“Indvendig” undersøgelse hos JM?? Hjælp!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 “Indvendig” undersøgelse hos JM?? Hjælp!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Moller5Moller5
    Medlem

Jeg skal til JM i morgen og har tænkt på at spørge hende, om hun vil undersøge mig indvendig, for at se, om min livmoderhals har trukket sig mere end sidst jeg var på FG (med overnatning).

Kan man det? Er der andre, der har fået/får lavet indvendig undersøgelse hos JM i konsultationen?

Min begrundelse er, at selvsamme JM har sagt til mig, at jeg ikke skal vente hjemme for længe, når der er tegn på fødsel, da jeg fødte relativt hurtigt første gang. Omvendt har jeg ikke lyst til at være på FG i otte timer, hvis jeg kan nøjes med tre – hvis I forstår hvad jeg mener. Altså – at hvis hun i morgen kan fortælle mig, at jeg stadig har 1 cm livmoderhals og stadig kun er 1½ cm åben (præcis som for to uger siden på FG), vil jeg ikke skynde mig på sygehuset over hals og hoved, når fødslen går i gang. Vi har en to-årig, som skal hentes etc.

Giver det mening? 🙂

Håber på svar, så jeg kan nå at forberede mig inden i morgen kl. 10. 🙂

Moller

Anonym
    Gæst

Hej
    Sidste gang da jeg var gravid, undersøgte min konsultations jordmor mig indvendig sidste gang jeg var til jordmor (1 uge over termin) Så de har de “ting” liggende som de skal bruge til sådan en undersøgelse. Min jordmor sagde at det kun var noget hun gjorde når hun blev bedt om det, eller når hun skulle se om fødslen var i gang. Så mon ikke du kan få din jordmor til det, det kan da ikke skade at spørge 🙂
    Knus Sille 39+0

dorthe2107dorthe2107
    Medlem

pga mange plukveer. Det viste sig også, at livmoderhalsen var forkortet og blød, så jeg blev på baggrund af undersøgelsen sygemeldt.
    Mvh Dorthe 39+2

Moller5Moller5
    Medlem

Hej igen!
    Så er jeg undersøgt indvendig – føj, hvor det altså bare aldrig er særlig rart 🙁

Nå, men status quo indvendig, så det fortæller mig, at alle mine kraftige plukkeveer ikke giver en dyt. Øv!

Moller

tina129tina129
    Medlem

det var sku surt håber for dig de rigtig snart kommer knus tina129 38¤5

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.