autostol.. igen.. hjælp???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 autostol.. igen.. hjælp???

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    mette1809mette1809
    Medlem

Jeg ved godt det har været oppe før men ved ikke hvor lang tid siden det er så kan ikke finde tilbage til de gode råd.
    Står netop og skal købe autostol.. eller det vil sige skal fortælle min far hvilken autostol vi ønsker os da det pludselig er gået op for os at vi jo bør have en selvom vi ikke selvhar bil. Hovsa.. ja førstegangsfødende og ny på området. Kan i måske give lidt gode råd til hvilken en man skal købe eller komme med jeres erfaringer så ville det være en super hjælp…
    Hilsen en forvirret førstegangs..
    Metten 39+4

Römer som Solvejg har skrevet er SUPER.. vi er stadigvæk glade for den.. Babysam forhandler dem..

Synes ved at købe dem brut, kan man ikke vide om de har været med i evt. sammenstød eller lign. men hvis man låner af venner og bekendte er det jo en anden sag..

Men hop du på en Römer….

Mvh Iben

SolvejgGadSolvejgGad
    Medlem

Hej Mette
    Jeg er også førstegangs – så jeg har ikke så stor erfaring – men vi har lånt en Römer BabySafe plus og den er jeg godt tilfreds med indtil videre – jeg ved, at min søster (som vi har lånt den af) også har været rigtig glad for den. Den er let at montere i bilen – og det lader til, at lille Gustav sidder rigtig godt i den. Han falder i hvert fald i søvn, lige så snart vi sætter ham i den!
    Ved ikke om du kan bruge det råd til noget – for jeg har ikke erfaring med noget andet – men den er i hvert fald god nok til os indtil videre.
    Hilsen Solvejg

MozartMozart
    Medlem

TÆNK har i Juni måned i år testet autostole og først og fremmest deres sikkerhed.
    I katagorien fra 0 kg (altså dem som kan bruges til nyfødte) var dem der lå i toppen:
    Nr. 1 Maxi Cosi Cabriofix
    Nr. 2 Recaro Young Profi Plus
    Nr. 3 Conord Ion.

Römer er tilsyneladende bedre til at lave de lidt større stole. De ligger som nr. 2 i stole som kan bruges fra 9 kg og ligger som nr. 1 i stole som kan bruges fra 15 kg.

Håber du kan bruge det til noget!

Mozart der selv har købt en Maxi Cosi og som er glad for den.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.