Til jer som har eller skal føde i Esbjerg!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Til jer som har eller skal føde i Esbjerg!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    vejrup75vejrup75
    Medlem

Hej

Jeg synes jeg kan fornemme at jeg er den eneste som mangler at føde, altså i Esbjerg omegn, kan det passe??

Men til jer som har født i Esbjerg….har i haft en god oplevelse og har de kære JM været søde?
    Jeg er førstegangs og er da meget spændt på hvordan det hele vil blive!

Vejrup 39+3

Anonym
    Gæst

Hej…
    Jeg har heller ikke født endnu, og skal også føde i Esbjerg. Da jeg fødte der for 2 år siden, var det en rigtig god oplevelse, med nogle gode jordmødre 🙂 Så det kan du godt glæde dig til.
    Jeg var også glad for barselsgangen, og fandt også ud af at de har nogle dygtige børnelæger og nogle søde sygeplejersker på neuronatal afd. Da vi lige fik 14 dage dernede efter fødslen. Men et rigtig godt sygehus hvor de har det hele 🙂
    Knus Sille 38+6

Anonym
    Gæst

Hej vejrup
    ja jeg har også født i esbjerg og da jeg jo blev sat igang hvilket tog nogle dag har jeg mødt rigtig mange forskellige jm og der var selvfølgelige dem man ikke lige brød sig om og dem man bare faldt rigtig godt i hak med.
    Hende jeg født med var norsker og hun var en frisk en og rigtig sød så var der også en studerene med ved fødslen hun var også sød bare trals hun kom ind på stuen i en ve også er det første hun sige husk at trække vejret godt ned i maven det sku hun nok ikke lige ha sagt for min kommentar til det var hold kæft også sage hun faktisk ikke mere det er nu noget min mand har fortalt for jeg husker det ikke.

Men altså de var rigtig søde alle sammen. Og det er nogle dejlige fødesture. Bollerne som man får når man har født er tøre men elles er det godt.
    Nu fødte jeg ambulandt så jeg var hjemme samme aften men sidst var jeg på barselgangen og det fik jeg ikke et godt indtryk af jeg følgte mig helt alene de kom ikke bare ind og kiggede til mig elle hørte hvordan man havde det. Man skal sprøve om hjælp og det syns jeg ikke er nemt. Og indskrivnings samtalen fik jeg dagen inden jeg tog hjem det var på 4 dagen…
    Men det er jo min mening
    knuz heidi og god fødsel

vejrup75vejrup75
    Medlem

Har godt hørt at man selv skal spørge om hjælp…de kommer ikke bare ind og kigger om alt nu er som det skal være. men det har man da brug for den første gang…man aner jo intet om noget som helst!!
    Er nu meget spændt på hvordan det bliver 🙂
    Kender en som lige har født dernede….hun var også førstegangs som mig og hun tog hjem efter 3 dage, da hun slet ikke fik sovet overhovedet! der var åbenbart en del larm på barselsgangen…

Anonym
    Gæst

nu har jeg født i Esbjerg 3 gange og bare været så glad for fg alle tre gange med nogle super søde og dygtige og kompentente jm.

Barselsgangen var jeg kun på 1 gang og lod mig udskrive efter 1 1/2 dag mod deres vilje men jeg kunne bare ikke klare de kom rendene hele tiden og skulle pille ved mine bryster når jeg skulle amme og snage i mit liv (nok fordi jeg var enlig mor) så jeg tog hjem.

De to andre gange har jeg født ambulant og det har bare været guld værd at komme hjem i vante omgivelser og bare få slappet af og nyde den nye tilværelse.

Et rigtig dejlig sted at føde så glæd du dig bare.

Og de nye fødestuer er bare super fede syntes jeg i forhold til dem der var der da jeg fødte for 11 år siden.

De er dejlige indrettet og med en dejlig lille familie stue som man kan opholde sig på under selve forløbet og efter fødslen.

Held og lykke

Knus Henriette og Anders 010907

Anonym
    Gæst

Jeg mangler nu også at føde – og skal også føde i Esbjerg – så du er ikke helt alene 🙂
    Første gang jeg fødte var på Sct Joseph – der dansede de træskodans oven over barselsgangen om natten, så alle døre og lamper klirrede og klaprede hele natten – jeg fik ingen søvn.
    Anden fødte jeg ambulant og deres nye fødegang, synes jeg er rigtig lækker. Familiestuen er lille men hyggelig. Og jeg har ikke mødt nogen, jeg ikke kunne lide. Jeg synes, de er søde og dygtige. Da jeg fødte sidst, var det en studerende, der stod for det alene, men altså hun havde tre uger tilbage, inden hun var færdig med sin uddannelse så… Alligevel fortalte hun, at der hele tiden ville sidde en jordmoder lige inde på familiestuen, hvor hun kunne høre alt, hvad der foregik og komme, hvis der skulle blive problemer. Hun kom kun én gang for lige at se farven på fostervandet, da det gik, og så da jeg havde født, for at se den studerende give mig de to sting, jeg skulle have. Men der kiggede jeg jo kun på min lille dreng, så hende kan jeg slet ikke huske. Da jeg havde født, og vi sad på familiestuen, kom min egen jordmoder, hun var lige mødt ind og ville lige se til os. Jeg fødte en lørdag 12.30 og omkring kl. 16 tog vi hjem igen. Derfor ringede min jordmoder til os om søndagen, bare for lige at høre om alt nu stadig gik som det skulle, og om mandagen ringede sundhedsplejersken for det samme og for at aftale første besøg – så jeg synes slet ikke der er noget at klage over.
    I fredags var jeg deroppe igen – lillesøster vender forkert og der var ingen tider i ambulatoriet, så jeg måtte på fødegangen og scannes og en læge forsøgte at vende hende – det lykkedes desværre ikke. Mens jeg lå med den der måler på (en C-et eller andet) kom de ind og kiggede mange gange bare for at se om alt var som det skulle være, og de var gode til at forklare og fortælle hele tiden, hvad de lavede og hvorfor.

Så jeg føler mig i hvert fald fuldstændig tryg og i professionelle hænder på fødegangen i Esbjerg.

🙂 Signe

Anonym
    Gæst

Det er nemlig helt rigtigt at de dagen efter hvis du har født ambulant ringer for at høre hvordan du har det og hvordan den lille har det om den lille har tisset og haft aff. og om amningen kører og om hvordan du bløder og om dine efterveer osv.

Og de forsøger så vidt som muligt at det bliver den jm du har født ved.

knus Henriette og Anders 010907

vejrup75vejrup75
    Medlem

Nå – jamen det lyder da til at jeg kan være fudstændig tryg 🙂 det er da rart at vide!!
    Har set fødegangen og synes de så rigtige fine ud… Så nu håber jeg bare snart at der sker noget….men har ingen tegn overhovedet! Havde lidt plukveer i formiddags men det var slet ikke noget at skrive hjem om, har faktisk haft en nem graviditet uden de store komplikationer, så det er da dejligt!! Men synes nu godt nok at maven er ved at være så stor nu, at det kunne være rart hvis hun ville melde sin ankomst SNART!!!!

Vejrup 39+3

Anonym
    Gæst

jeg fik på Fg det er at ligge mest muligt på siden for hvis bebs står højt o bækkenet så kan det fremtvinge den længere ned og sætte fødslen igang.
    Det fik jeg at vide kl 9 om morgenen og kl 12 startede veerne og kl 13.53 var han født

knus Henriette og Anders 010907

vejrup75vejrup75
    Medlem

Jeg kan faktisk kun ligge på siden, for hvis jeg ligger på ryggen får jeg ondt i lænden!
    Men tak for tippet 🙂

Vejrup 39+4

i Esbjerg. 2003 og 2006… Sidste gang blev bare en hel fantastisk oplevelse for mig, alle JM og andet personale på fødegangen var bare super søde, venligt og min fødsel forløb præcis som jeg ville have… Eneste minus var at jeg var blevet lovet at komme på barselgangen til ammeetablering, da de ikke blev til noget første gang af forskellige årsager, men blev snydt og sendt hjem, og sønnen blev flaskebarn 🙁 det var jeg pænt skuffet over.

Lone

Anonym
    Gæst

Jeg har født 2 gange i Esbjerg på den nye fødegang. Førstegang i 2001 da afdelingen var 2 mdr gammel og så igen i 2004. Begge gange har der kun været positive oplevelser og hvis vi nogensinde kommer i tanke om at vi vil have nr. 3 så vil jeg se frem til at føde endnu et barn i Esbjerg. Jeg oplevede 1. gang at de var meget villige til at kigge forbi, for at se hvordan jeg/vi havde det, og at de ville hjælpe med at den lille blev lagt rigtigt til ser jeg kun som en positiv oplevelse. Det kan være svært at få amningen til at fungere, især hvis barnet sutter meget hårdt og derfor slider hul på brystet, det oplevede jeg desværre begge gange, så mine børn er flaskebørn – ikke at jeg fortryder det, men ville inderst inde gerne have ammet. Ok – for at gøre en lang historie kort – ville jeg gerne gøre det igen især på Esbjerg Sygehus- synes nemlig personalet er søde og hjælpsomme.

Held og lykke med det hele når I alle kommer så langt. Og naturligvis tillykke til alle dem der har født.

Mvh Jonna

julemajjulemaj
    Medlem

Jeg skal også føde i Esbjerg. Er formentlig lige så spændt på forløbet som dig. Jeg er førstegangsfødende og har ingen anelse om, hvad jeg kan vente mig af en fødsel. Håber på nogle søde om kompente folk på barselsgangen, som kan hjælpe mig igennem fødslen.
    Håber også at jeg kan komme tidligt hjem fra barselsgangen. Er ikke så vild med at det er to mands stuer man ligger på, så jeg vil bare gerne hjem i vante omgivelser.

/Julemaj (På besøg fra oktober)

annamp28annamp28
    Medlem

Jeg fik KS i esbjerg d. 28-08-07. Det var en rigtig god oplevelse, alle var meget søde. Du skal bare bede dem om hjælp for de kommer ikkë af sig selv. Det er desvære rigtigt at der er den del larm, så jeg tog hjem efter 3 dage. Det hele går meget nemmere når man kommer hjem, og finder sig egen måde at gøre tingende på.

Anna- med Helena 3880- 56 cm

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.