Hvordan oplever i andre jeres plukkeveer??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Hvordan oplever i andre jeres plukkeveer??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    babygfbabygf
    Medlem

Mine forvirrer mig efterhånden en del… selvom jeg er sikker på, at jeg ikke vil være i tvivl, når det endeligt bliver til rigtige veer.

I løbet af dagen har jeg enormt mange når jeg laver noget, men egentlig også en del når jeg bare slapper af. Dem jeg får når jeg går rundt, er dog så kraftige (strammer helt vildt og giver jag i skeden engang imellem) at jeg ikke har andet valg end at sætte tempoet ned. Når jeg er ude at gå med manden, bliver farten derfor sat ned til skildpadde tempo, og jeg skal virkelig koncenterer mig om at trække vejret helt ned i maven, (sådan som de kloge anbefaler) fordi det simplethen strammer sådan til.

Så falder der som regel lidt ro på i starten af aftenen, men sidst på aftenen og først på natten er mine plukveer begyndt at blive regelmæssige. Første nat med 20 min imellem, anden med 15 og igår havde jeg så et par timer med 10 min imellem. Det er ikke sådan at de decideret gør ondt, men de strammer som sagt helt vildt, og efter hver plukve skal jeg ud og tisse. ( Som regel ikke ret meget, men det føles som en hel sø)

Ved ikke rigtig hvad jeg skal tænke om dem, og efterlyser nok egentlig bare hvad i andre oplever, for at have lidt at sammenligne med.

Katja 39+0 ( tænk at der nu er gået 39 uger)

Moller5Moller5
    Medlem

Hej!
    Jeg oplever plukkeveerne lidt på samme måde, som du beskriver. Men noget, som egentlig undrer mig en del er, at jeg faktisk to gange nu har været i tvivl om, hvorvidt jeg havde rigtige veer eller ej!

Jeg har ellers født for to år siden, så jeg ved udmærket godt, hvordan rigtige føde-veer føles, men jeg må sige, at de altså godt kan snyde mig denne gang. Jeg havde forleden to timer med veer – ja, det var veer, som gjorde ondt på samme måde, som da jeg var midt i sidste fødsel – men da jeg lagde mig ned, forsvandt de som dug for solen…

Det undrede mig meget, for jeg havde jo også fornemmelsen af, at man ikke kunne være i tvivl, og især ikke, når man har prøvet det før. Maven bliver helt hårdt og det gør MEGET ondt i både nederste del af maven og lænden på samme tid.

Mine plukkeveer er normalt kun en kraftig stramning af musklen, som ikke gør ondt.

Moller (som bare håber, at der snart sker noget MERE)

tina129tina129
    Medlem

hej mine plukveer er også hvor de strammer maven til en hård baloon og hiver ned i bækken osv jeg har også haft plukveer der var med faste intervaller men de gik i sig selv igen det er nok de første prøveveer der har været der for jeg syntes ikke de har følt rigtig som alm. veer men jeg syntes så hellerikke at de rigtige veer sidst gjorde helt vildt ondt så vi må bare se tiden an knus tina129 38¤2

Anonym
    Gæst

forskellen for mig er at plukveer kun er i maven, men alm veer går også over i lænd og benene… maven bliver STENhård og jeg får lige en smule åndenød over de ekstreme..

har haft rigtig mange idag…

Nina

Anonym
    Gæst

Hej
    Jeg skal til at føde mit fjerde barn…Jeg ved hvad rigtige regelmæssige veer er med et ordentligt minut imellem og jeg ved hvad lidt vage snydeveer er, der ikke rigtig bider til og tager af i styrke.

Men i nat fik jeg noget midt imellem…så nu er jeg også helt blank. Det var rigtige av-veer, men intervallet forblev ikke stabilt og heller ikke med nok tid i veen. Ja, så jeg er også på gyngende grund. Det var altså også snyd dennegang. Alt er gået i sig selv. Og jeg “plejer” ellers at føde på 6 timer fra første antydning af en ve.

Kh Karen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.