Mænd… arrrhhhh lidt brok

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2007 Mænd… arrrhhhh lidt brok

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    na1235na1235
    Medlem

Ja jeg skal lige lufte mine frustrationer over mænd.

Hvad er det der gør at manden ikke selv kan se at der roder?

Hvorfor kan han ikke ligge sit tøj direkte i vasketøjskurven i stædet for ved siden af eller hend over senge kanten?

Hvorfor et badeværlses spejlet altid fyldt med tandpasta pletter når manden har børstet tænder?

Hvorfor er badeværelse vasken altid nusset med skægstuppe når han har barberet sig?

Hvorfor kan han ikke sætte strygebrættet på plads når han har brugt det? og skal det stå midt i spisestuen?

Hvorfor kan han ikke lige gå ind på netbanken og betale de regninger der kommer i stædet for bare at ligge dem hend og vente på at betalingsfristen er udløbet ( syntes det er pinligt)

Hvorfor kan han ikke lige svinge støvsugeren uden jeg skal bede ham om det, nu her hvor jeg får så ondt når jeg gør det?

Det væreste af det hele er, at han så gerne vil hjælpe mig og gøre en masse ting for mig, men lige de ting tænker han overhoved ikke over og jeg føler bare han er total hensynsløs og går med hoved under armen. Og jeg har prøvet at fortælle ham det.

Er der andre der har sådanne mænd?

Nadja 38+3

Anonym
    Gæst

Og de har åbenbart nogle andre synspunkter på de daglige gøremål end os kvinder… Jeg tror egentlig ikke, at de “gør det med vilje”, de har bare focus på nogle andre ting. Jeg sidder her og kan egentlig ikke tillade mig at brokke mig, for jeg har vist fået et ok eksemplar af manderacen inden for døren, men han skal da også “sættes igang” en gang imellem med det huslige, men så er han til gengæld fantastisk til at gå i barndom og lege i timevis med vores dreng på 3½ (og vejens andre unger….).
    Må dog lige nævne, at jeg ca. 2 års tid efter at vi var flyttet sammen, lavede mit eget lille oprør og det kan være at det er det der stadig virker her. Opskriften kommer her:

1. Vask KUN dit eget tøj, pludselig opdager han at de beskidte strømper ikke flyver ud i vaskemaskinen af sig selv.

2. Ryd KUN op efter dig selv. Dvs. tøj, tallerken, regninger o.s.v. der tilhører ham, de bliver liggende præcis hvor han har lagt dem. (kræver godt nok lidt tålmodighed, hvis man selv er ordensmenneske)

3.Lav KUN mad til en om aftenen (spis evt. rugbrød, det er nemt 😉 )

Tro mig, der går ikke lang tid, før at han får fingeren ud…

Linda 37+4

Anonym
    Gæst

Ha ha…. det kunne godt være min mand du skrev om der 🙂 Især alt det med badeværelset…. min mand er heller ikke så god til det med oprydning og rengøring, men hvis jeg siger det til ham, er han heldigvis sød til at hjælpe, tror bare ikke han helt ser rodet!
    Knus Sille 38+3

tina129tina129
    Medlem

min mand er handymand for tiden så han skal ordne hus og gøre det færdig som jeg ikke kan selv i går var det hækklipning og i dag skal han være “min mand” i 2 timer ved fødselsforberedelse selvom han ikke gider ..mit store problem med ham er når han har været i bad så kan armene ikke bruges til at hænge håndklædet op til tørre så det ligger på gulvet pisse iriterende ..vi har så den aftale han står for alt husholdningen når vi kommer hjem med bebs og laver aftensmad så der bliver jeg rigtig forkælet 🙂 han er hjemme 4 uger til at starte med og efter 14 uger er han ydeligere 3 uger så det er bare fedt så er han hjemme op til barnedåben knus tina129 38uger

lnilamlnilam
    Medlem

tihi… det med håndklædet (og rigtig meget af det andet) gælder også her. Og så undrer de sig over, at det er vådt, når det skal bruges igen…. :o)
    Og så har vi altid en strømpe eller to eller 5 liggende inde i stuen, da det jo er der man tager dem af (?) og så bliver de sørme liggende de bæster…!
    Er heldigvis ikke det største ordensmenneske (min tærskel ligger bare under hans) ellers var jeg nok gået amok.
    Malin 34+3

Jeg tror, uden at sige for meget, at det er størstedelen af alle mænd du lige har beskrevet der….Det er i hvert fald min…
    Nu har vi lige købt nyt hus, og fået det sat i stand osv. Alt imens jeg går rundt og er højgravid sætter han lofter op, lægger gulve osv. Rigtigt dejligt, ingen tvivl om det. Men hvem tror i der skal rydde op bagefter…..Stine, kan du ikke lige støvsuge, feje, vaske gulvet, vaske vinduerne, jeg har sådan støvet over det hele, og der trænger altså sådan!

Til gengæld får han ikke lov til at røre vaskemaskinen, med mindre det KUN er hans eget tøj, han vasker. Har op til flere hvide bluser, som ikke er så hvide længere, trøjer som ikke lige passer længere…..sjovt nok kan man ikke altid koge sådan nogle *gg*

Og vær du blot heldig, din mand stryger i det mindste sit eget tøj. Min kæreste står lidt og kigger på brættet, strygejernet, tænder forkontakten, går i 2 sekunder, for det skal jo lige blive varmt først….Og efter et kvarters tid, så kommer han sgu i tanke om, at han var ved at starte på at stryge en skjorte *gg*

Hovedet under armen eller ej…..Ikke alle mænd tænker på rod som noget dårligt, der må jo gerne se beboeligt ud 😉
    Held og lykke med at få sat skik på ham.

Knus Kristine, 38+4

Anonym
    Gæst

Åååhhh hvor er det på en eller anden måde befriende at læse jeres indlæg omkring mændene. Det er rart med en følelse af at man ikke er alene i verden *S*
    Jeg har lige her til morge haft en lille nedtur over alle de ting manden herhjemme IKKE gør … og listen ligner foruroligende meget den der startede hele denne debat. Og oven i det hele,- så arbejder han helt vildt for tiden – især på skæve tidspunkter som eftermiddag, aften og weekend. Så jeg synes ikke det er meget jer ser til ham når jeg har fri.
    Og ind i mellem giver det altså følelsen af at jeg står med det hele selv …
    Selv det med at indrette børneværelse er gået lidt i stå – for der er et par store møbler der skal flyttes … og det kan jeg jo ligesom ikke selv klare. Så jeg venter på at der engang skal blive 2 torsdage på en uge – og at han tager sig sammen til at få flyttet de møbler .. *S*

Bonnie

Anonym
    Gæst

Aah nej – du er ikke alene…
    Jeg er saerlig irriteret over det med vasketoejet, der ender alle mulige andre steder end i vasketoejskurven. Eller haandklaedet, der ikke haenges paa plads efter brug (det er jo ikke noget hotel, hvor man bare smidder dem paa gulvet!). Eller kaffekopper, der ikke lige saettes i opvaskeren…
    Jeg forsoeger paa en (for det meste) paen maade at opdrage min mand, saa han laerer “de der smaa ting”, der goer hverdagen nemmere for mig. Naar jeg siger, at han skal hjaelpe, saa tror han ofte, at det er store ting, han skal goere, men det er de smaa almindelige dagligdags ting, der hjaelper allermest her.
    Ellers, hvad med at provokere lidt og saette et skilt paa haandvasken, hvor der staar “SKYLD UD”? Jeg hoerte ogsaa engang om en rengoeringdame (i en virksomhed), der var traet af at folk ikke kunne ramme papirkurven. Hun satte et skilt paa den: “I tilfaelde af krig, hop da ned i papirkurven – der er i hvert fald ingen, der rammer”. Maaske kunne en lign seddel saettes paa jeres vasketoejskurv ? 🙂
    Tine

thearamsthearams
    Medlem

Jeg skal vist ikke brokke mig på alle områder, men jeg ivl give jer fuldstændig ret i, at det er i hverdagen det virkelig halter. Og så pludselig, så tager fanden ved ham, og så skal der i hvert fald ryddes op!!!!!!!! Og så brokker han sig lige over, at jeg altså have nogle papirer liggende mellem hans (eller andet…)

Men til hverdag – pyha!! Jeg skal ærligt indrømme, at ALT tøjvask er mit område! – og han skal ikke pille ved det. Det meldte jeg klar ud, ret kort tid efter vi mødte hinanden. Og det er skam ikke fordi han ikek kan, men fordi jeg godt kan lide det :o) Det har så resulteret i, at manden idag ikke kan starte maskinen, hvis det bliver nødvendigt (vi har fået ny imellemtiden.)

Men hvorfor pokker skal de strømper, som ganske korrekt tages af i stuen, så lægges på stuebordet????? Jeg forstår det på ingen måde – nu har de hele dagen vandret rundt i sure sko og på beskidte gulve, og så skal de overnatte (overvintre) på sofabordet?? – hvis det er helt skidt, så er det på spisebordet :o( Jeg har med fornuft i stemmen forsøgt atforklare ham det et par gange, og han kan da godt se, at det måske ikke er den bedste ide- men derfor skal det da ikek laves om :o)

Men ellers har jeg verdens skønneste kæreste, som bare er fantastisk :o) (Og jeg brokker mig sjældent)

Hilsen
    Thea

sassie76sassie76
    Medlem

Hahaha… Ham du beskriver lyder nøjagtig som min gamle kæreste. Så mit råd er: Skift ham ud!!
    Det gjorde jeg, og i dag har jeg verdens bedste kæreste, som støvsuger HVER dag, kun af den grund at han godt kan lide det!
    Det er simpelthen skønt ikke altid at skulle være sur og irriteret når man kom hjem fra arbejde og han bare lå på sofaen, mens hele huset flød! (det var nu ikke derfor han blev skiftet ud ;))

Min dejlige kæreste tager sig simpelthen af alt herhjemme.
    Da jeg var gravid sagde han, at jeg skulle slappe af for jeg var jo ved at lave vores dejlige barn.., og efter hun blev født siger han at jeg skal bare koncentrere mig om hende og at lave mad =afslapning pga amning. Det er dejligt at huset ikke flyder, for ellers er det umuligt at slappe af..

Så vil bare sige at der altså findes mænd derude, som kan rydde op efter sig selv og dig, og at det betyder ALT, at man ikke skal skændes eller diskutere om noget så ligegyldigt som rengøring… Det er livet for kort til..
    Så enten må du acceptere at han er sådan, ( tror ikke du kan ændre ham, jeg kunne ikke efter 9 år) eller også må du gøre noget, hvis du ikke kan leve med det…

Held og lykke

Moller5Moller5
    Medlem

Hej!
    Jeg kan godt forstå brokkeriet – for gu f…… er det da irriterende at gå og rydde op efter en voksen person, som med lethed kunne have ryddet op efter sig selv.

Det rammer også mig ind imellem, at jeg bliver irriteret over noget lignende, men det varer oftest kun omkring fem sekunder – for så kommer jeg i tanker om, ALT det min mand gør, som jeg så ikke skal tænke på at få gjort. Og det er ikke så lidt.
    Min filosofi er, at vi i vores forhold har forskellige ansvarsområder og mht til det resterende, så hjælper vi hinanden med at få dt gjort – når hverdagen vel at mærke er, som den plejer. Jeg har været mere eller mindre handicappet af graviditeten de sidste syv uger, hvor min mand stort set har stået for ALT i vores husholdning, incl. vores to-årige datter. Han gør det sgu godt og jeg er bare så taknemmelig for hans store indsats, for jeg har nok lidt dårlig samvittighed over slet ikke at trække min del af læsset.

Det jeg prøver at få frem er, at man nok skal prøve at se på den totale fordeling af arbejdsområder – og ansvar i hjemmet. Hvis man kan se, at fordelingen er skæv, må man sætte sig ned og aftale (og måske oven i købet skrive ned), hvem der skal gøre hvad og hvordan. Det gør vi her, når det bliver lidt for uoverskueligt.

Meeen, jeg kan altså godt genkende fornemmelsen af, at sokker og håndklæder på gulvet lige ved siden af vasketøjskurven er p…. irriterende!

Moller

mette1809mette1809
    Medlem

Puha hvor må det være træls.. Bare sjovt for mig at læse for der er ingen tvivl om at det i vores forhold er mig der ikke får vasket sengetøjet.. og mig der tager sokkerne af inde i stuen og glemmer dem. og mig der ikke får betalt den regning som ligger på bordet og kan ligge der lige til min søde kæreste tager den med.. og ja håndklæder på gulvet.. ups… jeg kan kun sige at ja- det må være lidt irriterende at bo sammen med sådan en som mig 😉 men heldigvis er jeg god til så meget andet… og så har jeg en vidunderlig kæreste som er meget overbærende. Hvilket nok er vigtigt i længden. Og jeg prøver da også – men jeg er den distrete type der kan glemme sådanne ting… Måske jeg lærer det når jeg bliver mor. – og jeg bliver til gengæld ikke så når jeg bliver mindet om noget jeg ikke lige har fået gjort.
    tænkte det var meget sjovt for jer kvinder at hører den anden side af historien.. kvinder kan faktisk også være ganske håbløse 😉
    Hilsen den distrete

tulle1976tulle1976
    Medlem

Ha,ha,ha… Herhjemme er der vist byttet rundt på rollerne c”,)

Her er det også mig der glemmer den regning der er kommet, for den klarer jeg liiige om lidt for jeg skal nok lige rydde op i mit tøj som aldrig kom længere end til gulvet i soveværelset og på vej ned for at sætte en vask over kommer jeg i tanke om at der skal stryges en skjorte…. Jeg kunne blive ved og er bare lykkelig for at min mand er et ordensmenneske som bærer over med mig og kun sjældent giver mig en kærlig opsang !

Til gengæld er jeg drøngod til at huske at pleje vores forhold og sørge for at der bliver handlet og lavet mad c”,)

Knus
    Mette + Mikkel 230807 & Mia 140805

Anonym
    Gæst

Jeg er super til at tage mig af madlavning, indkøb, økonomi og planlægning, men oprydning, rengøring, tøjvask og havearbejde er jeg håbløs til, og min mand sukker tit over at jeg smider ting rundt omkring…

Ved siden af os bor familien “Rodesen” (altså det hedder de ikke, men det kalder vi dem når de ikke hører det) Der har begge forældre det der defekte “husmor-gen”, og SÅ begynder det at blive uheldigt, for ellers synes jeg de fleste par supplerer hinanden meget godt.

Kh Mette

Anonym
    Gæst

Jep lyder også som ham jeg bor sammen med…han VIL også gerne, men han ser ikke hverken rod eller snavs.

Han har støvsuget 2 gange i min gravividitet (her til sidst) for han fatter ikke at der også skal støvsuges under sengene og andre møbler, og at det er hensigtmæssigt at støve af og fjerne ting fra gulvene inden man går i gang. Han var nu godt klar over den var gal sidste gang, hvor han ikke havde støvsuget under sengen, for da vores sorte hankat kravlede ud derfra var den grå og en del mere lodden end sædvanligt. Så det…

Glad for at læse om skægstubbe og tandpasta pletter for det er en stadig kilde til irritation for mig (troede min var den eneste der gjorde sådan…)

Når det så er sagt, er han på amdre områder super god….

Savner nu lidt min romantiske kæreste p.t., da han sætter et hus i stand og derfor ikke er meget hjemme om aftenen…det er lidt surt…

Lene 38+3

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.