Hvornår regulerer det sig?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hvornår regulerer det sig?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    MozartMozart
    Medlem

Hvornår er det lige at mælkeproduktionen har tilpasset sig?? Jeg er 2. gangs og burde jo vide det, man kan ikke huske det. Pt. så sover vores søn som regel 3 timer mellem hvert måltid. Men 2 timer er mine bryster ved at sprænges og går rigtig ondt. Og nogle gange om natten ligger jeg så og venter en times tid på at sønnike skal vågne så jeg kan endelig kan slippe for brystspændingerne, som efterhånden bliver virkelig smertefulde. Jeg vil ikke malke ud for det øger jo bare produktionen. Men det er bare for surt at kun få sovet 2 timer når man jo kunne ha´sovet 3 hvis brysterne ikke havde generet. Helt slemt er det hvis lillemanden ikke har spist ret meget ved sidste måltid, så er den gal allerede efter 1 timer til 1½.
    Kender I det og hvor længe går der før at mejeriet har fattet at der er noget som hedder udbud og efterspørgsel som gerne skal passe sammen?

Mozart

PolkaaPolkaa
    Medlem

Hej mozart

Som regel på 4.dagen løber mælken til mener jeg. Og jeg har også ondt – MEGET. Nu på 3. dag!!!!

Det hjælper mig med STORE uldindlæg, varmedunk, brusebade og masseage – ud over altså at amme

Kh. Polkaa

PatellaPatella
    Medlem

Jeg kan simpelthen ikke huske det! Men jeg mener at efter en uge – ti dages tid var der ved at være styr på det. Og efter yderligere et stykke tid var ‘Dolly-perioden’ forbi, selvom der jo altså var masser af mælk.
    Men der er jo stor forskel på hvornår mælken løber til, da jeg fik vores søn var det først på 5. dagen, hvorimod min veninde havde mælk allerede efter 48 timer. Men jeg mener altså at det var en uges tid efter mælken var løbet til.
    Held og lykke –
    Kh.

Anonym
    Gæst

hmm det lyder da som om at du har meget mælk, men det er først nu her hvor magnus er 10 dage at jeg syns de ikke er ved at springe, men om natten når han sover de der 5 eller 6 timer så er de godt nok men jeg sover da for det vågner bare i en sø af mælk, eller ivertifald en våd stofble som jeg har under trøjen om natten.
    Jeg ved heller ikke hvornår det er det skal være faldet i hak, men jeg syns faktisk det virker som om at jeg ikke rigtig har nok…. men han spiser jo også kun af en men havde så forventede at der bare kom mere i den det andet som jeg malker ud kan jeg kun få 60 ml ud af nu og for 2 dage siden kunne jeg få 100 ml så det er lidt mærkeligt.
    knuz heidi og magnus 10 dage

MozartMozart
    Medlem

Ja det er rigtig at jeg har vildt meget mælk. Det havde jeg også sidste gang. Det er jo lidt af et luksusproblem at have mælk nok til en hel arme. Overvejede faktisk at sælge af det sidste gang. Men har hørt at det skulle være et ret så stort arbejde. Håber bare at der snart at det stabiliserer sig, så jeg kan få min nattesøvn. Det havde været lidt nemmere hvis de bare “løb over”. Men nej det bliver derinde alt sammen.

Mozart

lijalija
    Medlem

Hejsa.

Kan ikke huske hvordan det var sidste gang, men denne gang holdt jeg jo produktionen “kunstigt” oppe de 3 dage vi var indlagt på Riget.
    Jeg malkede ud hver 3. time, og havde mælk i overflod!!!
    Det blev til ca. 250 ml hver 3. time!!!

Da vi kom hjem og Sebastian selv skulle til at regulere det, gik der vel 1½-2 døgn, før produktionen havde tilpasset sig hans behov.
    Jeg malkede ud et par gange herhjemme, for lige at tage det værste tryk, men babserne fattede hurtigt, at de skulle sætte produktionen ned…

Nu har jeg så omkring 10 liter mælk liggende i fryseren – så Sebastian & far kan være alene hjemme i flere uger uden mig, hvis det skulle blive nødvendigt….. *ss*

Kh Lisbeth & Sebastian 19 dage

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.