amning igen igen

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

hej
    Ja altså det køre stadig ikke helt godt her. syns ikke han spiser så lang tid af gangen så tænkte på hvor lang tid jeres små spiser? Magnus ligger kun i 10-15 min.
    Også bliver han ved med ikke at ville tage det højer bryst det er bare trals, han har et par gange afvist det andet også og har så fået noget af en flaske. Jeg har købt en pumpe så jeg pumper den han ikke vil tage.
    Men det er godt nok trals at det tager så lang tid at få ham til at tage fat.
    Jeg er godt nok ved at opgive mange gange i løbet af dagen, og jeg ved godt jeg ingen tålmodighed har, men det er svært.

knuz heidi

hvis det kan trøste kører amningen heller ikke her c”(
    men min sp siger at ti min amning er fint, så jeg tror ikke du skal være bekymret.. jeg har så lige det modsatte problem, for min sugemalle vil gerne hænge der 30-40 min.. av av!! men hun får lov at sutte ca 10-15 min, så får hun en kort pause, bliver tilbudt samme bryst igen og vi slutter så med at tilbyde hende en flaske (øv at de fik givet hende den vane på hospitalet…..)

men op med huøret, på med tålmodigheden og så skal det nok gå c”)

Christina -med meget ømme brystvorter og en lille sugemalle på armen…

Anonym
    Gæst

Hej,

begge mine børn har kun spist 10-15 minutter, og det er også nok, så nyd det hvis du kan.

Hos min den første fungerede amningen bare ikke og til slut valgte jeg at stoppe (til min sp’s meget store utilfredshed – bare ærgerligt!), og anden gang fungerede det bare. Denne gang ønsker jeg kun at fortsætte, hvis det fungerer. Jo mere jeg bliver presset, jo mere arrig og modsat bliver jeg (hvem sagde temperament..?!).

Så jo, det er ikke nemt, og jeg kan så godt følge dig. Vælg det, som du synes er bedst og uanset hvad, så lad være med at bebrejde dig selv noget. Du gør alt, hvad du kan i øjeblikket. Men jeg er så ret overbevist om, at hvis du vil amme for enhver pris, må du droppe flasken og så desværre tage et par trælse dage. Det er nemmere for barnet at få maden ud af flasken, end ud af brystet.

Knus,
    Ulla

snenegersneneger
    Medlem

Hej Heidi,

Den første uges tid sov Emil virkelig længe mellem amningerne, nogle gange 5-6 timer og spiste så i 40-50 minutter. SP sagde så at der ikke måtte gå mere en 3-4 timer mellem hver amning og at vi skal vække ham. Det gik egentlig ret hurtigt med at indføre det og nu vågner han selv når der er gået de der 3-4 timer – tilgengæld vil han også kun spise 10-15 minutter ad gangen nu, men det virker som om at det passer fint. Faktisk har vi fået en mere vågen og energisk dreng (ok, den første uge er de vel bare ikke så vågne og energiske, men bruger energien på at vokse og tage fødselsvægten på igen). Vi skal ned og have ham vejet på onsdag (fik ham også vejet i torsdags og der var SP fuldt ud tilfreds), så der må vi se hvor meget han har taget på og kan nok nærmere vurdere om de 10-15 minutters spisning er nok.

Sneneger og Emil 14 dage

msplarsenmsplarsen
    Medlem

en god regel er at amningen højest skal tage 15 min pr bryst, og nogen spiser kun på et bryst, -stadig 15min.

tager det længere tid er det bare hygge og ikke så holdbart i længden for nogen, slet ik hvis man har ældre børn der også vil ha lidt opmærksomhed, og det kan også hjælpe på ømme bryster.

de skal nok få hva de ska ha, for de lære at spise på de 10-15min. det kan måske tage et par dage at vænne dem til at gå fra 40min til 15min. men det skal nok gå.

held og lykke
    msplarsen & mille 170106

sommer06sommer06
    Medlem

Hej

Det lyder meget normalt. Min SP anbefalede at man max. ammede 20 min. pr. bryst. Det betyder bare at han er effektiv. Du kan måske snyde ham til at tage venstre ved at amme ham fra den anden side – indianerstillingen. Jeg tænker også på om du er klar over at han måske kun har brug for at blive ammet fra et bryst ad gangen. Det er der mange børn der kan nøjes med, særligt i de første uger. I så fald skal du amme hver anden gang fra de to bryster. Hvis det er nogen trøst så har mange børn et ‘favoritbryst’ og nogen kvinder ammer fint i månedsvis fra kun det ene bryst. Det bliver større end det andet, men bagefter kan de sagtens få samme størrelse igen.

Jeg tror sådan set ikke din amning kører så skidt som du bilder dig ind:-)

Kh
    Dorte

sweetie19sweetie19
    Medlem

Kan han have ondt i nakken eller ryggen så det er ubehageligt for ham at ligge ved det højre bryst??

Prøv at kigge ind på http://www.ammenet.dk hvis du stadig har problemer. Der er mange godt svar at finde. *S*

Helle

Anonym
    Gæst

Hejsa
    Lykke sutter også kun ved et bryst ved hver amning og det tager omkring et kvarter. Du skal passe på med at malke ud fra det andet bryst hver gang han kun har taget det ene, for du overproduksere mælken og det kan være derfor han kun vil tage den ene.

Men men Lykke har sørme også et favoritbryst så jeg er ikke en skid heltigere..
    Håber I finder ud af det.
    KH Lene og Lykke 19 dage gammel

Anonym
    Gæst

øhh jeg har fået at vide at amningen må tage op til 1 time pr. bryst med ble skfite og bøvse pauser.
    Her tager vi os tiden på 1 time til det med hygge ind imellem og denne gang kører min amning hvilket den ikke har gjort de to andre gange.

Og så skal der skiftes mellem brysterne dvs kun tilbyde et bryst til hvert måltid (kan ændres senere hvis det skulle være nødvendigt)

Prøv at købe noget amme the hos Matas det får dig til at slappe mere af under amningen måske det kunne hjælpe dig

knus Henriette og Anders 010907

lijalija
    Medlem

Hej Heidi

Det er surt når amningen volder bekymring og besvær!!

Her går det heldigvis fint indtil videre, selvom Sebastian IKKE er en huritg spiser.
    Han spiser af omgange på 10-15 minutter, og bruger så en times tid eller 1½ til at blive tanket op….. Med bøvse pauser, bleskift og en powernap eller to ind imellem.
    Men så sover han som regel også 2-3 timer efterfølgende.
    Det virker meget godt for os indtil videre….

Men jeg kan varmt anbefale “ammerådgivningen” på fogf.dk.
    Jeg fik mange gode og brugbare råd derfra ved mit første barn, hvor jeg havde mange spørgsmål om hvad der var “rigtigt & forkert”.
    Der sidder nogle søde og meget erfarne quinder, som gerne giver råd og støtte hvis man er usikker og bekymret.

Du kan enten skrive eller du kan ringe til dem.

Held & Lykke
    Lisbeth & Sebastian 15 dage

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.