Sår på brystvorten??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Sår på brystvorten??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hjælp, der er gået hul, av. Hvad gør jeg bedst for at afhjælpe det hurtigt??
    Kh
    Mette som ikke har prøvet sådan en bidefis før!

PatellaPatella
    Medlem

Mepilex plaster, der ellers er mod brændsår er et vidundermiddel! Fås på apoteket – er lidt dyrt, men hvert stykke kan bruges flere gange…
    Ellers er der jo muslingeskaller og lansinoh creme. Men jeg tror plasteret er det mest effektive.
    Held og lykke med det – min den ældste var osse et bidedyr af rang!
    Kh.

Anonym
    Gæst

smør noget af din mælk på og lad dem lufttørre mest muligt hele dagen igennem, undgå at gå med en fugtig ammeindlæg.

Og så kan man købe noget E-vitamin salve mener jeg det er som kan smøres på.

knus Henriette og anders 010907

sassie76sassie76
    Medlem

Ja Mepilex ervirkelig godt!
    Havde et sår i 5 uger som absolut ikke ville hele. Det var et mareridt og ville ikke ønske det for min værste fjende..
    Jeg prøvede ALT, til sidst prøvede jeg Mepilex og der gik 4 dage så var det helet..

Sassie

snenegersneneger
    Medlem

Jeg er begyndt at bruge nogle ‘ammebrikker’ eller brystvordebeskyttere tror jeg nok de hedder. De er i supertynd silicone og dem har man så på mens man ammer – de har reddet mit liv efter at jeg med revner og sår på begge brystvorder sad og tudede mig gennem hver amning og faktisk var kommet så vidt at jeg overvejede at gå over til flaske. Så hurra for Avent brystvordebeskyttere :o)

Pilu og Emil 12 dage

Anonym
    Gæst

Jeg tror jeg prøver at købe det hele;-)
    Mette

Anonym
    Gæst

du kan også med fordel fryse din vorte lige inden amning med en pose frosne grønsager så gør det ikke så ondt når der suttes hul

Jeg har også sådan en der bider hul.. av av.. har også siddet og tudet på sofaen.. Og så gik der betændelse i sårene, det gjorde jo ikke ligefrem sagen bedre!! Men jeg har købt nogle dimser fra Avent det er sådan en skål agtig ting som opsamler mælken og så er der lufthuller i toppen, så sårene får luft.. de er altså geniale.. I hevrt fald har jeg nu næsten hele brystvorter igen.. jubii..
    Christina

AvlastenokAvlastenok
    Medlem

Vil bare lige indskyde at jeg også prøvede muslingskallerne sidste gang. De gjorde naturligvis at sårene ikke nåede at hele op hver gang, så det gjorde ikke helt så ondt når jeg lagde ham til. Tilgengæld reddede jeg mig en gang svamp, heller ikke sjovt. Lyder som et godt råd med de plastre, det vil jeg selv huske på hvis lillebror bliver lige så “forslugen”.

Lotte (7 dage over termin..)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.