilfælde. (Desværre!)
    Forskellen mellem plukveer og veer er regelmæssigheden, og når de begynder at kommer regelmæssigt og ikke gå i sig selv, er det veer.
    Hun forklarede også, at kvinder, som oplever den her form for plukveer, tit oplever veerne som milde og lette i forhold til plukveerne. Det er da rart at vide. 😉

Kuren mod den her form for plukveer er afslapning, varmepude, varme bade og panodil.

Men hvis jeg ikke havde været til kontrol på hospitalet, havde jeg helt sikkert henvendt mig til fødegangen for at høre dem ad.
    Det er bestemt ikke rart at gå rundt og ikke vide, om det er veer eller ej.

I mit tilfælde er det nærmest pinligt, fordi jeg jo har født et barn før. Men jeg har faktisk været meget i tvivl.

Så: Ring til fødegangen og snak med dem.
    Det er helt klart en fordel at få ro i sjælen og få opklaret, hvad der sker i ens krop.

Held og lykke!

Line (uge 39)

kampradkamprad
    Medlem

Or hvor spændende.. Det kunne godt lyde som om noget var i gang 😉 det kunne i hvertfald godt lyde som nogle veer. Men jeg ville da også lige ringe til FG.
    Nikita og August 13 dage

Moller5Moller5
    Medlem

Hej Line!
    Ej, hvor sjovt (eller nej, det er faktisk lige det modsatte), men jeg går rundt og har det på præcis samme måde som dig. Jeg har den samme type plukkeveer, som du beskriver, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg hele tiden er i tvivl om, om det mon er nu???? De gør ondt i mave og lænd og jeg må stoppe og koncentrere mig om at trække vejret – og kan af samme grund ikke føre nogen samtale, så længe det står på. De kan vare helt op til 1½ minut, men kommer aldrig regelmæssigt.

Jeg har født før og oplevede SLET ikke plukkeveerne på denne måde. Dengang strammede maven bare sammen uden at gøre ondt, men denne gang føles det vitterlig som føde-veer. Problemet er bare, at de går i sig selv igen, når jeg lægger mig ned på siden med varmepuden – hvilket forøvrigt er det eneste, der hjælper for mig.

Det er frustrerende, for det føles som om man går rundt og har ondt for veer, men at det er helt formålsløst, fordi det hele tiden går i sig selv igen.

Øv æv æv, men det er da godt at vide, at lægen siger, at veerne så muligvis føles knap så overvældende, når den tid kommer 🙂

Kom så ud baby!

Moller

Anonym
    Gæst

Hej Moller!

Rart at høre, jeg ikke er den eneste med de her latterlige plukveer/ snyde-veer/ eller, hvad det er – men som i hvert fald endnu ikke har resulteret i en baby.

Ja, for pokker! Jeg er også skide-hamrende træt af det!

(Måske) især, når man har et barn i forvejen. Alle de der planer om barnepige, afhentning i inst., madpakke osv., osv.
    Jeg kan ikke en gang sige dig, hvor mange gange jeg ikke har stået kl. 3:30 om natten og smurt madpakke og fundet tøj frem – for HVIS nu…. Og så begynder tankerne bare at køre rundt i knolden på mig….
    Samtidig med, at jeg prøver at slappe af, trække vejret, bruge af tidligere fødsels-erfaring osv. – men der sker bare aldrig mere…

Men jeg håber virkeligt, hende lægen har ret. Ellers kommer jeg fisme efter hende.

Jeg har bedst bare af panodil, at bande stille og at sige meget stædigt til mig selv, at det her IKKE er veer.
    Og det er ikke veer – for der er endnu ikke bidmærker i vores plankegulv. ;o)

Hav en god – og forhåbentlig lidt livmoder-inaktiv/ meget ve-effektiv weekend

Line

Håber da du er i fødsel eller har født nu 🙂 ellers skulle man prøve med et varmt brusebad.. det stopper enten veer’ne eller kan gøre dem mere regelmæssige 😉 Så det er da bare ud at nyde stilheden under brugseren.. det bliver der nemlig ikke tid til når man har født 😉

Iben + Sofie 231106

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.